אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל נת"ע: הרכבת בת"א תצא בזמן וללא חריגת תקציב צילום: דוד הכהן

מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל נת"ע: הרכבת בת"א תצא בזמן וללא חריגת תקציב

בדיון בוועדת הכלכלה התייחס מנכ"ל נת"ע יהודה בר און למכרז המערכות שנתקע ואמר: "לא סביר שמכרז נמרח 4 שנים. הכי קל היה לבוא לאוצר ולהגיד להם שההצעה הזוכה יקרה ב-2.5 מיליארד שקל מהתחזיות אבל זה לא אחראי"

09.01.2017, 14:24 | ליאור גוטמן

הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב ייצא לדרכו במועד שנקבע, וללא חריגה תקציבית - זו ההבטחה שהונחה הבוקר (ב') על שולחנה של ועדת הכלכלה של הכנסת.

קראו עוד בכלכליסט

מי שהצהיר כך הם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ומנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים,  במסגרת דיון שיזם יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל על התקדמות הפרויקט. "בנתיבי תחבורה יש נבחרת כוכבים ונהפוך את העולם כדי שהקו הראשון יצא במועדו", אמרה טרנר.

מחקר של מחלקת המחקר של הכנסת, שעיקריו פורסמו הבוקר ב"כלכליסט", מצביע על חריגה של 11 חודש במכרז המערכות ו-6 חודשים בהשקת הפרויקט כולו, כלומר מאוקטובר 2021 למרץ 2022. עם זאת מנהלי הפרויקט, ומי שמלווה אותו מטעם המדינה, טוענים שהעיכובים הם ברי תיקון ולא ישפיעו עליו.

יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע

במהלך הדיון הגיעה (במקרה או שלא) הבשורה שקבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון אישר את המקטע המערבי של הקו הסגול של הרכבת (כלומר ממרכז ת"א מערבה) ושני מקטעים (דרומי ומרכזי) של הקו הירוק של הרכבת (כלומר מחולון ועד צפון תל אביב).  

"מדובר במכרז חולה"

בנוגע למכרז המערכות שנתקע, אמר מנכ"ל נת"ע יהודה בר און שמדובר במכרז חולה. "לא סביר שמכרז נמרח 4 שנים. אני מנוע מלדבר כי אנחנו בהליך מכרזי. הכי קל היה לבוא לאוצר ולהגיד להם שההצעה הזוכה יקרה ב-2.5 מיליארד שקל מהתחזיות, ולבקש עוד כסף. לטעמי זה לא אחראי. ב-16 בחודש יהיה שימוע בתחום ואז אהיה חופשי יותר לדבר", אמר.

לצערם של הנוכחים, שוב נזנחו הם בעלי העסקים הקטנים. יו"ר להב, עו"ד רועי כהן, גילה שבעלי העסקים ממתינים לשווא לפיצוי כזה או אחר מטעם המדינה, אם בצורת הנחות בארנונה, חשמל או מים.

נציג אגף התקציבים באוצר, אלון מסר, אמר שמגובש פתרון ממשלתי, אולם כרגע הוא לא קיים. כהן וכבל מצאו מקרים שונים בעולם שהמדינה כן נתנה פיצוי, אבל אז התברר שמשרדי הממשלה חוששים מתביעות בדיעבד מצד עסקים קטנים בירושלים שתביעות דומות שלהם בעשור הקודם ובזמן העבודות שם נדחו על הסף.

כבל סיים את הדיון בדרישה לקבל סטטוס על הפרויקט אחת לשלושה חודשים, ולגבי העסקים הקטנים הוחלט על גיבוש פתרונות במסגרת ועדת הכלכלה שיניעו את הממשלה לשפות את את בעלי החנויות שנסגרו.

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה, צילום: אריאל שרוסטר קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה | צילום: אריאל שרוסטר קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה, צילום: אריאל שרוסטר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות