אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקזיט כל-ישראלי: טאבולה רוכשת את קומרס סיינס הישראלית צילום: אוראל כהן

אקזיט כל-ישראלי: טאבולה רוכשת את קומרס סיינס הישראלית

חברת גילוי התוכן של אדם סינגולדה רכשה את החברה הישראלית שפיתחה טכנולוגיה להתאמה אישית של אתרי מסחר אלקטרוני. עובדי קומרס יצטרפו למשרדי טאבולה. סכום הרכישה לא נמסר

05.01.2017, 07:02 | מאיר אורבך

2017 נפתחת עם אקזיט כל-ישראלי: חברת הגילוי הישראלית טאבולה רוכשת את קומרס סיינס (Sciences Commerce) הישראלית העוסקת בפרסנולזציה של אתרי אינטרנט. עד היום גייסה חברת קומרס סיינס כ-5.3 מיליון דולר משורה של משקיעים, ביניהם קרן ההון סיכון ג'נסיס ואינוביישן אנדברס של אריק שמידט. הרכישה נחתמה ב-1 לינואר וסכומה לא נמסר. עובדי קומרס סיינסס יצטרפו למשרדי טאבולה ברמת גן.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם "כלכליסט" אומר אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד חברת טאבולה: "הרכישה הזו תאפשר לנו לעשות דמוקרטיזציה של נושא הפרסונליזציה שלא אתרי אינטרנט. כיום מרבית האתרים לא יכולים לרכוש את הכלים היקרים בתחום ואנחנו נציע את הטכנולוגיה של קומרס סיינס לכל מוציא לאור. אני מקווה שהתוצאה של זה תהיה שמוציאים לאור יהפכו את משתמשי האתר ללקוחות לטווח ארוך, בדומה לאמזון".

אדם סינגולדה. טאבולה מגיעה למיליארד משתמשים מדי יום, צילום: David Pexton אדם סינגולדה. טאבולה מגיעה למיליארד משתמשים מדי יום | צילום: David Pexton אדם סינגולדה. טאבולה מגיעה למיליארד משתמשים מדי יום, צילום: David Pexton

כיום, אתרי תוכן נדרשים לחשוב באופן אסטרטגי יותר על התכנים והחוויות שהם מספקים לכל צרכן. משתמשים מציגים שלל התנהגויות ותחומי עניין ברשת, בהסתמך על גורמים תלויי מצב, כגון זמן, סוג המכשיר והמיקום. במקום להסתמך על הקבצה של אנשים אך ורק על פי נתונים דמוגרפיים, טכנולוגית הפרסונליזציה של קומרס סיינסס מסוגלת לנתח את המאפיינים המרומזים של כל מבקר בהינתן הזמן המסוים וההקשר, כלומר אתר יוכל להציע לאותו אדם חוויות שונות במשך היום.

״אלו הם זמנים חשובים להבין את הערך של מידע וחוויות המשתמש, היות והרשת הפכה להיות מאוד לא אחידה. התפיסה של פרסונליזציה לפי נתונים דמוגרפיים היא מיושנת. לכולנו יש אִישִׁיּוּיוֹת שונות כשאנו מגיעים מרשת חברתית, חיפוש, טלפון, ועוד - דמיינו עולם בו לכל אתר יש גירסה התפורה לכל אחת מהאישיוּיוֹת הללו,״ הסביר סינגולדה. ״הצוות של Sciences Commerce השקיע חמש שנים בהתמודדות עם האתגר המורכב מאוד של פרסונליזציה. יחד, אני מאמין שיש לנו נתיב ברור לממש את הפוטנציאל הגלום ב׳רשת של אחד׳, רשת שמותאמת לכל אחד מאתנו, בהתבסס על ההקשר בו אנחנו צורכים תוכן.״

״רצינו לבצע מהפיכה בחוויה המקוונת, על ידי מתן יכולת התאמה אישית לאתרים, מה שמביא לשיפור דרמטי בחוויית הגלישה באתר ולעלייה בהכנסות״ אמר אביב רווח, מייסד שותף ומנכ״ל קומרס סיינסס.

חברת קומרס סיינסס נוסדה ב-2012 על ידי יוצאי יחידת המודיעין 8200 אביב רווח ואיל ברוש, וכן על ידי שותף שלישי, עמרי יעקובוביץ׳. היא מומנה על ידי קרן הון הסיכון ג׳נסיס, Capital KGC, Endeavors Innovation של אריק שמידט ומשקיעי ערך מוסף נוספים.

מייסדי Commerce Scienes מימין: אביב רווח ואיל ברוש, צילום: יח"צ מייסדי Commerce Scienes מימין: אביב רווח ואיל ברוש | צילום: יח"צ מייסדי Commerce Scienes מימין: אביב רווח ואיל ברוש, צילום: יח"צ

טאבולה מספקת כיום יותר מ-360 מיליארד המלצות על תכני טקסט ו-וידיאו ליותר ממיליארד מבקרים בכל חודש, על גבי רבים מאתרי התוכן המתקדמים ביותר ברשת, כגון ,TODAY USA טאבולה מטה. The Weather Channel-ו Huffington Post, MSN, Business Insider, Chicago Tribune . מטה החברה ממוקם בניו יורק, ויש לה משרדים נוספים ברמת גן, לוס אנג׳לס, לונדון, ניו דלהי, בנגקוק, שנחאי, טוקיו, סיאול ואיסטנבול. עד היום גייסה החברה כ-157 מיליון דולר ובין משקיעי החברה ניתן למנות את פיטנגו, אוורגרין, ענקית הפיננסים פידליטי נ חברת ההוצאה לאור Advance Publications, הבעלים של Condé Nast , קרן ההון סיכון של חברת התקשורת קומקאסט, המשקיע קרלו דה בנדטי, Groupe Arnault הבעלים של ענקית המותגים LVMH , חברת המדיה יאהו יפן מרקר וכן אייל גורה.

תגיות