אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרנית הרכב קורוס נערכת להפצה בישראל

יצרנית הרכב קורוס נערכת להפצה בישראל

ל"כלכליסט" נודע כי קורוס יצרנית הרכב הישראלית־סינית, שאחד מבעליה הוא עידן עופר, מחפשת דרכים חדשות להקטין את ההפסדים הכבדים, ומתכננת לשווק מכוניות גם בישראל

25.01.2017, 06:57 | תומר הדר

קורוס, יצרנית הרכב הישראלית־סינית שבבעלות קנון (בשליטת עידן עופר) וצ'רי הסינית, נערכת להפצה עתידית של רכבי החברה בישראל, כך מסרו ל"כלכליסט" גורמים בסין המקורבים לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

באחרונה, כך נודע ל"כלכליסט", הציגו גורמים בסין בפני מפיצים פוטנציאליים את תוכנית ההתפשטות של החברה לשנים הקרובות, הכוללת, בין היתר, הרחבה של שיווק והפצת דגמי קורוס בכמה שווקים עולמיים, שבהם נכללת גם ישראל.

יש להדגיש כי מדובר במהלך שאינו צפוי להתרחש בשנה הקרובה, אלא במהלך ארוך טווח שיבוצע במקביל להצגת דגמי מכוניות קורוס החשמליות, שלפי התקשורת הסינית יוצגו לקראת שנת 2018. מכיוון שכך, עדיין מוקדם לדעת כיצד ישווקו מכוניות קורוס בישראל.

תקוות הרכב החשמלי

קורוס עצמה הוקמה על ידי החברה לישראל וצ'רי הסינית. טקס הנחת אבן הפינה למפעל היה בשנת 2012. מאז הציגה החברה כמה דגמים: קורוס 3 על שלל גרסאותיה הכוללות בין היתר גרסת האצ'בק, גרסת כביש־שטח וגרסה משפחתית; ולאחרונה הציגה היצרנית גם רכב כביש־שטח - קורוס 5.

מכירות דגמי קורוס בסין ברבעון השני של 2016 עמדו על 5,076 כלי רכב מכירות דגמי קורוס בסין ברבעון השני של 2016 עמדו על 5,076 כלי רכב מכירות דגמי קורוס בסין ברבעון השני של 2016 עמדו על 5,076 כלי רכב

ואולם, למרות הדגמים ה"עממיים" והרגילים, בפועל קורוס תולה את רוב תקוותיה ברכבים חשמליים. החברה, יש לציין, צברה ידע בלתי מבוטל ופטנטים הנוגעים להנעת רכב חשמלית אשר נצברו עוד בימי בטר פלייס.

בחודש נובמבר האחרון הציגה קורוס את Q Electric החשמלית, מכונית תצוגה שמיועדת לרמוז על המראה והמפרט של קורוס חשמלית, שתוצג מאוחר יותר השנה. Q Electric מסוגלת לנסוע לטווח של 349 ק"מ ולהאיץ ל־100 קמ"ש לשעה בתוך 7 שניות.

מבחן ריסוק מחמיר

קורוס עצמה נחשבת כיום בענף הרכב העולמי לחברה המחפשת את דרכה, לעתים ללא כל הצלחה. המהלך שנחשף בפני המפיצים הפוטנציאליים, שבו מוזכר שיווק המכוניות של קורוס בישראל, אינו מהלך ההתפשטות הראשון של היצרנית. בתחילת דרכה השקיעה קורוס משאבים ניכרים בניסיונות חדירה לשוק הרכב האירופי.

מלבד הצהרות על הקמת רשת סוכנים (בפועל הקימה קורוס סוכנות אחת בלבד במזרח אירופה) השקיעה קורוס משאבים בהתאמת קורוס 3 המשפחתית למבחני הריסוק המחמירים של Euro NCAP המתבצעים באירופה (מבחן ריסוק שבו אכן זכתה קורוס 3 לציון גבוה), אלא שביוני 2015 הודיע המנכ"ל פיל מורטאו שקורוס מוותרת על תוכניותיה לשווק מכוניות באירופה. בהמשך מורטאו עזב את קורוס, כמו גם שורה של מנהלים בכירים נוספים.

טיפה בים הרכב הסיני

לדברי גורמים המקורבים לקורוס, עיקר תוכניות ההתפשטות של החברה נוגעות כאמור לפיתוחים של רכב חשמלי. אחת הבעיות העיקריות הניצבות בפני יצרני הרכב הסיניים, בניגוד ליצרני הרכב הקוריאניים והיפניים שנדרשו לחדור בשעתו לשווקים מערביים, היא העובדה שהיפנים והקוריאנים חדרו לאירופה וארה"ב כשהם נהנים משוק מקומי חזק ותומך. במקרה של קורוס, מדובר בהתקדמות אטית במיוחד.

על פי נתוני החברה, מכרה קורוס ברבעון השני של 2016 5,076 כלי רכב (לעומת 3,256 ברבעון השני של 2015), טיפה בים הרכב הסיני המונה מיליוני מכוניות.

במידה שקורוס תבצע מהלך עולמי לחדירה לשווקים (שבו תיכלל גם ישראל), עשויה החברה להקדים מתחרות רבות ולכבוש נתחי שוק סבירים, שאמנם לא יביאו להשתלטות על שוק הרכב העולמי, או גם על חלק מהותי ממנו, אך לפחות ייתנו לחברה יכולת ציפה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות