אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לוריאל תרכוש שלושה מותגי טיפוח עור של וליאנט עבור 1.3 מיליארד דולר צילום: בלומברג

לוריאל תרכוש שלושה מותגי טיפוח עור של וליאנט עבור 1.3 מיליארד דולר

לוריאל תרכוש את המותגים סראווי, וכן אקנה-פרי ואמבי, המייצרים בעיקר טיפולים נגד אקנה והכנסותיהם השנתיות מסתכמות ב-168 מיליון דולר. המהלך יעזור להרחיב את הנוכחות של החברה הצרפתית בארה"ב

10.01.2017, 16:47 | שירות כלכליסט
ענקית הקוסמטיקה לוריאל מתכוונת לרכוש שלושה מותגי טיפוח עור של חברת הפארמה וליאנט (Valeant Pharmaceuticals) עבור 1.3 מיליארד דולר, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. המהלך יעזור להרחיב את הנוכחות של החברה הצרפתית בארה"ב ויגדיל את מגוון המוצרים שהיא מציעה בתחום, שהפך לגדול ביותר בתעשיית הטיפוח.

בעסקת המזומן תרכוש לוריאל את מותג סראווי (CeraVe), שכולל קרם לחות, שמני ריפוי וקרם הגנה, וכן את המותגים AcneFree ואמבי (Ambi), שמייצרים בעיקר טיפולים נגד אקנה ומוצרים לטיפוח העור. על פי הצהרה שפרסמה לוריאל, ההכנסות השנתיות של שלושת המותגים עומדות על 168 מיליון דולר. סראווי נחשב לאחד המותגים הצומחים במהירות הגדולה ביותר בתחום, כששיעורי הצמיחה שלו עמדו על סביב 20% בשנתיים האחרונות.

קראו עוד בכלכליסט

תחום טיפוח העור הפך לקטגוריה נחשקת עבור חברות ממגוון תעשיות, זאת מכיוון שהוא משלב בין מוצרים קוסמטיים ומוצרי ריפוי. בעשור האחרון, המכירות של מוצרי טיפוח העור אף עקפו את המכירות של תחום הקוסמטיקה הכללי, כך לפי הנתונים של יורומוניטור אינטרנשיונל. בעקבות זאת, תחום טיפוח העור נחשב כעת לקטגוריה הגדולה ביותר בתעשיית היופי והקוסמטיקה, ומייצג רבע מהשוק. ב-2015 רכשה יוניליוור 4 מותגי טיפוח עור, בעוד שנסטלה הקימה בשנה שעברה מיזם משותף עם יצרנית פרואקטיב, אחד הטיפולים הנמכרים ביותר נגד פצעי בגרות.

מוצרי לוריאל. טיפוח העור הפך לקטגוריה נחשקת, צילום: רויטרס מוצרי לוריאל. טיפוח העור הפך לקטגוריה נחשקת | צילום: רויטרס מוצרי לוריאל. טיפוח העור הפך לקטגוריה נחשקת, צילום: רויטרס

לדבריה של האנליסטית הרמיין דה בנזמאן מחברת ריימונד ג'יימס בפריז, המחיר ששילמה לוריאל "נראה גבוה", אך העסקה תעזור לחזק את המכירות של החברה בארה"ב. להערכתה, העסקה תכפיל את המכירות של חטיבת הקוסמטיקה של לוריאל בארה"ב, שייצגה 12% בלבד מהמכירות של החברה ב-2015.

מבחינת וליאנט, המכירה היא חלק מהמאמצים של המנכ"ל החדש ג'וזף פאפא להתמקד בעסקי הליבה של החברה, וזאת במטרה להפחית את החובות שעומדים על 30 מיליארד דולר. מניות חברת התרופות נפלו בשנה האחרונה ב-80%, אך בעקבות הפרסום על העסקה, התחזקו ב-13% במסחר היום.

המשבר של וליאנט החל ב-2015, לאחר שנחשפה פרקטיקת העלאת מחירי התרופות הקיצונית שלה - שהובילה לחקירה מטעם הקונגרס, משפרד המשפטים ורגולטורים נוספים. וליאנט חשפה בהמשך כשלים בדוחותיה הכספיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות