אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכירו את ה"קורמורן": מכונית מעופפת מתוצרת ישראל

אורבן אירונאוטיקס הישראלית מציגה את ה"קורמורן" - מל"ט אוטונומי בגודל של מכונית בעל רוטורים פנימיים, שיוכל לפעול במקומות שמסוקים לא מגיעים אליהם

04.01.2017, 12:59 | שירות כלכליסט

כלי טיס אוטונומי בגודל של מכונית שיוכל להגיע לאזורים שמטוסים או מסוקים אינם יכולים להגיע אליהם צפוי לחולל מהפיכה בתעופה, כך אומרת החברה הישראלית "אורבן אירונאוטיקס" ( Urban Aeronautics).

הטענה השאפתנית מבוססת על יותר מעשור של פיתוח המל"ט הנקרא "קורמורן". "אני חושבת שמדובר פה במהפכה בתחום התעופה, מכיוון שמדובר בסוג חדש של כלי טייס", אמרה ג'נינה פרנקל – יואלי, סגנית נשיא לענייני שיווק בחברה. "יש אזורים שלמים שאפילו מסוקים לא יכולים להגיע אליהם בגלל הרוטור העצום שלהם שעלול להתנגש בעצמים שונים, או משום שמדובר באזור מסוכן מדי.  אבל עכשיו תהיה משפחה שלמה של כלי טייס המבוססים על הטכנולוגיה הזו (רוטור פנימי), שיכולים לטוס למקומות שאף מטוס לא היה יכול לטוס אליהם לפני כן".

ה"קורמורן" ממריא בצורה אנכית. גודלו הוא כשליש מזה של מסוק רגיל, אך הוא יכול לשאת משקל זהה. יש לו רוטור פנימי שמבטל את הסכנה לפגיעה של הלהבים שיש למסוקים רגילים, וכך הוא יכול לטוס צמוד לבניינים ומתחת לקווי מתח.

לדברי רפי יואלי, מייסד ומנכ"ל החברה, "הקורמורן הוא בגודל של מכונית. הוא ממריא בצורה אנכית ויכול לשאת מטען של 500 ק"ג ויותר למרחק של 50-70 ק"מ הלוך ושוב, שגם זה חסר תקדים. אין שום כלי אחר שיכול להמריא אנכית והוא באורך של 3.5 מטרים".

בחברה מאמינים שבעתיד יהפוך כלי הטיס הזה להיות חלק אינטגרלי מכוח העבודה. "קחו לדוגמה תקרית של פצצה מלוכלכת בעיר או חומר כימי שמופץ, כלי הטיס שלנו, שמופעל מרחוק יוכל להגיע לרחוב ולתעד את האזור", אומר יואלי. "פנו אלינו מפעילים של כורים גרעיניים שניסו לברר האם כלי הטייס שלנו יוכל להיכנס לכור לעשות תיקונים כמו תיקון דליפות ולא רק לצלם תמונה של מה שקורה בפנים. כך שמדובר פה בסוס עבודה. כלי הטיס הזה מתוכנן להיכנס למקומות ולעבוד. לכן,

הממדים הקטנים, הלהבים הפנימיים, והיכולת לשאת מטען כבד הם שעומדים בבסיס התכנון שלו".

קורמורן - מל"ט ישראלי עם רוטור פנימי, צילום: urbanaero.com קורמורן - מל"ט ישראלי עם רוטור פנימי | צילום: urbanaero.com קורמורן - מל"ט ישראלי עם רוטור פנימי, צילום: urbanaero.com

ה"קורמורן" עדיין לא עומד בכל התקנות של מנהל התעופה הפדרלי (FAA) בארה"ב, אך המפתחים מקווים שעד 2020 יוכלו למכור אותו לצבאות שונים במחיר של 14 מיליון דולר ליחידה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
עדיין יקר מדי
כדי שרכב כזה או דומה לו יהפןך לפופולרי ,חייבים להוריד מחיר ( והרבה). היתרון של רכב כזה גדול ומצדיק השקעה.חשוב שתהיה בו מערכת בקרה אוטונומית( אבל מתואמת עם רשויות הבקרה האוירית) . היתרון להנעה חשמלית גדול (תיפעול נקי ,שקט עם מינימום הוצאות אחזקה (מערכת חשמלית אמינה תוך דרישות תחזוקה מינימליות וגם מעט מאוד תקלות) . כשהמהפכה הגדולה הינה פיתוח מצברים זולים ויעילים יותר בנצילותם האנרגטית וקלים במישקל (לא ליתיום פולימר).תוך תקופה שאינה ארוכה,יתאפשר ייצור המוני שיפחית מחיר .
עסקי תעופה  |  15.01.20
לכל התגובות