אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפיטורים בתנובה יוצאים לדרך: 550 עובדים יפוטרו צילום: עטא עוויסאת

פרסום ראשון

הפיטורים בתנובה יוצאים לדרך: 550 עובדים יפוטרו

במסגרת ההסכם עם הנהלת ברייט פוד, יפוטרו 250 עובדים קבועים ועוד כ-300 עובדים שאינם קבועים. ההסכם בעלות של למעלה מ-100 מיליון שקל ויכלול תוספות שכר לעובדים הקבועים בגובה 2.5% לשנים 2016-2018 וכן מענק חד פעמי בגין 2015, בה לא היה בין הצדדים הסכם שכר חתום

01.01.2017, 19:52 | נורית קדוש

תוכנית הפיטורים של תנובה יוצאת לדרך. בתום מו"מ ממושך, הגיע קונצרן המזון תנובה להסכם עבודה עד לשנת 2018 במסגרתו יפוטרו 250 עובדים קבועים ועוד כ-300 עובדים שאינם קבועים. ההסכם בעלות של למעלה מ-100 מיליון שקל ויכלול תוספות שכר לעובדים הקבועים בגובה 2.5% לשנים 2016-2018 וכן מענק חד פעמי בגין 2015, בה לא היה בין הצדדים הסכם שכר חתום. המענק בגין 2015 גבוה מתוספת השכר העתידית, כפיצוי על הזמן שחלף מאז שהיו העובדים אמורים לקבלו. 250 העובדים הקבועים יעזבו את תנובה במסגרת פרישה לפנסיה מוקדמת שתתפרס על פני 3 שנים ולא תתבצע באופן מיידי. הסכם שכר זה הינו חלק מתוכנית ההתייעלות עליה הכריזה תנובה לפני 9 חודשים, במסגרת התכנית שנכפתה על החברה נוכח ההרעה בתוצאותיה. עד כה, צומצם מבנה הפעילות של קונצרן המזון לפעילות בשתי חטיבות במקום שלוש. תשלובת הסחורות אוחדה עם תשלובת המותגים וחטיבה זו פועלת כיום לצד חטיבת החלב. בנוסף, אוחדו היחידות הלוגיסטיות ששירתו כל אחת משלוש החטיבות לחטיבת שרשרת אספקה קונצרנית. במסגרת זה פוטרו מנהלים בכירים בחברה דוגמת אייל וולף.

קראו עוד בכלכליסט

אייל מליס מנכ"ל תשלובת החלב תנובה, צילום: עטא עוויסאת אייל מליס מנכ"ל תשלובת החלב תנובה | צילום: עטא עוויסאת אייל מליס מנכ"ל תשלובת החלב תנובה, צילום: עטא עוויסאת

ברייט פוד רכשה את השליטה בתנובה במרץ 2015 לפי שווי חברה של 8.6 מיליארד שקל. בבסיס העסקה עמד הרצון של ברייט פוד להרחיב את פעילות תנובה לסין, באמצעות ייצוא מוצרי החלב, הירקות הקפואים ועוד. אלא שלמרות שחלפו למעלה משנתיים, מהלך מסוג זה לא יצא לפועל. לפני שנה טענה תנובה כי משלוח ראשון של מוצרי סנפרוסט צפוי להגיע לרשתות השיווק בבייג'ינג וכי בשלב הראשון ישווק כל מגוון הירקות הקפואים של סנפרוסט, ובהתאם לביקוש של סין ייקבע המגוון שישווק בקביעות. עוד נמסר כי מוצרים נוספים שבחנה ברייט פוד בשנה האחרונה ונמצאו מתאימים לשיווק בסין הם המאפים הקפואים של מעדנות, שמתוכם נבחרו הבורקסים ומאפים כמו מלוואח וג'חנון. אלא שעד כה לא נרשם המשך לפעילות הייצוא ובחברה ממתינים לאישור ליצוא מוצרים מהחי מהרשויות בסין. בברייט פוד העריכו כי הצלחת יצוא הגבינות הצהובות ומוצרי חלב נוספים יכולה היתה לשנות את כללי המשחק בישראל באמצעות התייעלות ענפית מקיפה. בחברה חשבו כי אם יפנו לחקלאים עם הצעה להגדלת כמויות החלב שירכשו, יוכלו לפתוח מחדש את הדיון על מחיר החלב הגולמי לטובת הצרכנים בישראל.

התקוות בברייט פוד ביחס לתנובה הונמכו כבר בשלב מוקדם, שכן כבר בדו”חות 2014 רשמה החברה ירידה בהכנסות וברווח התפעולי, כתוצאה מהכנסת הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה לפיקוח ומהפחתת מחירי המוצרים המפוקחים, שגרעו 80 מיליון שקל מהרווח התפעולי. ההרעה בתוצאות תנובה נמשכה גם בשנתיים האחרונות וביתר שאת נוכח כניסת שופרסל, הלקוח הקמעונאי הגדול ביותר של החברה לתחום הבשר והחלב עם המותג הפרטי. הערכות הן כי בעקבות צעד זה הפסידה תנובה מכירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה במהלך השנתיים האחרונות. ההרעה בתוצאות הטילה ספק ביחס לכדאיות העסקה שעשתה ברייט פוד והאפשרות המעשית להחזרת ההשקעה בטווח זמן של השנים הקרובות.

מהערכת שווי שהוזמנה לאחרונה על ידי קונסורציום הבנקים שהעניק לברייט פוד הסינית הלוואה של כ־2 מיליארד שקל לרכישת השליטה בחברה עולה כי שוויה של תנובה עומד על 5-4.5 מיליארד שקל בלבד. מדובר בצניחה של כ־42% בשווי החברה מאז רכישת השליטה בה מידי קרן אייפקס ומבטח שמיר במאי 2014, אז עמד שוויה על 8.6 מיליארד שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
אזרחי ישראל בוקר טוב
לפני כמה שנים זה היה הטכסטיל לירדן ובשנים האחרונות הכל עובר לסין ולהודו. נמשיך לשבת במשרד ובבית ולקטר על המציאות שמכתיבים לנו, ועל החופש שגוזלים מאיתנו החופש לחיות בענווה ובכבוד. כמו בכל כמה שנים כולנו נרוץ לקלפיות להצביע שוב עבור אותם אנשי עסקים כדי שינהלו את חיינו מא' ועד ת'. כשנתעורר משטיפות המוח הביטחוניות ונאמר די לכנסת ישראל! אנו מחליטים! ביום שבו אנו נכתיב את המציאות וסדר היום לפוליטיקאים ולא ההיפך אז יהיה שינוי לטובת האזרח הפשוט העובד. להסתכל על התנהלות כנסת ישראל והמגזר העיסקי ולהקיא.
ישראל סיבוטרו  |  04.01.17
26.
מותג עם תדמית מזעזעת
סיליקון בחלב, התעללות בפרות, מונופול, מחירים מופקעים, מכירה לסינים, לחץ על חקלאים, פיטורים של עובדים ישראלים. עד לפני כמה שנים התפיסה היתה שרכישת מוצר של תנובה עוזרת לחקלאות בישראל. היום עיני הציבור נפקחו, הציניות התגלתה במערומיה ושום פרסומת שקרית של "הגבינה עם הבית" + טרקטור ברקע כבר לא תוכל לתקן את המצב.
אורי  |  03.01.17
לכל התגובות