אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המפיק מאור מימון מצליח לשרוד בשוק של הפקות חנוכה - גם בעזרת צמצום שכר האמנים צילום: גלעד קבאלרו

המפיק מאור מימון מצליח לשרוד בשוק של הפקות חנוכה - גם בעזרת צמצום שכר האמנים

שוק הפקות הילדים לחנוכה הוא שוק קשוח שמגלגל מיליוני שקלים בשנה, שרבים פרשו ממנו. מימון, שפועל כבר 10 שנים בתחום אומר: "התחרות אדירה והמחירים הפכו לבדיחה"

28.12.2016, 08:59 | מאיה נחום שחל

שוק הפקות הילדים לחנוכה הוא שוק קשוח שמגלגל מיליוני שקלים בשנה. מפיקים רבים פרשו מהמירוץ בשנים האחרונות כיוון שלא הצליחו לעמוד במשימה המאתגרת בלי להפסיד, בעיקר משום שלתמונה נכנסו שחקנים בעלי גב כלכלי חזק כמו רמי לוי, שיכולים למכור כרטיסים זולים בהרבה מהממוצע בשוק.

מי שמצליח לשרוד בתחום כבר עשר שנים הוא המפיק והיזם מאור מימון (31, לשעבר מ.מ הפקות — מאור מימון ומעיין צלנר), שמדלג מדי חנוכה בין שני פרויקטים גדולים. "התחרות אדירה והמחירים הפכו לבדיחה, מוכרים כרטיסים גם ב־20 שקל", אומר מימון. "אבל החוכמה היא למצוא את הדבר הנכון בזמן הנכון ולהתאים את המוצר לקהל".

שכר האמנים ירד

 

השנה מעלה מימון את "אופס, הילדים התכווצו" לבני 2.5–6, שבה מככבים יובל המבולבל, מיכל הקטנה, ציפי שביט ושולה חן, ו"בת הים הקטנה" לבני 4–8, עבודת בימוי ראשונה של הכוריאוגרף אביחי חכם ("שיער", "גבירתי הנאווה") בהשתתפות עדי הימלבלוי, גל אמיתי, חובי סטאר ומיי פיינגולד. מימון, שהצהיר בעבר שמחצית מתקציב ההפקה שלו הולכת לשכר אמנים, החליט לשנות גישה בהתאם לתנודות השוק, והיום שכר האמנים שלו הוא לא יותר מ־30% מהתקציב. "בשנים קודמות הצלחתי לגייס לאמנים סכומים שמקבלים רק בהפקות בסדר גודל של הפסטיגל. השנה, בעזרת חיתוך מסיבי בשכר האמנים ושכר האולמות, הצלחתי להביא את ההפקות לתקציבים יותר שפויים. עלות ההפקה של 'בת הים' היא 1.6 מיליון שקל, בעבר הפקה בסטנדרט כזה היתה עולה לי 3 מיליון שקל".

מימון ושחקני "בת הים הקטנה". עלות של 1.6 מיליון שקל, צילום: גלעד קבאלרו מימון ושחקני "בת הים הקטנה". עלות של 1.6 מיליון שקל | צילום: גלעד קבאלרו מימון ושחקני "בת הים הקטנה". עלות של 1.6 מיליון שקל, צילום: גלעד קבאלרו

 

הערך של שולה חן

 

להפקה של "אופס" גייס מימון בדקה ה־90 את שולה חן. "ההפקה כבר היתה סגורה, אבל אז קראתי כתבה שהיא לא מקבלת תפקידים והחלטתי לפנות אליה. היא שמחה מאוד, והיום אני מרגיש את הערך המוסף שהיא נתנה להפקה וגם את החשיפה שהתלוותה למהלך הזה".

לפני חמש שנים חברת ההפקות הקודמת שלו היתה הראשונה שיזמה שיתוף פעולה עם גוף מסחרי גדול (סופר־פארם), נותן חסות ראשי שמוכר נתח עיקרי מהכרטיסים. היום הוא מבין שהמהלך הוביל דווקא להידרדרות בשוק מחירי הכרטיסים ומעדיף לשתף פעולה עם גופים קטנים יותר. "בשנתיים האחרונות הרשתות הבינו את כוחן מול המפיקים, הן כבר כמעט ולא מסבסדות כרטיסים ולכן זה נהיה לא כלכלי".

אחרי שנים בעולם הילדים מתכנן מימון להפיק גם למבוגרים, למשל עם הצגה לציפי שביט "סבתא בהפרעה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות