אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גם שיגור מוצלח ראשון מאז התאונה לא יוציא את SpaceX מהבור

המודל העסקי של ספייס X רגיש מאוד לתאונות ובמהלך 2015 רשמה הפסדים בגובה 27% מההכנסות. בחברה מקווים כי פעילות עסקית עתידית של אספקת חיבור לוויני לאינטרנט תניב לה הכנסה יציבה יותר

15.01.2017, 12:14 | נמרוד צוק
אתמול (שבת) ביצעה חברת SpaceX של אלון מאסק שיגור מוצלח ראשון מאז התאונה בספטמבר והכניסה למסלול סביב כדור הארץ מקבץ ראשון של 10 לוויני תקשורת חדשים עבור פרויקט אירידיום, אבל על השיגור המוצלח מעיב צל בדמות נתונים פיננסיים מדאיגים שחשף "הוול סטריט ג'ורנל" ביום שישי, נתונים שמציבים סימן שאלה מעל האיתנות הכלכלית של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים שהגיעו לידי הג'ורנל מראים כי ב-2015 הסתכמו הכנסות החברה ב-945 מיליון דולר, 6% פחות מהשנה שלפניה, וכי היא רשמה הפסדים בגובה 27% מההכנסות - 260 מיליון דולר. בשנים שלפני כן נהנתה החברה מגידול מהיר בהכנסות ומרווחים צנועים אבל קבועים, כאשר בשנת 2015 אירעה תאונת רקטת השיגור הראשונה של החברה, רקטת פלקון מדגם קודם שהתפוצצה באוויר.

שיגור ראשון מאז פיצוץ עמוס 6, צילום: איי אף פי שיגור ראשון מאז פיצוץ עמוס 6 | צילום: איי אף פי שיגור ראשון מאז פיצוץ עמוס 6, צילום: איי אף פי

לדברי בכירים בחברה ששוחחו בעילום שם עם העיתון, המודל העסקי הנוכחי שלה רגיש מאוד לתאונות והיא מתכננת להגיע לאיתנות כלכלית גדולה יותר, כזו שתאפשר לה לדוגמה לקדם את הפרויקט השאפנתי של טיסות למאדים, באמצעות פעילות עסקית עתידית של אספקת חיבור לוויני לאינטרנט. המיזם אמור להתבסס על רשת של 4,000 לוויני תקשורת, שאמורה לספק לה תוך כמה שנים תזרים הכנסות גדול יותר מזה של עסקי השיגור, אבל נמצאת עדיין בשלבי תכנון ראשוניים בלבד.

בספייס X טענו בתגובה כי "יש לנו כ-70 שיגורים עתידיים ברשימת השיגורים שלנו, שמייצגים חוזים בהיקף 10 מיליארד דולר. החברה נהנית מאיתנות כלכלית ומוכנה לצמיחה עתידית". לדברי מנהל הכספים הראשי ברט ג'ונסון יש בקופת המזומנים שלה יותר ממיליארד דולר, ואין לה חובות. החברה מתכננת

על פי תחזיות החברה, ב-2018 היא תבצע מספר כפול של שיגורים ויותר לעומת מספר השיגורים שתוכנן ל-2016, לפני הפיצוץ והעיכובים בלוחות הזמנים שנגרמו כתוצאה ממנו. עסקי האינטרנט הלוויני אמורים להתחיל להכניס לה כסף ב-2019 ולהביא אותה עד 2025 להכנסה שנתית של יותר מ-35 מיליארד דולר, כאשר 85% מתוכה אמורים להגיע מאפיק הכנסות זה. על פי תחזית זו הרווח התפעולי שלה אמור להגיע ליותר מ-20 מיליארד דולר בשנה זו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
דלים גאים
מבלי להמעיט במאמצים שהושקעו בפרוייקט, אין בכלל מה להשוות לביצועים של האמריקאים, זה מתבסס על ידע שנצבר שנים רבות בכל העולם בתחום על הגב של העצמות ומתבסס על משגרים אמריקאיים... שהם בחיים לא היו יכולים לשגר או לבנות את זה בעצמם כולל מוחות אמריקאיים ונסיון עולמי, זה ממש לא נחשב לשיגור איזרעלי לירח... כמו כן זהה לא שיגור פרטי אלא מדינה שהתייצבה מאחורי זה , דבר שכמעט כל מדינה אם הייתה מעוניינת יכלה לבצע, רק שזה פשוט לא מעניין כיום כמעט שום מדינה כנראה שהיחידים עם כזו אבססיה להרשים את העולם זה מדינת איזרעל (לא בדיוק הקרטריונים שגוגל התכוונה אליהם...)זה אמנם כסף פרטי אבל מוחות אמריקאיים ותעשיה אווירית שמתייצבת על הרגליים האחוריות בעד זה... בפיגור של ארבעים שנה , זה בערך כמו שמחר הפלשתינים יבנו מזלט ויאמרו שהם ייצרני מטוסים חמקניים לצד האמריקאיים... על זה נאמר "דל גאה אין הדעת סובלתו וגם הוא נבזה בעיני עצמו..."
שרגא  |  22.02.19
2.
שילוח טילים/רקטות לחלל...?
ראשית ,החברה פורצת דרך מבחינה טכנולוגית (הנחתה אנכית חוזרת...!!!) אך במערכת מכנית המשתפת מספר כה גדול של מרכיבים+בני אדם ,הסכוי לטעות הוא עצום...! (הפיצוץ האחרון נגרם כתוצאה מכשל של מגוף...???, אם ידעתם ,למה לא בדקתם?????...). מכל מקום מאחל לחברה הצלחה עד עידן שיגור חגורת הלווינים!!!!
SHOSH  |  16.01.17