אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרנית קרטייה מכה את התחזיות: עלייה של 6% בהכנסות ברבעון צילום: בלומברג

יצרנית קרטייה מכה את התחזיות: עלייה של 6% בהכנסות ברבעון

ענקית התכשיטים השוויצרית ריצ'מונט סיימה את הרבעון האחרון של 2016 עם מכירות בהיקף של 3.09 מיליארד יורו - ציפיות השוק עמדו על 2.96 מיליארד יורו

12.01.2017, 11:53 | מיקי גרינפלד

ענקית התכשיטים והשעונים השווצרית ריצ'מונט (Richemont) דיווחה על עלייה של 6% במכירות ברבעון האחרון של 2016 (בהשוואה לרבעון המקביל). ריצ'מונט היא הבעלים של (בין היתר) תכשיטי ושעוני קרטייה, פיאז'ה ומון בלאן.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מז'נבה סיימה את הרבעון עם מכירות של 3.09 מיליארד יורו, מול 2.93 מיליארד ברבעון המקביל ב-2015. המכירות התעלו על ציפיות האנליסטים, שעמדו על 2.96 מיליארד יורו. בנטרול שערי חליפין נרשמה לריצ'מונט ברבעון עלייה של 5% במכירות.

העלייה מיוחסת בעיקר לפעילות התכשיטים, בשעה שמכירות השעונים הציגו ירידה קלה. בכל אזורי הפעילות נרשמה עלייה במכירות, ובככלל זה באירופה, באסיה ובאמריקה. את העליות באסיה הובילו המכירות בסין ובקוריאה, כאשר בהולנד ובמקאו נרשמה ירידה.

אנליסטים בשוק מציינים כי תוצאות ריצ'מונט עשויות לעודד את כל סקטור מוצרי היוקרה, שמתמודד בשנים האחרונות עם ירידה במכירות. "התוצאות יניבו רווח למוצרי היוקרה האחרים בסקטור", ציינו בברנסטיין בעניין זה (Bernstein).

השנה שעברה היתה קשה מאד באופן ספציפי לסקטור התכשיטים והשעונים של שוויץ, שבה התמודדוה החברות גם עם תנודות חדות בשערי המטבע והתחזקות הפרנק. התוצאה היתה ירידה חדה ביצוא, בעיקר לשווקים של סין והונג קונג. הסקטור נפגע גם מהירידה החדה בתיירות לפריז – שמשמעותה ירידה בביקורים במרכזי הקניות היוקרתיים של העיר.

ריצ'מונט הגיבה למשבר ברכישה מחדש של שעונים שלא נמכרו, בעיקר ממותג קרטייה, ובמהלך לא שגרתי של ביטול תפקיד המנכ"ל. בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה כי המנכ"ל ריצ'רד לפו יפרוש בחודש מרץ, וכי אין כוונה למלא את מקומו. המנהלים הבכירים בריצ'מונט ידווחו ישירות לדירקטוריון, בראשו עומד יוהאן רופרט, המייסד. בריצ'מונט ציינו כי המהלך יאפשר לה להגיב בצורה מהירה יותר לאתגרים שעומדים בפניה.

שעון קרטייה, צילום: בלומברג שעון קרטייה | צילום: בלומברג שעון קרטייה, צילום: בלומברג

תגיות