אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וואווי וסנאפ סימנו שישראל התאימה עצמה לטרנד הטכנולוגי הבא צילום: pixabay.com

מאקרו טכנולוגי

וואווי וסנאפ סימנו שישראל התאימה עצמה לטרנד הטכנולוגי הבא

רכישות סטארט-אפים ישראלים על ידי הענקית הסינית ומפתחת אפליקציית המדיה החברתית מעידות שתעשיית החדשנות המקומית מתאימה עצמה לשוק הגלובלי

01.01.2017, 15:33 | מאיר אורבך

שתי הרכישות האחרונות ל־2016, של הענקית הסינית וואווי (Huawei) ושל מפתחת אפליקציית המדיה החברתית סנאפ, בולטות על רקע שנת האקזיטים הקשה שפקדה את הענף המקומי. היקפן הכספי של הרכישות — 42 מיליון דולר שוואווי שילמה על HexaTier ו־40–30 מיליון דולר שסנאפ שילמה עבור סימאג'ן — מחוויר לעומת משמעותן של החברות שביצעו אותן עבור השוק המקומי.

קראו עוד בכלכליסט

כבר כמה שנים חוזרים על עצמם שמות של רוכשות מוכרות כ־IBM, אורקל ו־EMC (שמוזגה לאחרונה לתוך דל). רכישות ראשונות מצד שחקניות בינלאומיות חדשות הן לרוב מעין טעימה ראשונה של השוק שתביא אחריה רכישות נוספות. עסקאות סימאג'ן ו־HexaTier, יותר משהן רכישת טכנולוגיה, הן דריסת רגל וגישה למשאב האנושי בישראל. וואווי פוזלת קרוב לוודאי למומחי בסיסי הנתונים המקומיים, ואילו סנאפ, מפתחת אפליקציית סנאפצ'ט, מעוניינת יותר במומחי VR ו־AR.

סנאפצ סנאפצ'ט. גילתה את פיתוחי ה־AR הישראליים | צילום: סנאפצ'ט סנאפצ

בשונה מרוכשות סיניות קודמות, שהיו בעיקר קרנות השקעה, וואווי היא חברת ענק מבוססת שמתחרה בענקיות המכשירים והטלקום האמריקאיות והקוריאניות. בשנים האחרונות היא השקיעה בחשאי בטוגה נטוורקס מהוד השרון עד להשלמת רכישתה השנה, וכניסתה כעת לישראל בפנים גלויות מאותתת שזו לא רכישתה האחרונה כאן. סנאפ מתמקדת כעת בהנפקתה הקרבה אבל אותתה לחברות רבות בעמק הסיליקון שיש פה סחורה ראויה גם בתחום המציאות המדומה. הקניות הללו מעידות שתעשיית החדשנות המקומית מתאימה את עצמה לשוק הגלובלי המשתנה וכי גם בטכנולוגיית הדור הבא יש להייטק הישראלי לא מעט מה לתרום.

תגיות