אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון הודח מתפקיד מנכ"ל פורמולה 1 צילום: איי אף פי

המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון הודח מתפקיד מנכ"ל פורמולה 1

זאת לאחר שנרכשה ע"י ענקית התקשורת האמריקאית ליברטי מדיה ב-8 מיליארד דולר. יחליף אותו היו"ר צ'ייס קארי. אקלסטון נחשב למי שהפך את הפורמולה 1 לאחד מאירועי הספורט הנצפים בעולם, אחרי האולימפיאדה והמונדיאל

24.01.2017, 15:07 | שירות כלכליסט

המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון הודח מתפקידו כמנכ"ל תחרויות מירוץ המכוניות פורמולה 1, זאת לאחר שהיא נרכשה על ידי ענקית התקשורת האמריקאית ליברטי מדיה תמורת 8 מיליארד דולר.

אקלסטון (86), שמנהל את תחרויות מירוץ המכוניות כ-40 שנה, מונה לתפקיד יו"ר של כבוד וישמש כיועץ לדירקטוריון. עם זאת, אקלסטון טען בסוף השבוע כי "נדחק החוצה". הוא יוחלף בתפקיד על ידי היו"ר הנוכחי צ'ייס קארי. "פוטרתי. זה רשמי", אמר לעיתון הגרמני 'אוטו מוטור אונד ספורט'. "איני עומד יותר בראש החברה, התפקיד שלי הועבר לצ'ייס קארי".

ליברטי, שבבעלות ג'ון מלון, החלה בתהליך רכישת הפורמולה 1 בספטמבר והשבוע העסקה הושלמה לאחר שהתגברה של שני מכשולים רגולטורים. בעקבות זאת ישונה שמה של ליברטי מדיה לפורמולה 1 גרופ. 

המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון. הודח, צילום: איי אף פי המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון. הודח | צילום: איי אף פי המיליארדר הבריטי ברני אקלסטון. הודח, צילום: איי אף פי

"אני שמח לקחת על עצמי את התפקיד הנוסף של מנכ"ל", הגיב קארי. "לפורמולה 1 יש פוטנציאל עצום עם אינספור הזדמנויות שלא נוצלו". בהמשך הודה קרי לאקלסטון על עבודתו בעשורים האחרונים. "הספורט הוא מה שהוא היום הודות לו".

אקלסטון נחשב למי שהפך את הפורמולה 1 לאחד מאירועי הספורט הנצפים בעולם, אחרי האולימפיאדה והמונדיאל. השווי שלה של 8 מיליארד דולר נובע הודות לעבודתו של אקלסטון להגביר את החשיפה התקשורתית של הפורמולה 1 על ידי כך שחייב את ערוצי השידור לשדר את כל המרוצים ולא מרוצים נבחרים בלבד. עם זאת, כהונתו לא הייתה חפה משערוריות, וב-2014 הועמד למשפט בגרמניה באשמת מתן שוחד. המשפט הסתיים לאחר ששילם 100 מיליון דולר, אך מבלי שיודה באשמה.

ליברטי לא חשפה מה התכניות שלה למרוצים, אך לפי מקורבים היא תפעל לבצע שינויים בתחומים שנחשבו לחלשים תחת אקלסטון. כך למשל היא קרוב לוודאי שתגביר את החשיפה שלה במדיה הדיגיטלית, תחום שאקלסטון סירב לפעול בו. החברה מעוניינת גם להגדיל את הפופולאריות של הספורט בארה"ב.

תגיות