Waymo והונדה מנהלות מגעים לפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית
חברת הבת החדשה של אלפבית תשתף פעולה עם יצרניות רכב בפיתוח המכונית האוטונומית וכבר הציגה השבוע את המיני-ואן שפיתחה עם פיאט-קרייזלר
מפתחת המכוניות האוטונומיות של אלפבית, Waymo, מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם הונדה – כך הודיעו אתמול שתי החברות.
קראו עוד בכלכליסט
ל-Waymo, שעד שבוע שעבר היתה חטיבה בגוגל, יש כבר שיתוף פעולה בתחום עם פיאט-קרייזלר, שמספקת לה צי 100 מכוניות מיני-ואן אוטונומיות. בשלב זה לא ברור כמה כלי רכב תספק הונדה, ואין כל ודאות שהמגעים אכן יסתיימו בהצלחה.
הונדה כבר משתפת פעולה עם סטארט-אפים בתחום התחבורה, ובראשם אפליקציית הזמנת הנסיעות האסייתית Grab. החברה גם מפתחת מכוניות אוטונומיות משלה, שאמורות לעלות לכבישים ב-2020, ואולם אלו עתידות עדיין לחייב נהג מאחורי ההגה.
בחברה אומרים ששיתוף הפעולה עם Waymo נועד לקדם פיתוח של מכוניות נטולות נהג לחלוטין. "יש מגבלה לכמה טכנולוגיה אפשר לפתח תוך התמקדות בגישה ספציפית אחת", נמסר מהחברה לרויטרס. "גישה מרובת זוויות מאפשרת לחדש מהר יותר". מ-Waymo נמסר לאתר recode: "אנחנו מצפים לבדיקת ההזדמנויות לשיתוף פעולה עם הונדה בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית והפיכת הכבישים לבטוחים יותר".
שיתוף הפעולה בין Waymo להונדה מגיעה על רקע משבר בחברת האחות של גוגל. בעבר ניסתה החברה לפתח מכונית אוטונומית באופן עצמאי לחלוטין, ללא שיתוף פעולה של יצרניות רכב. ואולם, לפני כשבוע וחצי דווח שהחברה ביצעה שינוי אסטרטגי חד והחליטה לזנוח את הפיתוח העצמאי לטובת התמקדות בתוכנה ומערכות למכוניות אוטונומיות, שישולבו בכלי רכב של יצרניות מסורתיות. מדובר במהלך דומה לזה שביצעה אפל מוקדם יותר השנה.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה