אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרדי הממשלה רבים, 3,000 מכוניות תקועות צילום: אוראל כהן

משרדי הממשלה רבים, 3,000 מכוניות תקועות

לכלכליסט נודע כי משרד התחבורה שלח מסמך ליבואני רכב שבו נטען כי משרד המשפטים אחראי לעיכוב בשחרור המכוניות

22.01.2017, 07:03 | תומר הדר

אלפי מכוניות חדשות שהיו אמורות להשתחרר השבוע מאחסון, עקב מחלוקת בין משרד התחבורה לוועדת הכספים, יצטרכו להמתין במחסנים. לטענת משרד התחבורה, מי שאחראי לעיכוב הוא משרד המשפטים - כך עולה מתוכנו של מסמך פנימי של משרד התחבורה שהופץ בשבוע שעבר בקרב יבואני הרכב, ובו מתריע בפני יבואני הרכב שלא ישחררו מכוניות חדשות.

שחרור המכוניות עוכב לפני כחודש, משום שמשרד התחבורה לא ביקש את אישור ועדת הכספים לעדכון עלות הטסט הראשוני. בכל כמה שנים מבצע משרד התחבורה עדכון לקבוצות הרישוי לרכב חדש. לפי תקרה חדשה לקבוצות הרישוי שקבע המשרד, עד היום בעל רכב שעלה עד 100 אלף שקל נדרש לשלם על הטסט 1,000 שקל, וכעת התקרה עלתה ל־101 אלף שקל. מעל מחיר זה בעל הרכב ישלם 2,000 שקל.

(ארכיון), צילום: אוראל כהן (ארכיון) | צילום: אוראל כהן (ארכיון), צילום: אוראל כהן

לפי המסמך של משרד התחבורה, שהופץ בסוף השבוע, ליבואנים אסור למסור את המכוניות מכיוון ש"משרד המשפטים מערים קשיים", לשון המסמך. הקשיים, לפי המסמך נובעים מחשש שמא "יבואנים פתחו שורת מחיר עם מחיר בגבול שבין הקבוצות". כלומר, במשרד המשפטים חוששים שיבואני הרכב ביצעו רישומים כוזבים של מכוניות - האשמה אותה גורמים בקרב היבואנים דוחים בתוקף. משרד המשפטים מהווה חוליה חשובה בשרשרת, מכיוון שתקנות ועדת הכספים דורשות את אישורו. כך או כך, מדובר בעוד בשורות מאכזבות עבור 3,000 לקוחות הממתינים למכוניתם.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "למשרד התחבורה הובהר כי יש לבדוק אם ישנם בעלי רכב שכבר שילמו אגרה לפי התעריף הקודם, הגבוה מהתעריף הנוכחי. אם יימצאו כאלה, משרד התחבורה חייב להשיב להם את הכספים ששילמו ביתר".

במשרד התחבורה סירבו להגיב לידיעה.

תגיות