אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ונעבור להכנסות: פייסבוק תשלב פרסומות בסרטונים

ונעבור להכנסות: פייסבוק תשלב פרסומות בסרטונים

הרשת החברתית בוחנת שילוב של פרסומות כבר אחרי 20 שניות של סרט ובסרטונים שאורכם הכולל דקה וחצי ומעלה. ההכנסות יתחלקו בין פייסבוק ליוצרי התוכן

10.01.2017, 13:48 | נמרוד צוק
הצפייה בסרטונים בפייסבוק הולכת להפוך בקרוב מעיקה יותר למשתמשים אבל רווחית בהרבה עבור החברה ויוצרי התוכן: הרשת החברתית תתחיל לבחון בקרוב פורמט פרסום חדש, במסגרתו יוכלו משתמשים ודפים שיעלו סרטונים לרשת החברתית לאפשר שילוב פרסומות מסוג מיד-רול בסרטון, שיופיעו באמצע הצפייה בווידיאו אחרי 20 שניות, כך מדווח אתר recode.

קראו עוד בכלכליסט

בדומה ליוטיוב, פייסבוק תחלוק את ההכנסות עם יוצרי הסרטונים - 55% ליוצרים ו-45% שיישארו בכיסה. בניגוד ליוטיוב, שמאפשרת שילוב פרסומות מיד-רול רק בסרטונים של יותר מ-10 דקות, פייסבוק תציע אותן עבור סרטונים של דקה וחצי ומעלה.

פרסומות גם בסרטונים של 90 שניות פרסומות גם בסרטונים של 90 שניות פרסומות גם בסרטונים של 90 שניות

פייסבוק השקיעה משאבים רבים בשנים האחרונות לבסס עצמה כאחת הפלטפורמות המרכזיות ברשת להפצה וצריכה של וידיאו, והגיעה בסוף השנה שעברה להיקף צפייה כולל של 100 מיליון שעות ביום. ליצרני התוכן, עם זאת, היו עד כה אפשרויות מוגבלות מאוד להפקת הכנסות מתכני הווידיאו, שכללו בעיקר את התועלת העקיפה של קידום הדפים והעסקים שלהם בעקבות הצלחה ויראלית של סרטונים, ואת האפשרות לשלב תוכן שיווקי וחסויות בסרטונים, תחת מגבלות מסוימות. פרסומות מהסוג השכיח של פרה-רול לא הוצעו כלל.

פייסבוק כבר בחנה בחודשים האחרונים את פיצ'ר המיד-רול, אבל רק בשידורי וידיאו חי ובהיקף מצומצם מאוד, במקביל נבדק ערוץ הכנסות ממודעות ששולבו בפיד "סרטונים מוצעים", שמוצג אחרי צפייה בסרטונים מהנייד, גם הן במודל של חלוקת הכנסות עם יוצרי התוכן ששולב באיזור הזה באפליקציה.

ברקע המהלך מצויה תחזית החברה להאטת הצמיחה בהכנסות מפרסום בשווקי המערב בשנים הקרובות וייתכן שגם לחצים מצד שותפי התוכן והמפרסמים הגדולים שלה. גופי תוכן מסוימים, למשל ליגות ספורט מובילות, הגבילו עד כה את היקף התכנים בעלי הערך שהן הפיצו ברשת החברתית בשל היכולת המוגבלת להפיק מהם הכנסות.

תגיות