אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AppsFlyer גייסה 56 מיליון דולר צילום: גיא גלעד

AppsFlyer גייסה 56 מיליון דולר

החברה מתמחה בניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל. "אנחנו רוצים להקים חברת תוכנה שתהיה אחת מ-30 הגדולות בעולם" אמר ל"כלכליסט" המנכ"ל והמייסד אורן קניאל

17.01.2017, 17:01 | מאיר אורבך

חברת אפספלייר (AppsFlyer) גייסה 56 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. הובילה את הסבב קרן הצמיחה קומרה קפיטל (Qumra Capital), לצד זרוע ההשקעות של גולדמן סאקס, זרוע ההשקעות של דויטשה טלקום הגרמנית וקרן הצמיחה החדשה של פיטנגו הישראלית. עד היום גייסה החברה כ -28 מיליון דולר ובכך מגיע סכום ההשקעה בחברה ל-84 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו גם השותפים הנוכחיים ב-AppsFlyer: קרן Magma, קרן Pitango, קרן Eight Roads והיזם והאנג'ל אייל גורה.

קראו עוד בכלכליסט

בועז דינטי, מנהל שותף בקומרה קפיטל, יצטרף לדירקטוריון החברה, וכריס רש, סמנכ״ל בגולדמן סאקס ימונה למשקיף. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס להרחבת פעילותה בסין הכוללת את שותפותיה הסיניות Tencent Social Ads ו- Baidu. בנוסף, החברה תשקול מיזוגים ורכישות בשוק הישראלי והעולמי.

אפספלייר פועלת בתחום ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל. החברה מספרת למפרסמים מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם - האם הגיעו מחיפוש בגוגל, מודעת פרסום ברשת, דיוור ישיר למייל או מטעם חברות אחרות כאיירון סורס או אייבריו. לאחר גילוי המקורות יכולה החברה לעודד את המפרסם להשקיע יותר באותם ערוצי פרסום.

אורן קניאל. לשחזר את ההצלחה של צ אורן קניאל. לשחזר את ההצלחה של צ'קפוינט אורן קניאל. לשחזר את ההצלחה של צ

"אנחנו רוצים לבנות חברת תוכנה שתהיה בין ה-30 הגדולות בעולם בכל מה שקשור בטכנולוגיות שיווק. יש הרבה הבדל בין מה שהשוק צריך ויכול להציע. אנחנו רוצים להקים תשתית שאפשר וצריך לפתח בישראל. לא הוקמה כאן חברה גדולה מאז ימי צ'קפוינט ואני רוצה להראות שאפשר להקים כאן חברה גדולה באמת", אומר ל"כלכליסט" אורן קניאל, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה. "צ'קפוינט הוקמה לפני 20 שנה ומאז לא הצלחנו לשכפל את זה. אנחנו פועלים בתחום שעדיין אפשר להקים בו חברות גדולות".

"בתעשיית השיווק אנשים התרגלו לשפוך את הכסף ולקוות שיצליחו לתפוס משהו, ראינו שיש תעשיה ש-95% ממנה לא מדידים בצורה נכונה כיום. כמויות עצומות של כסף נשפכות ללא כל מדידה. לא מודדים כיום את הדברים הנכונים. אם בטלוויזיה המדידה החשובה היתה כמה ראו אותך, באינטרנט מה שמעניין זה מה הערך שהם יצרו מהמודעה - האם הלכו וקנו או שהרגזת אותם והם שמו חוסמי פרסומות בגללך. חברות לא יודעות למדוד החזר על פרסום אמיתי. יש לך מיליון דולר בשיווק רק 10% ממנו יעיל. אנחנו יודעים להגיד לך איזה 10% עובדים ואיזה 90% להפסיק.

מימין: רשף מן ואורן קניאל מייסדי אפספלייר, צילום: גיא גלעד מימין: רשף מן ואורן קניאל מייסדי אפספלייר | צילום: גיא גלעד מימין: רשף מן ואורן קניאל מייסדי אפספלייר, צילום: גיא גלעד

"באינטרנט אנשים שכחו שיש מישהו אחר בצד השני של המסך. חברות שכחו שיש משתמש בצד השני. הטכנולוגיה שלנו נותנת את הערך שמונע מחברות להרגיז אנשים", אומר קניאל. "בשנה-שנתיים האחרונות הפכנו להיות החברה המובילה בעולם במדידה של שיווק, גם באינטרנט וגם בטלוויזיה, ואנחנו ביחד עם המשקיעים גילינו עולם שלא מטופל ולא ראוי. נמשיך לפתח את המוצר עצמו, יש לנו הרבה לאן ללכת, הוספנו יכולות עמוקות של אנליטיקס ועוד".

אפספלייר היושבת בהרצליה, הוקמה ב-2012 ע"י אורן קניאל, מנכ"ל החברה, ורשף מן, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה מאפשרת למשווקי אפליקציות למדוד ולהשוות את יעילות הקמפיינים שלהם, כאשר החברה מדווחת שב-2016 הסתכמה פעילות זו בלמעלה משישה מיליארד דולר.

החברה מעסיקה 240 עובדים, 160 מתוכם בארץ, ויש לה 12 משרדים: בהרצליה, ניו יורק, סן פרנסיסקו, בייג׳ינג, לונדון, ברלין, בנגקוק, טוקיו, סיאול, בנגלור, בואנוס איירס וכעת גם בקייב.

לאחרונה, גייסה אפספלייר את מחלקת הפיתוח של החברה הישראלית Zone, שפעלה גם מקייב במקביל לישראל. ההנהלה הטכנולוגית של אפספלייר נפגשה עם מנכ"ל Zone גלעד כץ לאחר ששמעו על מהלך הסגירה של מרכז הפיתוח בקייב. הצוות הטכני של Zone הרשים את אפספלייר והיא גייסה אותו במלואו.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע לאחר צמיחה משמעותית: החברה מודדת למעלה מ-250 מיליארד פעולות בתוך יותר מ 10,000 אפליקציות בכל חודש. בין לקוחותיה המרכזיים ניתן למצוא את Macys, Trivago, Baidu, Alibaba, Playtika, Waze, HBO, Samsung ואחרות, והיא שותף מדידה רשמי של Facebook, Google Twitter, Adobe, Yahoo ולמעלה מ-2,000 שותפים נוספים.

תגיות