אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רץ לשום מקום: תמחור בעייתי הפך את ההצלחה של סופר מריו החדש לכישלון צילום: יוטיוב

מאקרו טכנולוגי

רץ לשום מקום: תמחור בעייתי הפך את ההצלחה של סופר מריו החדש לכישלון

משחק האייפון החדש אמנם שבר שיאי הורדות, אבל הפופולריות לא התרגמה להצלחמה מסחרית בגלל מודל תשלום בעייתי שהכעיס את המשתמשים

24.12.2016, 13:06 | הראל עילם

שלושה ימים בלבד נדרשו למשחק האייפון החדש של נינטדנו סופר מריו ראן (Super Mario Run) כדי לעקוף את פופולריות הלהיט הקודם של החברה פוקימון גו, עם 37 מיליון הורדות לפי חברת המחקר App Annie. אך הפופולריות בהורדות לא התרגמה להצלחה מסחרית, כפי שהוכיחה מניית החברה, שצנחה ב־13% מאז השקת המשחק, וציון גולשים נמוך של 2.5 כוכבים מתוך חמש בחנות האפליקציות של אפל.

קראו עוד בכלכליסט

שאלת המפתח בהבנת הסתירה בין הנתונים היא מוניטיזציה, הפרקטיקה של הפיכת הצלחה להכנסות. בניגוד למודל הנפוץ בקרב משחקי מובייל של הצעת משחק בחינם וייצור הכנסות ממכירת מוצרים וירטואליים בתוך המשחק (Freemium), מריו ראן נקט בשיטת הדמו הוותיקה מעולם המחשבים האישיים: המשחק מציע שלושה שלבים בחינם ואז דורש מהמשתמש 10 דולר עבור החוויה המלאה. הגולשים זעמו והציפו את האפסטור בתלונות על כמות התוכן הזמינה לפני רכישה מלאה ועל התשלום הגבוה ביחס למשחק מובייל ממוצע.

סופר מריו ראן. פופולרי אבל מתסכל סופר מריו ראן. פופולרי אבל מתסכל סופר מריו ראן. פופולרי אבל מתסכל

החזרה למודל של הצעת תוכן מוגבל לפני רכישה נראית כניסיון מצד נינטנדו לקסום לגיימרים הוותיקים, שסולדים משיטת ה־Freemuim, אך ניסיון זה פעל נגדה והרחיק את צרכני המיינסטרים של משחקי המובייל. תגובות הצרכנים מסמנות שהמודלים הכלכליים הישנים של תעשיית המשחקים פשוט לא מתאימים לקהל החדש. כתוצאה מכך, המשחק שנועד להוביל את חזרתה של נינטנדו לבמה המרכזית של עולם המשחקים נחל בשלב זה כישלון, אך ייתכן שמוקדם לשפוט אותו. אחרי הכל, החברה עוד יכולה לתקן את הרושם הראשוני באמצעות עדכונים שיעצימו את חוויית המשחק ויעשירו את תוכנו, ולהביא אותו לאנדרואיד במתכונת חדשה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות