אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורקל משיקה מאיץ סטארט-אפים בישראל: תגייס 10 חברות בשנה צילום: יאיר שגיא

אורקל משיקה מאיץ סטארט-אפים בישראל: תגייס 10 חברות בשנה

ענקית התוכנה מחפשת חברות בשלבים הראשונים עם שוק יעד גדול וצוות הקמה מגובש. המשתתפות בפרויקט יקבלו ייעוץ עסקי, חללי עבודה, שירותי ענן וחיבור למשקיעים

16.01.2017, 14:48 | רפאל קאהאן

ענקית הטכנולוגיה אורקל הודיעה היום (ב') על השקת מאיץ סטארט-אפים חדשה בישראל. התוכנית, שמיועדת לספק תמיכה לסטארט-אפים בתחילת הדרך, כבר הופעלה בהודו, לדברי אורקל ב"הצלחה רבה". את הפרויקט הציג סגן נשיא החברה, רג'י ברדפורד, שהגיע לארץ למטרה זו.

קראו עוד בכלכליסט

ברדפורד הסביר שאורקל לא מעוניינת להשקיע הון סיכון בחברות שישתתפו בפרויקט, "המטרה שלנו היא לספק ייעוץ עסקי, חיבור ללקוחות של אורקל, חללי עבודה, שירותי ענן בחינם וחיבור למשקיעים". התכנית תתמקד בעשר חברות בשנה כאשר כל מחזור מחולק לחמש חברות. הרישום יתבצע דרך אתר אינטרנט ייעודי שצפוי לעלות לאוויר מחר (ג').

רגי ברדפורד. פונים לדור המילניום , צילום: יאיר שגיא רגי ברדפורד. פונים לדור המילניום | צילום: יאיר שגיא רגי ברדפורד. פונים לדור המילניום , צילום: יאיר שגיא

"ייקח לנו ככל הנראה כחודשיים-שלושה לבחור את החברות שמעניינות אותנו", הסביר ל"כלכליסט", עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. התכנית תחל לפעול באביב הקרוב, אך בחברה עדיין לא ידעו לנקוב בתאריך יעד מדויק יותר. אורקל היא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות היחידות שלא מחזיקה בזרוע השקעות או הון סיכון. "זה לא משהו שהחברה מאמינה בו", הסביר ברדפורד ל"כלכליסט".

גם הקריטריונים לבחירת החברות שישתתפו בפרויקט לא ברורים עדיין. אנשי החברה הסבירו שהם מחפשים סטארט-אפים מעניינים ושהם שומרים על ראש פתוח ולא מעוניינים להגביל את הגישה של היזמים למשאבים שהם יעמידו לרשותם. "חשוב לנו רק שלחברות יהיה שוק יעד גדול מאוד, מוצר טוב וצוות שעובד ביחד לפחות שישה חודשים", אמר ברדפורד במהלך אירוע ההכרזה.

עם זאת, אפשר לשער שחברות בתחומים כגון בינה מלאכותית, אינטרנט הדברים או מחשוב ענן יזכו ליותר עניין מצד אורקל. החברה נמצאת כיום במאבק מר מול AWS של אמזון וכן מול מיקרוסופט וגוגל על השליטה בשוק הענן הארגוני. הכנסותיה אמנם גדלו בכ-77% מהתחום ברבעון האחרון של 2016, אך במקביל החברה איבדה לא מעט לקוחות בתחום התוכנה המסורתית מבוססת רישיונות שימוש, שהיו ועדיין הינם מנועי ההכנסה העיקריים שלה.

מהחברה נמסר שהכניסה של דור המילניום ודור Z לשוק העבודה היא אחת מהסיבות שהביאו אותה לשקול את השינוי הארגוני וההתרחבות לשוק הסטארט-אפים הדינמי, שעומד בניגוד לתרבות העסקית השמרנית שלה. "אנחנו מחפשים קבוצה של סטארט-אפים שתסייע לנו להתקדם", נרמז מהחברה.

דרישות סף נוספות שניתן לסמן הן: סטארט-אפים טכנולוגיים באופיים בעלי מודל עסקי גמיש ויעיל וצוות הקמה מגובש. החברה מעוניינת לתמוך ביזמות נשית, מטרה שסומנה וקודמה על ידי ספרה כץ, מנכ"לית החברה, ביחד עם מארק הרד. כץ צפויה לעבור לצוות הייעוץ של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

תגיות