אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דגמי פולקסווגן שלא תוקנו אחרי דיזלגייט לא יעברו טסט צילום: אודי עציון

בלעדי לכלכליסט

דגמי פולקסווגן שלא תוקנו אחרי דיזלגייט לא יעברו טסט

המשרד להגנת הסביבה הציב תנאי בעקבות פרשת זיוף נתוני הזיהום: רכבים מתוצרת פולקסווגן שלא יחזרו למוסך לא יוכלו לעבור מבחן רישוי

03.01.2017, 08:49 | תומר הדר

מכוניות דיזל מתוצרת קונצרן פולקסווגן, שהיו מעורבות בפרשת דיזלגייט, לא יוכלו לעבור את מבחן הרישוי השנתי (טסט), אם לא יתוקנו על ידי היבואנית צ'מפיון מוטורס. כך עולה מתוכנו של מסמך פנימי שהפיץ המשרד להגנת הסביבה במהלך הימים האחרונים בקרב מכוני רישוי בישראל.

קראו עוד בכלכליסט

ההודעה של המשרד להגנת הסביבה, קובעת כי רכבי פולקסווגן הנוסעים בכבישי הארץ, ובהם מותקנת התוכנה ה"זדונית", יזומנו לבצע שינויים במחשב המנוע, ובמקרים מסוימים גם שינוי מכני להתקנת רכיבים חיצוניים.

כזכור, בספטמבר 2015 התגלה כי קונצרן פולקסווגן שתל בכ־11 מיליון מכוניות בעלות מנועי דיזל, תוכנה מיוחדת המזייפת את נתוני הזיהום. בשעתו הודיעה צ'מפיון מוטורס יבואנית פולקסווגן כי בכבישי ישראל נוסעות כ־11 אלף מכוניות כאלה, כשעם הדגמים המזהמים נמנים פולקסווגן ג'טה, סקודה אוקטביה ופולקסווגן קאדי. כפי שנחשף ב"כלכליסט", עד לספטמבר האחרון, שנה בדיוק לאחר תחילת הפרשה, תוקנה בישראל מכונית אחת בלבד. כעת מתחילה היבואנית בתיקון יתר הרכבים. רשות המסים עדכנה את סכום הפיצוי הנדרש מהיבואנית בעקבות נזקי הפרשה, וקבעה שיהיה 130 מיליון שקל.

 , צילום: אודי עציון צילום: אודי עציון  , צילום: אודי עציון

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות