אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מותו של דיוויד בואי הקפיץ את מכירות תקליטי הוויניל צילום: shutterstock

מותו של דיוויד בואי הקפיץ את מכירות תקליטי הוויניל

היקף המכירות בבריטניה הגיע ל־3.2 מיליון תקליטים, זינוק של 53% לעומת נתוני 2015 והנתון הגבוה ביותר מאז 1991

03.01.2017, 22:22 | שירות כלכליסט

מותם של אייקוני מוזיקה ב־2016, ובראשם דיוויד בואי, הביא לזינוק במכירות תקליטי הוויניל בבריטניה שהגיעו לשיא של 25 שנה - על כך מדווח "הגרדיאן".

איור של דיוויד בואי. אחד האייקונים שמתו בשנה החולפת, צילום: אוראל כהן איור של דיוויד בואי. אחד האייקונים שמתו בשנה החולפת | צילום: אוראל כהן איור של דיוויד בואי. אחד האייקונים שמתו בשנה החולפת, צילום: אוראל כהן

היקף המכירות הגיע ל־3.2 מיליון תקליטים, זינוק של 53% לעומת נתוני 2015 והנתון הגבוה ביותר מאז 1991, אז ניצב בראש הרשימה התקליט סטארז של להקת סימפלי רד. 2016 היתה גם השנה הראשונה שבה מכירות תקליטי ויניל עקפו את הורדות השירים הדיגיטליות

.

כוכב המכירות היה עלייתו ונפילתו של זיגי סטארדאסט ולאחריו האנקי דורי, Nothing Has Changed ו־Changesonebowie.

2016 היתה השנה התשיעית ברצף שבה מכירות תקליטי ויניל רשמו שיפור, זאת בזכות אירועי שיווק ועלייה במספר החנויות המוכרות אותם. 30 אלבומים לפחות מכרו למעלה מ־10,000 עותקים בשנה שעברה. על פי ונסה היגינס, מנכ"לית חברת התקליטים גולד באר, מלבד הדור המבוגר שמגלה מחדש את הוויניל, גם הדור הצעיר מפגין עניין גובר והולך. "אנשים חושבים שדור המילניום רק עושה סטרימינג, אבל בעצם אנחנו הולכים לראות נטייה גוברת של צעירים שירצו משהו מוחשי ואמיתי, וכאן נכנסים תקליטי הוויניל לנישה שהיתה בעבר שייכת לתקליטורים", ציינה. לכך תורמת גם העובדה כי סטרימינג בעצם גרם לקהלים רבים לגלות את המוזיקה. "אנשים מגלים מוזיקה דרך סטרימינג, ואם זה מוצא חן בעיניהם, הם יוצאים ומשקיעים כסף בפורמט המוחשי", אמרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות