אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עד שתצליח לאתר חדשות מזויפות: פייסבוק מפתחת מערכת להגנה על זכויות יוצרים צילום: בלומברג

עד שתצליח לאתר חדשות מזויפות: פייסבוק מפתחת מערכת להגנה על זכויות יוצרים

חברות המוזיקה הגדולות מפעילות לחץ על הרשת החברתית להטמיע מערכת דומה לזו של יוטיוב, כדי להסדיר תשלום תמלוגים ולהוריד סרטונים שמפרים זכויות יוצרים

01.01.2017, 11:15 | עומר כביר

פייסבוק מפתחת מערכת שתזהה ותסיר אוטומטית תכנים שמפירים זכויות יוצרים – כך לפי דיווח של ה"פייננשל טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מקורות, הרשת החברתית הגדולה בעולם החלה לפתח את המערכת, שתפעל באופן דומה למערכת של יוטיוב, בעקבות לחץ מחברות המוזיקה הגדולות. אלו, דורשות שהחברה תשלם תמלוגים בעבור מוזיקה ובמקביל תוריד סרטונים שהעלו גולשים ושמכילים תוכן שמוגן בזכויות יוצרים.

חברות המוזיקה מעוניינות לקבל תשלום, צילום: גטי אימג חברות המוזיקה מעוניינות לקבל תשלום | צילום: גטי אימג' חברות המוזיקה מעוניינות לקבל תשלום, צילום: גטי אימג

הפעלת המערכת היא צעד הכרחי לביצוע פעילות אלו, ועם השלמתה חברות המוזיקה ופייסבוק יוכלו לגבש הסכמי תמלוגים בעבור השירים שמעלים גולשים לרשת החברתית. עם זאת, המקורות מציינים שהשיחות נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים ושעסקה לא צפויה להיחתם לפני האביב.

מרבית המוזיקה שמועלה לרשת החברתית היא קאברים שמעריצים ואמנים העלו לאתר ושיתפו עם חבריהם. לפי נתונים שפורסמו באוקטובר, ברשת החברתית יש כמעט 900 סרטונים כאלו שמבוססים על 33 השירים שבראש טבלת המצעדים ושזכו ליותר מ-600 מיליון צפיות.

בחודשים האחרונים, חברות המוזיקה לוחצות על פייסבוק להפעיל מערכת דומה לזו שיש באתר שיתוף הווידיאו יוטיוב, ושמאפשרת להן לגבות תמלוגים בדמות נתח מההכנסות מפרסומות שמוצגות ליד סרטונים או להסיר אותם לחלוטין. בשנה שעברה, שיתוף הפעולה עם יוטיוב הניב לחברות המוזיקה הכנסות בסף יותר ממיליארד דולר.

החברות מקוות לחתום על הסכם תמלוגים דומה עם פייסבוק. ואולם, בשעה שלפי ההסכם עם יוטיוב מקבלת החברות שיעור מסוים מההכנסות מפרסום, עם הרשת החברתית הן מקדמות הסדר של תשלום מינימום לכל צפייה.

תגיות