ועידת התחזיות
מנכ"לית HOT: "אנחנו במלחמה על תשומת לבו של צרכן שאומר לנו 'אני רוצה לראות מה שבא לי ואיפה שבא לי'"
טל גרנות גולשטיין אמרה את הדברים בוועידת התחזיות של "כלכליסט" וסימנה את האתגרים של שוק הטלוויזיה בשנה הקרובה: "נידרש להביא חוויה גדולה יותר, טכנולוגיות מתקדמות יותר באיכות צפייה גבוהה יותתר. וזאת רק ההתחלה"
"כדי להבין את העתיד, צריך להבין מה השינוי ששוק התקשורת עבר ועובר בימים אלו ודווקא לא על בזק. שוק שעבר מהפכה מוחלטת ממדינה קטנה שעד לפני 30 שנה היה בה רק ערוץ אחד עם קקטוס מדבר הפכנו למדינה שיש בה מאות ערוצים ואת ה-VOD הגדול בעולם שגדל כל יום בכ-200 שעות חדשות של תוכן איכותי. וזה לא רק מגוון התוכן שגדל אלא גם מגוון האפשרויות שעומדות בפני הלקוח", כך אמרה היום (ד') מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין, בוועידת התחזיות של "כלכליסט".
קראו עוד בכלכליסט
גרנות סקרה את סוגי המתחרים של HOT בטלוויזיה והתעלמה לחלוטין מהמתחרה העיקרית שלה - yes והשחקן העולה סלקום TV. "תאגידי תוכן בינלאומיים כמו נטפליקס או אמזון, אתרי תוכן מישראל ומחו"ל כמו ynet , mako ו-youtube. שחקני ה-OTT (ספקי טלוויזיה על גבי האינטרנט) שצצים כמו פטריות אחרי הגשם והאחרונים, והמאוד לא חביבים, אתרי התוכן הפיראטי שלצערי הופכים ליותר ויותר לגיטימיים בעיני לקוחות רבים ואני אפילו לא יודעת אם הם מבינים את הנזק שהם מסבים לתעשייה וליוצרים", אמרה גרנות והמשיכה, "כל אלו ועוד מוכיחים שמפת הקרב של עולם הטלוויזיה לא רק השתנתה אלא הפכה את פניה. אנחנו נלחמים במלחמה אחרת לגמרי מזו שהכרנו, מלחמה גלובלית. מלחמה דיגיטלית. מלחמה שאני קוראת לה: World War Media - מלחמת עולם המדיה, המלחמה על תשומת הלב של כל אחד ואחת מאיתנו. זו מלחמה בלי גבולות יבשתיים וללא דגלי מדינות. מלחמה שמתרחשת בכל מקום בעולם ובסלון הבית של כולנו. אומרים שבמלחמות אין מנצחים אבל במלחמת עולם המדיה יש מנצח אחד ברור - הצרכן".
גרנות דיברה על סוגי הצריכה כיום של המדיה "הצרכן שמצפה מאתנו ליותר, שנע בתזזיתיות בין משחק באייפד, לתוכן בטלפון של ההורים, לסדרה במחשב או לריאליטי בסלון. הצרכן שמחזיק שניים ולעיתים שלושה פתרונות תקשורת במקביל, שחי ב-Multi tasking וצופה ב-Multi watching. הצרכן הזה שיכול להיות בן 5, 15או 50 היום. זה כבר לא ממש משנה כי היום אנחנו לא נדרשים להביא לא רק את התוכן והמגוון הטובים ביותר, היום אנחנו נדרשים, ונידרש, להביא חוויה גדולה יותר, יכולות טכנולוגיות מתקדמות יותר, איכות צפייה גבוהה יותר, אפילו שילוב שכבות מידע רבודות על המרקע וזאת בעיני רק ההתחלה".
