אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
LG מדווחת על הפסדים של 224 מיליון דולר ברבעון הרביעי בגלל ה-G5 צילום: יח"צ LG

LG מדווחת על הפסדים של 224 מיליון דולר ברבעון הרביעי בגלל ה-G5

הניסיון להציג סמארטפון מודולרי הסתיים בכישלון ולראשונה מזה שש שנים היצרנית הקוריאנית דיווחה על הפסדים רוחביים. הכנסותיה של חטיבת המובייל של LG ירדו בכ-25% בשנה האחרונה

26.01.2017, 16:11 | רפאל קאהאן

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG דיווחה אתמול (ד') על הפסד של 224 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. זו הפעם הראשונה מזה שש שנים שהחברה מדווחת על הפסדים רוחביים שפגעו בביצועי החברה כולה. האשמה, על פי אנליסטים, היא בחטיבת הסמארטפונים שלה והכישלון המסחרי של סמארטפון הדגל ה-G5. בסך הכל הכנסותיה של חטיבת המובייל של LG ירדו בכ-25% בשנה האחרונה.

קראו עוד בכלכליסט

מספרים אלה מהווים ניגוד לשאר הפעילות - מכיוון שהחברה דווקא רשמה עלייה בהכנסות הכלליות שלה ל-12.79 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עליה של 11.7% ביחס לרבעון הקודם ועלייה של 1.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון המקביל של 2015 החברה הראתה רווח של כ-350 מיליון דולר. אנשי החברה האשימו את ביצועי חטיבת המובייל אך לא רק, לטענתם גם ביצועי חטיבת חלקי הרכב שלה סבלו מירידה במכירות.

G5. כוונות טובות וביצוע לוקה בחסר, צילום: הראל עילם G5. כוונות טובות וביצוע לוקה בחסר | צילום: הראל עילם G5. כוונות טובות וביצוע לוקה בחסר, צילום: הראל עילם

ביצועי חטיבת המובייל אמנם השתפרו ברבעון האחרון ביחס לרבעון השלישי, עם עלייה של 15% בהכנסות, אך אלו עדיין נמוכות בכ-23% ביחס לרבעון המקביל ב-2015. העלייה האחרונה מיוחסת למכשירי ה-V20 החדשים שהושקו בספטמבר 2016 ושזכו להצלחה מפתיעה, בשוק האמריקאי בעיקר, בין השאר בזכות פרשת התלקחות מכשירי ה-נוט 7 של סמסונג. ה-V20 היה במהלך מספר חודשים פאבלט הפרימיום מבוסס האנדרואיד היחיד בשווקים מסוימים, עד שוואווי השיקה את מכשיר המייט 9 שלה.

אחת הסיבות העיקריות שהלקוחות לא אהבו את ה-G5 היא הבחירה במבנה מודולרי שאפשר להוסיף למכשיר אביזרים נלווים. למרות החדשנות של המהלך - מבקרים רבים טענו שתהליך חיבור האביזרים מסורבל ומונע שימוש יומיומי.

LG צפויה להציג את יורשו של ה-G5 בסוף פברואר. ה-G6 יחזור לעיצוב שמרני יותר ויזכה ככל הנראה למסך בעל שוליים דקים - כפי שמצופה ממכשירי הדגל הבאים של המתחרות. הוא צפוי להציע יחס גוף-מסך של כ-90%, לא רחוק מהנתונים של המי מיקס של שיאומי והגלקסי S8 הבא של סמסונג. היתרון העיקרי של LG הוא שהחברה צפויה להשיק את ה-G6 לפני שסמסונג תציע את המתחרה שלה. בנוסף, מכשיריה של שיאומי עדיין לא משווקים במערב באופן סדיר - כך שלחברה יש עוד הזדמנות לתפוס נתח שוק שיחזיר אותה לרווחים במהרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות