אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שמיעה סלקטיבית: כבר אין סיבה לקנות מוזיקה

מאקרו טכנולוגי

שמיעה סלקטיבית: כבר אין סיבה לקנות מוזיקה

תעשיית המוזיקה סיימה את שנת 2016 עם צניחה במכירות הדיגיטליות ועלייה משמעותית בשימוש בסטרימינג. מה הן ההשפעות על שוק המוזיקה והרגלי ההאזנה?

01.01.2017, 14:31 | הגר רבט

1. לא שומעים. מבקרי המוזיקה כמעט תמימי דעים — אלבום השנה של 2016 הוא Lemonade של ביונסה. אבל כמה אנשים באמת הקשיבו לאלבום של מלכת הפופ? לא יותר מדי. לא משום שהיא שינתה כיוון וסיפקה יצירה אינסטרומנטלית־אקספרימנטלית, אלא פשוט כי האלבום, ששוחרר בבלעדיות בשירות הסטרימינג טיידל (Tidal) של ג'יי.זי, לא זמין להאזנה בשירותי הסטרימינג הפופולרים בעולם ספוטיפיי ואפל מיוזיק.

ביונסה. בחרה בשירות המוזיקה של ג ביונסה. בחרה בשירות המוזיקה של ג'יי זי ביונסה. בחרה בשירות המוזיקה של ג

 

2. לא קונים. בסוף שנת 2016 תעשיית המוזיקה יושבת על הגדר: מכירות הדיסקים הובסו בידי הורדות המוזיקה הדיגיטלית, ואלה בתורן צנחו השנה בעקבות נהירת הקהל למודל של האזנה למוזיקה בסטרימינג. הנתונים העדכניים מדווחים על 100 מיליון איש שמשלמים עבור מינוי לשירות מוזיקה בסטרימינג ועל מאות מיליוני משתמשים נוספים שמאזינים לסטרימינג בחינם תמורת חשיפה לפרסומות.

3. לא מוכרים. "Love Yourself" של ג'סטין ביבר היה לשיר הנרכש ביותר בחנויות המוזיקה הדיגיטליות ב־2016 עם מספר מעליב מעט של 3 מיליון הורדות. לעומתו, השיר הפופולרי ביותר בספוטיפיי גרף 970 מיליון האזנות. טיידל אמנם לא משחררת נתוני האזנות, אך בהתחשב במספרם הזעום של משתמשיה (3 מיליון) ובכך שהשיר הפופולרי ביותר מ־Lemonade הגיע למקום ה־39 ברכישות המוזיקה הדיגיטלית, סביר שהאלבום לא היווה הצלחה כלכלית עצומה.

ספוטיפיי. 970 מיליון האזנות לשיר הפופולרי ביותר ספוטיפיי. 970 מיליון האזנות לשיר הפופולרי ביותר ספוטיפיי. 970 מיליון האזנות לשיר הפופולרי ביותר

 

4. לא תלויים. פלטפורמות המוזיקה מאפשרות פילוח מדויק של נתוני ההאזנה. להבדיל מקניית אלבום, פיזי או דיגיטלי, נתונים שנאספים מאפל מיוזיק או מיוטיוב חושפים לאילו שירים משתמשים הקשיבו ואפילו אם קטעו את ההאזנה באמצע. התוצאה היא שחרור המאזינים מחסדי עורכי המוזיקה בתחנות הרדיו ומטעמם של מבקרי המוזיקה ומעניקי הפרסים בכל הקשור לגילויים חדשים.

5. לא צריך. הערך המוסף העיקרי שמעניקים שירותי הסטרימינג למשתמשים הוא רשימות ההאזנה המשוכללות שהם מפתחים. שלא במפתיע, הרשימה הפופולארית ביותר בספוטיפיי היא של "מיטב להיטי היום". אך שירותי הסטרימינג מפתחים כלים מתקדמים נוספים שחושפים את המשתמשים למוזיקה חדשה, בעוד שחברות תקליטים ממשיכות להיאבק על הכנסת שירים לרשימות ההאזנה. 

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל-5, בסטרימינג זה ממש קל
אני שומע עכשיו אלבום מלא, של טיל לינדמן באמצעות ספוטיפיי (אני לקוח משלם). באיכות גבוהה וגם בלופים. אגב, את הזמר המעולה הזה והלהקה האולטרא פופולרית שלו (רמשטיין) לא הייתי יכול לשמוע בחיים בתקופה קודמת כי זה ׳איזוטרי׳ מדי עבור חנויות הדיסקים. שלא לדבר על תחנות רדיו.
רן  |  02.01.17
7.
מוסיקה בסרטימינג זה ההווה - חוייה
חבל שרק טידל ואפל פה מהשרותים הגדולים. ו 5 צודק, יש המון ערכים מוספים לסטרימינג. פשטות, נוחות , אמינות. אפשר להוריד אופליין ולשמוע גם כשאין אינטרנט. רשימות השמעה - לא צריך יותר רדיו. הייתי מנוי של RDIO עד שנסגרו ומאז אני עם TIDAL , חבל שספוטיפי לא פתוחים בישראל.
ת  |  02.01.17
6.
אז מי שומע כיום אלבום מלא?........
ריבונו של עולם (המוסיקה): אז מסתבר שצרכני המוסיקה של היום לא נחשפים, למעשה, לחומר המוסיקלי האמיתי שיש ליוצרים להשמיע, אלא מסתפקים ב'שורת המחץ', פאר היצירה, כביכול, זו שתכניס את מירב ההכנסה - ולעזאזל היתר. לא תודה. אני ממש לא צריך איזה להיט בדרכמה או בקופייקה. מזל שפעם זה היה אחרת, ומזל שנותרו עוד פרימיטיבים כמוני....
קצת פרימיטיבי ותמים  |  02.01.17
5.
באמת כתבה לא רצינית
אחרי משפט כזה אני חושש לרמת בכתבה: "הערך המוסף העיקרי שמעניקים שירותי הסטרימינג למשתמשים הוא רשימות ההאזנה המשוכללות שהם מפתחים" באמת זה הערך המוסף העיקרי - מה בהקשר שיותר לא צריך להוריד ולשמור את כל המוזיקה שלנו, ובכלל ביכולת לקבל את המוזיקה בכל מקום ללא צורך לקחת את מה שהורדנו? מה הבקשר שניתן לשמוע מוסיקה חדשה כל פעם ולא רק את מה שהורדנו ואנחנו מכירים כבר? נו באמת קצת עבודה והייתה יכול להיות כאן כתבה רצינית בושה
דוד, תל אביב  |  02.01.17
לכל התגובות