גרנות פרסה את האסטרטגיה של HOT להתמודדות על ליבו של הצרכן במלחמת המדיה העולמית. "קודם כל ברור שבעולם גלובאלי עם שוק גלובאלי, הכרחי להיות חלק מכוח גלובאלי, ופה נכנס החיבור עם הקואליציה הבינלאומית של אלטיס (חברת האם של HOT השייכת לאיש העסקים פטריק דרהי). קואליציה שמחברת מוחות ויידע מכל רחבי העולם ומאפשרת לנו ב-HOT לשתף רעיונות, כלים וטרנדים, כדי להמשיך להוביל ולהיות רלוונטים לצרכנים שלנו. הדבר השני הוא החדשנות הטכנולוגית ותפיסת המציאות הטכנולוגית של HOT שמבינה שאנחנו לא רק צריכים להתחרות במגמות או בפלטפורמות החדשות אלא לחבור אליהן ולעשות בהן שימוש. הדבר השלישי הוא התמודדות עם מלחמת עולם המדיה. אותו גורם שהוביל אותנו מאז ומתמיד, אותו גורם שהוא עמוד התווך ההיסטורי והעתידי של HOT. אותו גורם שטכנולוגיה או פיצ'רים מתקדמים לא יכולים בלעדיו - התוכן. התוכן בנה לנו ספה ענקית בה יושבים יחד אנשים מכל העולם, ספה בה מצטופפים אנשים מארצות הברית, שוודיה, דנמרק או ישראל וצופים יחד בפרק החדש של 'ווסטוורלד', אוכלים פופקורן סביב 'בנות' או כוססים ציפורניים לקראת העונה החדשה של 'משחקי הכס'. אז גם לצרכן שלנו יש מקום של כבוד על הספה הזו ולכן אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע הון עתק ברכישת סדרות איכות מחו"ל. אבל עם כל הכבוד לתוכן מהעולם אצלנו בישראל כמו תמיד קורה משהו אחר ומיוחד, משהו שאין לו אח ורע בעולם, משהו שידענו לשים עליו את האצבע: הישראלים הכי אוהבים תוכן ישראלי".
גרנות חושפת כי הצופים הישראלים אוהבים את הסדרות הישראליות הרבה יותר מהסדרות המיובאות "תאמינו או לא 'מטומטמת', קומדיית הפשע הישראלית שהשקנו לא מזמן, זכתה לפי עשרה יותר צפיות מכתום זה השחור החדש, או מסקנדל, וזה לא מקרה חד פעמי דרך אגב. מסתבר שתמיד אנחנו מעדיפים בכל רגע נתון לצפות בפרק של 'זגורי', 'מחוברים' או 'אנחנו במפה' על פני כל סדרת איכות מחו"ל, טובה ככל שתהיה. כדי להבין כמה זה בדמנו, בואו ניקח את שנת 2014 שהייתה לצערי מאוד סוערת, ותראו מה המילה הנפוצה ביותר שכולנו חיפשנו ברשת: לא בחירות, לא צוק איתן אלא זגורי. לא סתם השקענו בשנים האחרונות למעלה ממיליארד וחצי שקלים כדי להביא ללקוח את הסיפור הישראלי על כל גווניו. אז לצד העבודה הענפה בממד הטכנולוגי, שחייבת להתעצם ולהשתכלל, ברור לי דבר אחד מאוד פשוט: אנחנו חייבים להמשיך ולהשקיע בסיפור המקומי ובזה אין לנו מתחרים לא בארץ ובטח שלא בחול".
גרנות דיברה על צפי עתידי לגבי שוק הטלוויזיה "כמו שזה נראה זו מלחמה שתמשיך לאתגר אותנו. היא תאתגר אותנו להגיש מיקס מדויק של תוכן גלובאלי ולוקאלי בדיוק כמו שהצרכן רוצה. אני מאמינה שרק חברות שיש להן כוח גלובאלי עוצמתי ויכולות גבוהות של פיתוח תוכן מקומי ישגשגו. מלחמת עולם המדיה תמשיך לאתגר אותנו לחבר את האינטרנט עם הטלוויזיה, הסלולר, השעונים החכמים, משקפי המציאות המדומה וכל טכנולוגיה חדשה שתגיע מחר. רק חברות שידעו לקחת את כל חלקי הפאזל ולחבר אותם לתמונת מולטי סקרין מושלמת ישרדו וישגשגו. כי הרי מה הצרכן אומר לנו? הוא אומר לנו "אני רוצה לראות את התוכן, בכל מקום שבא לי ומתי שבא לי", במילים אחרות הוא אומר לנו" מולטי סקרין". נכון ב-85% מהמקרים הצרכן צופה בבית אבל אנחנו חייבים כבר מהיום לתת פתרון לכולם. זאת גם הסיבה שבגינה אני צופה שבשנה הבאה נראה גידול של כ-30% בצפייה הדיגיטלית בתכני HOT בסלולר וזה משהו שאנחנו מתכוננים אליו".
גרנות סיכמה את דבריה ואמרה "אני רוצה להזכיר שיש לנו במלחמה הזו מלך אחד - התוכן. התוכן הוא כאן כדי להישאר ולשגשג ואם התוכן הוא המלך אז ב-HOT בנינו לו ממלכה בכל המסכים, ואת הממלכה הזו נמשיך לפתח לא באמצעות התנגדות לכל מה שחדש, אלא באמצעות אימוץ החדש ויצירת החדש. HOT הייתה ותמשיך להיות חוד החנית של החדשנות והיצירה הזו גם בשנים הבאות".
9 תגובות לכתיבת תגובה