אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וולמארט הבינה: ידע זה כוח צילום: איי אף פי

וולמארט הבינה: ידע זה כוח

ענקית הקמעונאות מפתחת מערכת ביג דאטה שתתמודד עם כמויות המידע העצומות שזורמות אליה, ותוכל להפיק תובנות בתוך חצי שעה

24.01.2017, 09:00 | רפאל קאהאן

ענקית הקמעונאות וולמארט האמריקאית מוצאת דרכים חדשות להתמודד עם הירידות במכירות. וולמארט, שחולשת על כ־20 אלף חנויות ב־28 מדינות שונות ברחבי העולם, החלה לפתח מערכת ביג דאטה שתתמודד עם כמויות המידע העצומות שיש בידי הרשת ותפיק מהן תובנות.

המערכת הזו, שמכונה דאטה קפה, מתמודדת עם כ־200 ערוצי מידע שמזרימים לה כ־40 פטה־בייט של נתונים חדשים בכל כמה ימים. על מנת לסבר את האוזן, בפטה־בייט אחד של מידע יש שווה ערך לכ־58 אלף סרטים בהפרדה גבוהה. 

סניף של וולמארט בארה"ב, צילום: איי אף פי סניף של וולמארט בארה"ב | צילום: איי אף פי סניף של וולמארט בארה"ב, צילום: איי אף פי

אחד האתגרים הגדולים של וולמארט הוא בתפעול השוטף של הרשת הענקית והמחסור במידע עסקי זמין ומפולח. עד לפני מספר שנים נדרש למטה החברה כשבועיים עד שלושה שבועות כדי לנתח ולהפיק תובנות מהמידע שזרם מכל סניף. כעת המערכת תוכל לנצל את כמויות המידע, לנתח ולהפיק מהן תובנות בפחות מחצי שעה.

נאבין פדאמייל, ממומחי האנליטיקה של הרשת, אמר לפורבס שאם אתה לא יכול להפיק תובנות יעילות ממידע שמגיע אליך בתוך זמן סביר, אתה נידון לאבד מכירות. כדוגמה הוא נתן מקרה בו צוות מחלקת המכולת של אחת מהחנויות של הרשת חווה ירידה במכירות בקטגוריית המזון ולא הבין ממה היא נגרמת. הצוות הובא למרכז הדאטה קפה ובעזרת מומחה מידע וסטטיסטיקאי נמצא שתמחור של המוצרים שלהם היה גבוה מהמקובל באותו אזור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות