אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנת"ע מתכוננים לפסילת מכרז המערכות: אלסטום זומנה לשימוע צילום: דוד הכהן

פרסום ראשון

בנת"ע מתכוננים לפסילת מכרז המערכות: אלסטום זומנה לשימוע

זאת בעקבות ההצעה שהגישה ושהייתה גבוהה בהרבה בהשוואה לאומדן המקורי של המכרז; במידה שהמכרז אכן יבוטל הכוונה היא לפצלו לביצוע עבודות הנדסה ולביצוע עבודות החשמל - כדי להימנע מעיכוב מיותר בהקמת הרכבת הקלה בת"א

05.01.2017, 18:13 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על הקמת מערכות הרכבת בתל אביב, הזמינה היום (ה') את חברת אלסטום - אחת הקבוצות שהתמודדו על מכרז המערכות של הפרויקט - לשימוע רשמי בראשית השבוע הבא בטרם פסילתו של המכרז, כך נודע ל"כלכליסט". במידה שהמכרז אכן יבוטל, הכוונה היא לפצלו לביצוע עבודות הנדסה ולביצוע עבודות החשמל מאוחר יותר, במטרה להימנע מעיכובים מיותרים.

קראו עוד בכלכליסט

מכרז המערכות הוא אחד החשובים בפרויקט והוא כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות הרכבת ובכלל זה המסילה עצמה, אספקת החשמל, איתות ומחשוב, כרטוס וציוד הרציפים עצמו.
 , צילום: נטע שמעוני צילום: נטע שמעוני  , צילום: נטע שמעוני

האומדן המקורי של המכרז נע סביב 2.5 מיליארד שקל אבל כפי שנחשף בנובמבר האחרון ב"כלכליסט", ההצעות שהוגשו בפועל נעו סביב 4.3 עד 6 מיליארד, כאשר ההצעה הזולה יותר הגיעה מצד אלסטום הצרפתית (שהתמודדה עם מנרב הישראלית) והיקרה מצד שפיר הנדסה, ת'אלס הספרדית וטאט הצרפתית.

בנת"ע מעריכים שמאחר שההצעה של שפיר, טאט ות'אלס הייתה רחוקה מאוד מהאומדנים, הסיכוי שהשימוע יוביל באיזו שהיא דרך להתקרבות בין הצדדים היא אפסית. לעומתה, קבוצת מנרב אלסטום כבר רמזה בשיחות לא רשמיות שהיא יכולה להתגמש לתמחור שיעמוד סביב 3.8 מיליארד דולר, ולכן שימוע עשוי להוביל להתקרבות בין הצדדים שתאפשר קיום מכרז.

 נת"ע כבר הודיעה שהיא שוקלת את ביטול המכרז אולם היא נמנעה מהכרזה על כך בתקווה להיפגש עם המתמודדות ולהבין עד כמה ניתן לצמצם את הפערים, כאשר במקביל בוצעו גישושים מול חברות אחרות במטרה למנוע עיכובים בלוחות הזמנים. ההיגיון הוא שבמקום לצאת למכרז חדש שיכלול שוב גם עבודות הנדסה וגם עבודות חשמול - מהלך שיקח שנה עד שנתיים וידחוק את השקת הקו מאוקטובר 2021 כפי שתוכנן ל-2022 או 2023 - נת"ע תוציא את עבודות ההנדסה האזרחית לביצוע מיידי ועד שאלו יסתיימו יימצא זכיין חדש לביצוע עבודות החשמל.

מכרז המערכות משתייך רק לקו הראשון ("הקו האדום") שאמור לחבר בין פתח תקווה, תל אביב ודרום בת ים בעלות הקמה של כ-17 מיליארד שקל.

 

תגיות