אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנאפצ'ט תחשוף את תוצאותיה בעוד כשבוע לקראת הנפקתה צילום: Youtube.com

סנאפצ'ט תחשוף את תוצאותיה בעוד כשבוע לקראת הנפקתה

ההערכות הן שסנאפ, החברה בעלת אפליקציית המסרים המיידיים שנהנית מ-100 מיליון משתמשים, תונפק כבר במרץ הקרוב על פי שווי של בין 20 ל-25 מיליארד דולר - ההנפקה הגדולה ביותר מאז הנפקתה של פייסבוק ב-2012

28.01.2017, 10:41 | רפאל קאהאן
חברת סנאפ - בעלת סנאפצ'ט, אפליקציית המסרים המיידיים החברתית הפופולרית - תחשוף את תוצאותיה הפיננסיות בעוד כשבוע. על פי דיווח של סוכנות רויטרס אמש (שישי), החברה צפויה לצאת להנפקה בתקופה הקרובה ובין המסמכים שהגישה לקראתה ב-SEC נמצא גם תקציר של פעילותה הפיננסית ותוכנית תפעולית.

קראו עוד בכלכליסט

הבקשה שהוגשה בסתיו שעבר בסודיות רבה תוצג לציבור החל מהשבוע הבא, למעט אם החברה תשנה את תכניותיה עד אז. עם זאת ההערכות הן שהחברה תונפק כבר במרץ הקרוב על פי שווי של בין 20 ל-25 מיליארד דולר. הערכות אלה מתבססות על ההשקעות שגייסה עד כה. שווייה הופך את ההנפקה שלה לגדולה ביותר מאז הנפקתה של פייסבוק ב-2012.

על פי החוק האמריקאי, חברות שלהן הכנסות של פחות ממיליארד דולר יכולות להגיש את מסמכי ההנפקה בסודיות מוחלטת כדי לבדוק את נכונותם של המשקיעים. הגשת המסמכים צריכה להתבצע לפחות שבועיים לפני שהיא מתחילה לנהל את קמפיין השיווק עבור המשקיעים הפוטנציאליים לקראת ההנפקה.

בובי מרפי, מייסד סנאפצ בובי מרפי, מייסד סנאפצ'ט | צילום: בלומברג בובי מרפי, מייסד סנאפצ

עוד מצופה שהחברה תציע בשלב הראשון מניות ללא זכות הצבעה. זאת על מנת למנוע מהמשקיעים העתידיים יכולת להשפיע על התנהלותה הימיומית והחלטותיה ברמה העסקית. מצב זה משאיר הרבה יותר כוח ומרחב תמרון בידי הדירקטוריון וכן מייסדיה, אוון ספיגל ובובי מרפי.

גישה זו אינה יוצאת דופן בעיקר בחברות שבהן המייסדים קשורים באופן הדוק כל כך לחזון העסקי והטכנולוגי של החברה. סנאפצ'ט הושקה ב-2012 כאפליקציית מסרים מידייים שאפשרה שליחה של תמונות בין המשתמשים כאשר הן נמחקות מהמכשיר אחרי זמן נתון. אחת הטענות העיקריות נגדה בתחילת דרכה הייתה שהיא משמשת בעיקר למשלוח תמונות אינטימיות בין בני נוער (סקסטינג).

עם זאת, כיום החברה כבר עברה לפעילות הרבה יותר מוסדרת והיא מציעה גם שלל שירותים נלווים למשלוח מסרים כגון: מדבקות וירטואליות, שליחת סוגים שונים של מדיה ופרסום של כתבות בפיד של המשתמשים. יש לה כיום כ-100 מיליון משתמשים וכ-60% שייכים לדור המילניום (15-24) מה שהופך אותה לפלטפורמת פרסום נחשקת לטווח הגילאים הזה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות