אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט הכתה את התחזיות לרבעון הרביעי: עלייה של 22% במכירות מוצרי אופיס צילום: microsoftproductreviews.com

מיקרוסופט הכתה את התחזיות לרבעון הרביעי: עלייה של 22% במכירות מוצרי אופיס

ענקית המחשוב רשמה ברבעון הרביעי הכנסות לא מתואמות של 26.1 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 25.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-3.6% ועלה גם הוא על התחזיות. חטיבת המחשוב האישי ממשיכה להיות המכניסה ביותר של מיקרוסופט, למרות ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל

27.01.2017, 00:07 | עומר כביר

מיקרוסופט הביסה את התחזיות: ההכנסות הלא-מתואמות של החברה ברבעון הקלנדרי האחרון של 2016 עמדו על 26.07 מיליארד דולר מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 25.28 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בעלייה של 2.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. ההכנסות המתואמות עלו ב-1.2% ל-24.1 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם עמד על 5.2 מיליאד דולר, עלייה של 3.6% לעומת הרבעון הקלנדרי האחרון של 2015.

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, צילום: בלומברג מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה | צילום: בלומברג מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, צילום: בלומברג

חטיבת המחשוב האישי ממשיכה להיות החטיבה המכניסה ביותר של מיקרוסופט, עם הכנסות של 11.8 מיליארד דולר. זאת, למרות ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, שנגרמה מביצועים חלשים בתחום המובייל. ההכנססות ממכירת ווינדוס ליצרניות מחשבים עלו ב-5%, וכך גם ההכנסות ממכירת ווינדוס ושירותי ענן רלוונטיים לצרכנים. ההכנסות ממכירת פרסומות במנועי חיפוש עלו ב-10%. ההכנסות מפעילות הגיימינג של החברה ירדו ב-3%, כאשר הצניחה במכירות קונסולות אקס-בוקס קוזזה בחלקה בזכות עלייה במכירות תוכנה ושירותים לקונסולת הגיימינג.

ההכנסות של חטיבת הפריון והיישומים העיסקיים עלו ב-10% ל-7.5 מיליארד דולר, כשהן מובלות בעלייה של 22% במכירות מוצרי אופיס ושירותי ענן למשתמשים פרטיים ועלייה של 47% בהכנסות ממכירות אופס ללקוחות עסקיים. לדברי מיקרוסופט, יש לה כיום 24.9 מיליון לקוחות פרטיים שמנויים לשירות אופיס 365. כן כוללות הכנסות החטיבה 228 מיליון דולר מפעילות ליקנדאין, החל מה-8 בדצמבר 2016 – מועד השלמת הרכישה על ידי מיקרוסופט.

ההכנסות מחטיבת שירותי הענן של החברה עלו ב-8% ל-6.9 מיליארד דולר, הודות לזינוק של 93% בהכנסות פלטפורמת Azure.

"הלקוחות שלנו מקבלים ערך והזדמנויות גדולים יותר בשיתוף פעולה אתנו במעבר לפלטפורמות דיגיטליות", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, בהודעה לעיתונות. "האצת הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית (AI) על גבי כל הפלטפורמות ובכל השירותים שלנו תספק הזדמנות נוספים להגביר את הצמיחה בענן של מיקרוסופט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות