אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועדת הכלכלה: "אגרת הרישוי  בישראל היא הגבוהה בעולם. מדובר בלא פחות מחזירות" צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה: "אגרת הרישוי בישראל היא הגבוהה בעולם. מדובר בלא פחות מחזירות"

כבל אמר את הדברים בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה ובו הוצגו נתוני אגף המידע לפיהם הפער בתשלומי אגרה ישראל למדינות אחרות עומד על 300 ו-400 אחוזים: "נפעל להפחתת הסכומים הללו"

04.01.2017, 12:27 | תומר הדר

האם גובה אגרות הרישוי הנגבות בישראל יופחת במהלך השנים הקרובות? לוועדת הכלכלה פתרונים. במהלך דיון שנערך בוועדת הכלכלה ציין יו"ר הועדה איתן כבל כי: "הנהגים בארץ משלמים את הסכומים הגבוהים ביותר לעומת מדינות אחרות שנבדקו על ידי אגף המידע של הכנסת".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי כבל, ממחקר שביצע בשנה שעברה אגף המידע בכנסת עולה כי בישראל התגלו פערים של 300 ואפילו 400 אחוזים בין ישראל למדינות אחרות בעולם בכל הנוגע בגובה אגרות הרישוי שהנהג הישראלי נאלץ לשלם. לדברי כבל: "מדובר בלא פחות מחזירות ואנו פועלים להורדת האגרה".

לדברי ח"כ אוסאמה סעדי, יש לקבוע כי סכום האגרה לא יעלה על 10% מן השכר הממוצע במשק. לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נהגי הרכב הפרטי בישראל משלמים אגרה שנעה בין 705 ל-1,611 שקל בשנה, בעוד שהתשלום הממוצע ב-12 מדינות אחרות שנבדקו עומד על 252 שקלים בלבד.

מכונית בטסט לרכב, צילום: גלעד קוולרצ מכונית בטסט לרכב | צילום: גלעד קוולרצ'יק מכונית בטסט לרכב, צילום: גלעד קוולרצ

נציגת המרכז, נטע משה, הוסיפה כי מדי שנה נכנסים לקופת המדינה 4 מיליארד שקלים רק מאגרות רישוי, שמהוות 98% מהאגרות של משרד התחבורה.

במשרד התחבורה תולים את האשמה בגובהן של אגרות הרישוי במשרד האוצר. לדברי דנה עין דור, מנהלת אגף הכלכלה במשרד התחבורה, האגרה משולמת עבור הרישוי השנתי של הרכב והשימוש בתשתיות, ולא עבור בדיקת הכשירות (טסט) שמשולמת בנפרד למכון הרישוי. לדבריה, משרד התחבורה תומך בהפחתת אגרת הרישוי, אולם האגרות משולמת לאוצר המדינה ולא מגיעות למשרד התחבורה, והוא לא יכול להשפיע על גובהן ללא אישור של משרד האוצר. בתגובה ציינו נציגי משרד האוצר כי האגרה משמשת לתשלום על תשתיות. כך, לדברי דוד בלוך, רכב תחבורה באגף תקציבים במשרד האוצר, "האגרה הממוצעת עומדת על 1,370 שקל, בעוד שהעלות השנתית של התשתית בה משתמש הרכב עומדת על 2,100 שקלים, כך שההשקעה בתשתית גדולה מעלות האגרה".

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
עלויות שניתן להוריד כדי להוריד את יוקר המחייה
כל מה שקשור ברכב יקר בארץ אני גר בחול דרום אפריקה הדלק גם מיובא והוא חצי מחיר בערך דולרי מהארץ.ביטוח שנתי לרכב יוקרתי מקיף לא עובר 5 אחוז מערך הרכב , אגרה שנתית לרכב יוקרתי מאתיים וחמישים שקל . כחלון להוריד את יוקר המחייה זה פשוט להוריד דרסטי את העלויות לא להיות חזירים
ארי  |  04.01.17
11.
אכן חזירות
מעניין שתמיד האוצר מוצא סיבות למה אנחנו חייבים לו עוד כסף והוא בעצם עושה לנו טובה בזה שהוא מסבסד אותנו. מה שעוד מעניין זה למה התשתיות אצלנו עולות כל כך הרבה כסף ביחס לאלה של חו"ל. אולי בגלל שאוצר והאחראים לתשתיות אצלנו עובדים הרבה פחות יעיל מאשר אלה שבחו"ל. אולי נפטר אותם וניתן לאלה שמנהלים את העניינים בחו"ל לנהל במקומם, ואז התשתיות ישתפרו והמחירים ירדו...
עמית  |  04.01.17
לכל התגובות