אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת התחזיות

ישראל כץ: "מתי אני יודע שדברים ממש מצליחים בישראל? כשלוקחים לי את הקרדיט"

שר התחבורה עקץ את ראש הממשלה בוועידת התחזיות של "כלכליסט" ושלח גם חיצי ביקורת לשרי האוצר והשיכון: ''אם היו עושים בדיור מה שעשיתי בתשתיות לא הייתה בעיה היום"

28.12.2016, 11:18 | ליאור גוטמן
"'מתי אני יודע שדברים ממש מצליחים בישראל? כשלוקחים לי את הקרדיט. ראיתי איזה מסיבת עיתונאים בגליל (השקעה בצפון שאושרה השבוע - ל''ג) על תכנית מיוחדת ומאוד שמחתי כי צריך לסייע להם ואחרי זה התבשרתי ש-12 מתוך 14 מיליארד קשורים לתחבורה. אבל התוספת תקציב לצפון היא לא מיוחדת. אני לא עושה תוכניות מיוחדות וזה חלק ממהלך העבודה, ואני שמח שזה מושאל די לחזק דברים אחרים'', כך אמר הבוקר (ד') שר ההתחבורה ישראל כץ בוועידת התחזיות של "כלכליסט" בתל אביב. 

קראו עוד בכלכליסט

כץ סיכם את השנה החולפת בקביעה שתכנית השמיים הפתוחים היא הצלחה אדירה. ''כשנכנסתי לתפקיד בתחילת 2009 סיפרו לי שיש מו"מ שמתנהל כמה שנים על פתיחת השמיים, ואם נחתום חוזה נהיה במצור וזה יפגע בחברות המקומיות. הרבה כתבו שזה לא יהיה ואם יהיה זה לא יצליח. היו שביתות והפגנות ועיצומים אבל זה עבד. מתי יודעים שזה מצליח? כשיש המון יעדים והמחירים צונחים. מדווחים אבל שוכחים מי עשה את זה - אני. שקיבלתי את הנתונים על 7 מיליון שטסו השנה וזו תופעה רחבה''. כץ חידד שלצערו עוד אין תכנית תיירותית שתגבה את פתיחת השמיים, מה שעלול להוביל להפסד הכנסות למשק. ''אנחנו בארץ הקודש ויש הרבה מאוד סיבות להגיע. 5 שנים אנחנו עובדים מול הסינים על פתיחת קו והנה הם באים, אבל אין מי שילווה אותם ויסביר להם וצריך לקבוע יעד בתיירות".

הרכבת הקלה בתל אביב תצא לדרך בזמן וללא תוספת תקציב

כץ התייחס לעבודות לשיפור התחבורה הציבורית והצהיר רשמית ש''ברכבת הקלה זה יגמר בזמן וללא חריגות תקציב וגם בקו המהיר לירושלים''. בכך אישר למעשה את הפרסומים ב"כלכליסט" לפיהם תקציב הרכבת הקלה בתל אביב (17 מיליארד שקל לקו הראשון) לא ישתנה גם אם מכרז כזה או אחר נתקע.

בהתייחסו למשבר הדיור אמר ש''אם היו עושים בדיור מה שעשיתי בתשתיות לא הייתה בעיה היום. צריך לבנות והרבה - וזה מסדר את האיזונים. אני בעד שיקנו משקיעים, ומשפרי דיור ולקוחות חדשים ויש מעגלים של תחרות חופשית, כי התשתיות הם מקדמי דיור חזק ביותר. זה מזכיר לי שאמרו לי שזה לא כלכלי רכבת בנגב או בגליל כי לא יסעו והנה היום רק באופקים נוסעים 150 אלף איש בחודש. כך יהיה בכרמיאל ובעקבות זה בונים דירות ופותחים עסקים וכל זה קורה אצלנו כמו באסיה ואירופה''.

כץ. "לפחות תחלקו איתי את הקרדיט", צילום: צביקה טישלר כץ. "לפחות תחלקו איתי את הקרדיט" | צילום: צביקה טישלר כץ. "לפחות תחלקו איתי את הקרדיט", צילום: צביקה טישלר

כץ הזכיר את התכנית שמתקדמת היום להקים שני נמלים חדשים, אחד בחיפה ואחד באשדוד, שיופעלו על ידי חברות סיניות והולנדיות. ''שני נמלים חדשים יעלימו כל מני תופעות שהיו אופייניות לנמלים. משקיעים שם 10 מיליארד שקלים בנמלים ושקל לא יוצא מהמדינה. הכלכלה עובדת ואני רוצה להוביל ולנווט, אבל מבקש גם שיתחלקו איתי בקרדיט'', אמר, ועקץ את שרי הממשלה שהתהדרו השבוע בפיתוח תחבורתי בצפון מבלי להזכיר את פעילות משרד התחבורה בנידון.

כץ סיים את דבריו בחזון לשבץ יותר נשים בתפקידי ניהול. ''מיניתי מנכ"לית למשרד (קרן טרנר - ל''ג) כי חשבתי שדווקא צריך למנות כדי לקיים את המסר של העצמה נשית ואחד הדברים שצריכים לצאת משם זה המסר הזה. אני לוקח על עצמי בולדוזר לקדם גם את הדבר הזה ונעשה את זה בשאר הדברים וזה מסר שמדינת ישראל מתכנסת דרכו'', סיכם.

תגיות