אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המיני-ואן האוטונומי של גוגל יוצא לדרך צילום: waymo

המיני-ואן האוטונומי של גוגל יוצא לדרך

וויימו החברה בת החדשה של אלפבית חשפה את הדגם שיוצר בשיתוף עם פיאט קרייזלר והכריזה שיגיע לכבישים כבר בסוף ינואר 2017. לדברי מנכ"ל החברה היא אף הצליחה לקצץ את עלות החיישנים ב-90%

09.01.2017, 12:06 | נמרוד צוק
המכונית האוטונומית של גוגל מגיעה לכביש בגרסה מסחרית ראשונה: ואן מדגם "קרייזלר פסיפיקה" מתוצרת פיאט-קרייזלר שצויד במערכות הנהיגה האוטונומית של חברת הבת החדשה וויימו (Waymo) נחשף אתמול (ראשון) בתערוכת הרכב בדטרויט. וויימו משמשת מאז דצמבר כמסגרת החדשה והעצמאית לפרויקט הרכב האוטונומי של החברה תחת אלפבית.

קראו עוד בכלכליסט

המכונית, שנראית כמיני-ואן רגיל בתוספת מארז החיישנים במבנה המוכר מרכבים אוטונומיים אחרים על הגג, מדגימה את המודל העסקי של גוגל למסחור טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שפיתחה בעשור האחרון: חבירה ליצרניות רכב מבוססות שידאגו לבניית המכונית, כאשר גוגל תספק להם את כל רכיבי החומרה והתוכנה והידע הטכנולוגי שדרושים להפיכת הרכב לאוטונומי.

פסיפיקה. גוגל החליטה לעבור למודל של שיתוף פעולה עם יצרניות רכב, צילום: waymo פסיפיקה. גוגל החליטה לעבור למודל של שיתוף פעולה עם יצרניות רכב | צילום: waymo פסיפיקה. גוגל החליטה לעבור למודל של שיתוף פעולה עם יצרניות רכב, צילום: waymo

"אנחנו מפתחים את כל החיישנים שלנו בעצמנו, והם כולם פותחו כשלנגד עינינו מטרה אחת: לטפל בצורה בטוחה במטלה המורכבת של נהיגה אוטונומית מלאה", אמר מנכ"ל וויימו ג'ון קראפסיק. לדבריו החברה הצליחה להוריד באופן זה באופן דרמטי את עלות הרכיבים - אם ב-2009 ערכת חיישני הלייזר מתוצרת חיצונית שהורכבה על רכבי החברה הניסיוניים עלתה כ-75 אלף דולר, פי כמה מעלותו של רכב לא-אוטונומי ממוצע, כיום הצליחה וויימו לקצץ את העלות ב-90%. המכוניות אמורות להגיע לכבישי קליפורניה ואריזונה כבר החודש.

בשעה שיצרניות רכב גדולות כמו פורד, GM וטויוטה מפתחות טכנולוגיית נהיגה אוטונומית משלהן, זו של גוגל כבר בשלה יותר וסביר כי החברה תוכל למצוא לא מעט יצרניות שיעדיפו לרכוש ממנה את הפתרון מאשר להשקיע משאבים רבים במחקר ופיתוח. בעבר רווחה בקרב אנליסטים שעקבו אחר התחום התפיסה כי חברות הרכב המסורתיות חוששות מחבירה לחברות טכנולוגיה כמו גוגל מפחד לתחרות ישירה ומחשש מפני מתן גישה למידע שהן יוכלו לשאוב ולאגור באמצעות הטכנולוגיה שתתוקן במכוניות. פיאט-קרייזלר איננה יצרנית הרכב היחידה שמשתפת פעולה עם וויימו - בחודש שעבר הצהירה הונדה כי היא בוחנת שיתוף פעולה עם החברה לשילוב הטכנולוגיה של גוגל ברכביה.

במסגרת שיתוף הפעולה, ביצעה פיאט-קרייזלר שינויים בצי של 100 רכבי פסיפיקה כדי להתאים אותם למערכות הנהיגה האוטונומית, שהותקנו במכוניות על ידי וויימו לאחר מכן. המכוניות נבדקו במתקן סגור של פיאט-קרייזלר במישיגן ובחודש הבא הן אמורות להתחיל לנסוע על כבישים ציבוריים באריזונה ובקליפורניה, אבל שתי החברות מעדיפות בשלב זה שלא להצהיר על מועד צפוי לתחילת השיווק המסחרי שלהן, אלא מתייחסות אליהן כאל שלב נוסף במחקר הרכב האוטונומי של וויימו.

תגיות