אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: סרט בהפקת אמזון מועמד לפרס האוסקר צילום: אי פי איי

לראשונה: סרט בהפקת אמזון מועמד לפרס האוסקר

ענקית הקמעונאות רכשה את זכויות ההפצה של "מנצ'סטר ליד הים" ב־10 מיליון דולר. הסרט מועמד בשש קטגוריות, ביניהן במאי ושחקנית המשנה

25.01.2017, 21:06 | שירות כלכליסט

תקדים היסטורי עבור חברות האינטרנט. סרטה של קמעונאית הענק אמזון, "מנצ'סטר ליד הים" מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה.

הסרט קיבל שש מועמדויות בקטגוריות בולטות, ביניהן במאי, שחקן ושחקנית המשנה. אמזון רכשה את זכויות ההפצה ב־10 מיליון דולר בפסטיבל הסרטים סאנדנס בינואר שעבר. גם אם לא יזכה בסוף בפסלון המוזהב בטקס שייערך ב־26 בפברואר, המועמדות עצמה נחשבת לפריצת דרך. זו יכולה להפוך לכאב ראש לא קטן עבור חברות ההפקה ההוליוודיות, שגם כך נאבקות בשירותי הסטרימינג. בעבר, סרטים שהופצו ישירות לוידיאו נחשבו לנחותים, אך עלייתן של חברות האינטרנט שינתה את התמונה.

מישל וויליאמס, צילום: אי פי איי מישל וויליאמס | צילום: אי פי איי מישל וויליאמס, צילום: אי פי איי

בעוד שנטפליקס, ענקית התוכן ששולטת בשוק מנויי הסטרימינג עם כמעט 94 מיליון מנויים בעולם, נוהגת לשחרר את הסרטים שהיא מפיקה במקביל עבור מנויי הטלוויזיה שלה — אמזון משחקת לפי הכללים של הוליווד. ענקית הקמעונאות מקפידה לתת לסרטים שהיא מפיצה תקופה של חודש לפחות בקולנוע, לפני שחרורם לשירות אמזון פריים.

בתוך כך חתמה אמזון על הסכם לשיתוף פעולה עם רשת בתי הקולנוע ריגל, השנייה בגודלה בארה"ב, שתאפשר לצפות בכל הסרטים המועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר עבור 35 דולר. 

תגיות