אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקאובויז הצילו את ה-NFL צילום: רויטרס

הקאובויז הצילו את ה-NFL

שיעורי הרייטינג של הליגה השתפרו, זאת לאחר שחוו ירידות חדות בתחילת העונה. השיפור הזה נזקף הודות בעיקר לקבוצה אחת

11.01.2017, 09:31 | שירות כלכליסט

שיעורי הרייטינג של ה-NFL השתפרו, זאת לאחר שחוו ירידות חדות בתחילת העונה. השיפור הזה נזקף בעיקר לקבוצה אחת: דאלאס קאבויז. ב-16 השבועות הראשונים של הליגה, 5 מבין 6 המשחקים הנצפים ביותר כללו את דאלאס, והרוקי'ס שלה, בראשם אזקיאל אליוט והקווטרבק דאק פרסקוט, כך על פי דיווח ב-ESPN. במחצית השנייה של העונה, מספר הצופים הממוצע במשחקים של דאלאס עמד על 23.7 מיליון, יותר ממספר הצופים במשחקי הוורלד סיריס בבייסבול (23.4 מיליון) ובסדרת הגמר של האן.בי.איי (20.2 מיליון). "אין שום מותג אחר בספורט האמריקאי עם השפעה שכזו", אומר מייקל מולוויהיל, סגן נשיא בפוקס ספורטס, שמשדרת את מרבית המשחקים של דאלאס, "הקאובויס היו מאז ומתמיד הקבוצה הפופולארית ביותר, ועכשיו יש תחייה מחדש, וזה נהדר".

קראו עוד בכלכליסט

דאק פרסקוט. "אין שום מותג אחר בספורט האמריקאי עם השפעה שכזו", אומר מייקל מולוויהיל, סגן נשיא בפוקס ספורטס, שמשדרת את מרבית המשחקים של דאלאס. "הקאובויס היו מאז ומתמיד הקבוצה הפופולארית ביותר, ועכשיו יש תחייה מחדש, וזה נהדר". , צילום: רויטרס דאק פרסקוט. "אין שום מותג אחר בספורט האמריקאי עם השפעה שכזו", אומר מייקל מולוויהיל, סגן נשיא בפוקס ספורטס, שמשדרת את מרבית המשחקים של דאלאס. "הקאובויס היו מאז ומתמיד הקבוצה הפופולארית ביותר, ועכשיו יש תחייה מחדש, וזה נהדר". | צילום: רויטרס דאק פרסקוט. "אין שום מותג אחר בספורט האמריקאי עם השפעה שכזו", אומר מייקל מולוויהיל, סגן נשיא בפוקס ספורטס, שמשדרת את מרבית המשחקים של דאלאס. "הקאובויס היו מאז ומתמיד הקבוצה הפופולארית ביותר, ועכשיו יש תחייה מחדש, וזה נהדר". , צילום: רויטרס

בתחילת העונה המצב נראה עגום בהרבה עבור ה-NFL. בתשעת השבועות הראשונים, שיעורי הצפייה במשחקים בטלוויזיה נפלו ב-14%, והרשתות נאלצו לחלק זמן אוויר בחינם למפרסמים כדי לפצות על הירידה החדה ביותר ברייטינג מזה עשור. אולם, לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר, האוהדים חזרו לצפות בקבוצות האהובות עליהם, ביניהן דאלאס, גרין ביי, סיאטל וניו אינגלנד. עבור העונה הסדירה, שיעורי הצפייה הסתכמו בירידה של 8%.

"הרייטינג נובע מקווי העלילה שמתפתחים, כך שההתעניינות הערה בדאלאס לא מפתיעה במיוחד", טוען לי ברק, נשיא ומנכ"ל חברת הייעוץ בתחומי הספורט, הבידור והמדיה LHB.

קווי העלילה האלה כוללים את הופעתו של פרסקוט (23) בתחילת העונה לאחר פציעתו של הקווטרבק הוותיק של הקבוצה, טוני רומו, ואת הגעתו של אליוט (21).  חזרתו של טום בריידי מהשעיה לניו אינגלנד והביצועים של מובילות הליגות גרין ביי וסיאטל סיהוקס, עזרו גם להוסיף לדרמה.

במחצית השנייה של העונה, הרייטינג ירד ב-1% לעומת השנה שעברה. אולם הפופולאריות של דאלאס כל כך גדולה שב-18 בדצמבר, ארגנו מחדש ברשת NBC את לוח השידורים כדי שהמשחק של הקבוצה ישודר השעות הפריים טיים. "זכויות גמישות" מסוג זה, הפכו לחלק מרכזי בחוזים בין הליגה ורשתות השידור, מוסיף ברק.

"זו הדרך שבה העסקאות הללו בנויות", הסביר. "כדי להעניק לרשתות ולליגה את הגמישות לשדר את הקבוצות הללו שמספקות את הרייטינג הגבוה ביותר".

הרייטינג המאכזב שנרשם בתחילת העונה העלה תהיות לגבי העמידות של המשחקים, שהרשתות משלמות מיליוני דולרים עבור זכויות השידור שלהם. לא מעט תיאוריות עלו לגבי הסיבה לירידה, כשהרשתות האשימו בכך משחקים לא תחרותיים, את העלייה בפופולאריות של הסטרימינג של משחקים והבחירות לנשיאות ארה"ב. חלק מהצופים טענו כי החרימו את המשחקים כתגובה לפעולות של חלק מהשחקנים, ובראשם קולין קפרניק מסן פרנסיסקו פורטיניינרס, שכרעו ברך בעת השמעת ההמנון. האופן שבו הליגה מטפלת בשחקנים שסובלים מזעזוע מוח בעקבות פגיעה במשחקים ובמקרים של אלימות בתוך המשפחה, פגם גם כן בדימוי של הליגה.

הירידה שנרשמה העונה ברייטינג עשויה לאלץ את רשתות השידור לגבות תעריפים נמוכים יותר עבור פרסומות בעונה הבאה. הרייטינג עלול אף ליפול עוד בעונה הבאה, ויכריח את הרשתות ואת מנהלי הליגה לחפש אחר סיבות אחרות לירידה. הפוטבול, בדומה לסרטים ולתוכניות טלוויזיה מתמודד עם תחרות עזה יותר מצד סוגים אחרים של בידור.

דאלאס קאובויז. מולוויהיל מפוקס אומר שלא יהיה מופתע אם משחקי הפלייאוף והסופרבול ירשמו שיא צפייה חדש השנה, גם אם דאלאס לא תגיע עד הסופרבול. כיום השיא מוחזק על ידי הסופרבול מ-2015. מעל 114 מיליון אנשים צפו במשחק הגמר של אותה השנה, שבו גברו הפטריוטס על הסיהוקס בדקות הסיום., צילום: אם סי טי דאלאס קאובויז. מולוויהיל מפוקס אומר שלא יהיה מופתע אם משחקי הפלייאוף והסופרבול ירשמו שיא צפייה חדש השנה, גם אם דאלאס לא תגיע עד הסופרבול. כיום השיא מוחזק על ידי הסופרבול מ-2015. מעל 114 מיליון אנשים צפו במשחק הגמר של אותה השנה, שבו גברו הפטריוטס על הסיהוקס בדקות הסיום. | צילום: אם סי טי דאלאס קאובויז. מולוויהיל מפוקס אומר שלא יהיה מופתע אם משחקי הפלייאוף והסופרבול ירשמו שיא צפייה חדש השנה, גם אם דאלאס לא תגיע עד הסופרבול. כיום השיא מוחזק על ידי הסופרבול מ-2015. מעל 114 מיליון אנשים צפו במשחק הגמר של אותה השנה, שבו גברו הפטריוטס על הסיהוקס בדקות הסיום., צילום: אם סי טי

לדבריו של אד דסר, יועץ לענייני תכניות ספורט בטלוויזיה, בשל האפשרויות הרבות, יש פחות סיכוי שהאוהדים יבחרו לצפות במשחקים שנחשבים משעממים. "אנשים נהיו סלקטיביים יותר", הוא אומר.

לעת עתה, הרשתות ומנהלי הליגה נושמים לרווחה, וחלקם אף מאמינים שהרייטינג יזנק בפלייאוף, מכיוון שקבוצות רבות משווקים מרכזיים העפילו לשלב זה.

מולוויהיל מפוקס אומר שלא יהיה מופתע אם משחקי הפלייאוף והסופרבול ירשמו שיא צפייה חדש השנה, גם אם דאלאס לא תגיע עד הסופרבול. כיום השיא מוחזק על ידי הסופרבול מ-2015. מעל 114 מיליון אנשים צפו במשחק הגמר של אותה השנה, שבו גברו הפטריוטס על הסיהוקס בדקות הסיום.

"בפלייאוף משתתפים הרבה מותגים משווקים גדולים", מסכם מולוויהיל. "אנחנו בעמדה טובה יותר מכפי שהיינו בפלייאוף של העונה שעברה".

תגיות