אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצאות לחופשי: מערכות הסיוע הדיגיטלי משתחררות מהרמקול

מאקרו טכנולוגי

יוצאות לחופשי: מערכות הסיוע הדיגיטלי משתחררות מהרמקול

אלקסה של אמזון ואסיסטנט של גוגל חודרות לכל תחום בחיינו: כלי רכב, טלוויזיות וכמובן הסלון הביתי, כששתי החברות מתחרות ביניהן של השליטה בשוק

05.01.2017, 15:25 | רפאל קאהאן

מערכות הסיוע הדיגיטליות זכו לשלל הכרזות מרעישות ב-CES הנוכחי. אמזון הודיעה לפני יומיים על שילוב של אלקסה בשלל מוצרים, החל מממירי DVR של Dish, מוצרי בית חכם של שלל חברות כגון GE ופיליפס ואפילו שואבי אבק רובוטיים של ניטו וסמסונג ואפילו עם פורד שאימצה את אלקסה במכוניותיה המחוברות. במקביל להכרזה הזו, גוגל הודיעה שהיא חתמה עם שלוש חברות רכב גדולות שיטמיעו את אנדרואיד כמערכת ההפעלה של כלי הרכב. במקביל היא גם דיווחה שלראשונה היא תטמיע את האסיסטנט, הסייען הדיגיטלי שלה בטלוויזיה מתוצרת Nvidia, אבל לא רק, החל מהעדכון הקרוב ייהנו כל הטלוויזיות החכמות שפועלות על אנדרואיד TV מגישה לאסיסטנט. ההצהרה של אמזון מראה שהחברה החליטה להפוך את אלקסה למוצר השני בחשיבותו אחרי מחשוב הענן.   

ההודעות האלה הן כנראה בין המסקרנות ביותר שיצאו מהכנס בלאס וגאס. הן אמנם לא המרעישות ביותר, אך הן כנראה אלה שתהיה להן את ההשפעה הרבה ביותר על החיים הדיגיטליים שלנו.

אמזון אקו. הפך למוצר הדגל של החברה, צילום: amazon אמזון אקו. הפך למוצר הדגל של החברה | צילום: amazon אמזון אקו. הפך למוצר הדגל של החברה, צילום: amazon

אמנם מיקרוסופט ניסתה להרחיב את יכולותיה של תוכנת קורטנה לפלטפורמות אחרות, אבל אפל עדיין נועלת את התוכנה שלה אך ורק למכשיריה וגוגל עוד לא החליטה מה אסיסטנט, התוכנה שלה, אמורה לעשות. לזכותה של גוגל ייאמר שהחברה פתחה לפני כחודש את הפלטפורמה שלה למפתחים עצמאיים. עם זאת, אין כמעט מוצרים שתומכים באסיסטנט ישר מהקופסה, בניגוד למאות ובקרוב אלפים שתומכים באקוסיסטם של אמזון.

כיום מה שנותר לכל צד שלישי שמעוניין להוסיף את התמיכה באלקסה למוצרים שלו זה רק לחתום על הסכם עם אמזון, ולהוסיף את היכולת הזו למוצר. אמזון למעשה המציאה מערכת הפעלה לעולם שסובב אותנו, וככל שהחברה תשכיל להרחיב את התמיכה ואת שיתופי הפעולה עם יצרניות מוצרי אלקטרוניקה, חשמל, כך תזכה להפוך לשותפה הדיגיטלית הדומיננטית בחיי היומיום שלנו.

עם זאת, עדיין לא ברור איזו חברה תצא כשידה על העליונה. אמנם אמזון נהנית כרגע מיתרון ברור בתחום התוכנות לבית החכם, שכן היתה הראשונה לזהות, להשיק ושולטת על חלק הארי של השוק. אך אפל ידועה כמי שנכנסת לתחומים מסוימים רק כשהיא בטוחה שיש לה יתרון שיווקי, ממשקי וטכנולוגי על פני המתחרים שלה, גוגל כבר החלה את כניסתה, ומיקרוסופט גם הודיעה כבר על זמינות קרבה של סביבת פיתוח למוצרים חיצוניים.  

תגיות