אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דואר ישראל: בשנת 2016 הוזמנו 30% יותר חבילות מחו"ל צילום: בלומברג

דואר ישראל: בשנת 2016 הוזמנו 30% יותר חבילות מחו"ל

על פי נתוני הדואר, בשנה החולפת הוזמנו 52 מיליון חבילות מאתרי הקניות בחו"ל. בתל אביב מזמינים הכי הרבה חבילות. עלי אקספרס, איביי, נקסט ואמזון הם אתרי הקניות הפופולריים

02.01.2017, 11:13 | אלירן מלכי
בדואר ישראל מסכמים שנה וחושפים את נתוני הזמנת החבילות מחו"ל. בשנת 2016 הוזמנו 52 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 8,100 טון לעומת 41 מיליון חבילות בשנת 2015, גידול של 30%. בעקבות תקופת החגים והמבצעים בסוף השנה, בדואר מדווחים כי בחודשים נובמבר ודצמבר בלבד הוזמנו 13.2 מיליון חבילות. על פי נתוני הדואר, העיר בה מזמינים הכי הרבה חבילות בישראל היא תל אביב, לאחר מכן ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה וחיפה. אך ביחס למספר התושבים, העיר המובילה בהזמנת החבילות היא דווקא ראשון לציון, לאחר מכן רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים ותל אביב.

מסקר שערכו בדואר עולה כי אתרי הקניות הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם עלי אקספרס, איביי, נקסט ואמזון. על פי נתוני דואר ישראל כ-40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, אחריהן ארה"ב ואנגליה והן מכילות בעיקר ביגוד (54%) הנעלה (29%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (37%) סמארטפונים ואביזרים משלימים (32%) כלי בית (26%) וצעצועים (25%) ועוד. 42% מהקונים ברשת אמרו שהם קונים גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים ו- 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים.
החבילות נערמות (ארכיון), צילום: בלומברג החבילות נערמות (ארכיון) | צילום: בלומברג החבילות נערמות (ארכיון), צילום: בלומברג

דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, אמר "על מנת להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות, פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, תגברנו יחידות ורכשנו ציוד לבית המיון על מנת למיין ולמסור את כמויות החבילות העצומות. בחודשים הקרובים יושק בית מיון נפחי בעיר מודיעין שיקלוט וימיין עד 100 מיליון חבילות בשנה בטכנולוגיה מתקדמת, שתאפשר שיפור משמעותי בזמני הגעת החבילות לבתי הלקוחות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
דואר ישראל ממשיך לפשל
לפי הכמות 52 מיליון חבילות שנכנסים לישראל הדואר אמור היה להרויח המון כסף מספיק 2 שקלים למשלוח יש לכם מעל 100 מיליון שקלים רווח תפעולי . אבל ניהול תפעולי כושל מביא את הדואר להפסדים (כוח אדם לא מיומן מערכות מיושנות צפיפות ,שינוע לא יעיל מחירים לא תואמים ועוד.... יש לשנות מיד את כל ההנהלה ולפריט את הדואר מהר ככל הניתן להכניס צעירים חדורי מטרה ורעבים להצלחה ותראו חברה תוססת יעילה ריווחית ,ראו דוגמא את הדואר הגרמני איזה מהפך הוא עבר על 650 אלף עובדיו ריווחי לאחר שעבר את תהליך ההפרטה החלקי
שלמה עיני  |  03.01.17
6.
משלוח עם בלדר ems
אנחנו מזמינים רבות מחו"ל לרוב בפריי שיפינג ועד היום הכל הגיע. אני רוצה לספר את המקרה שלי קרה שבוע שעבר ב25/12 הזמנו מארה"ב מוצר ב73$ וביקשנו משלוח עם בלדר באמצעות USPS. ביום שישי נמסר המוצר שהזמנו ושולם 35 שח על עמילות המכס לשליח של הדואר. אני חייבת לציין לשבח את זמני הטיפול והיחס שקבלתי מהשליח לכל אורך הדרך ששאלתי אותו למה הדואר מחלק הוא אמר לי שזה הגיע בems לישראל , שפו . מקווה שזה ימישך כך.
אורן  |  03.01.17
3.
בדואר גן יבנה סניף הקניון מעל חודש לקבל מאי ביי
בסניף של הקניון בגן יבנה מחכים מעל חודש לקבל חבילה שני מאת אצלם , הם פשוט לא מצליחים לפתוח את השקים יש שקים מהרצפה עד לגובה התקרה וכניראה 2 עובדים בלבד , כל יום נכתבים בפייסבוק תלונות על סניף זה בגן יבנה , ודבר לא עוזר לא ברור מה עושה מנכ״ל הדואר בנדון אני במקומו הייתי מייד מגייס 5 עובדים שם אותם שם עד שהבעיה תיפתר ורצוי שהוא אישית או אחד ממנהלים שלו יהיו נוכחים ואם הוא לא מסוגל לפתור בעיה פשוטה זו שאזרחים יקבלו את המעטפה או החבילה שהזמינו באי ביי עדיף שהוא יתפטר אין אין אין שום תירוץ ושום הסבר
דני  |  02.01.17
לכל התגובות