אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההוצאות על חוזי הספונסרשיפ יעלו השנה ל-63 מיליארד דולר

ההוצאות על חוזי הספונסרשיפ יעלו השנה ל-63 מיליארד דולר

כך עולה מהתחזית השנתית שמפרסמת פירמת IEG. מדובר בעלייה של יותר מ-4% לעומת אשתקד. עם זאת, ישנה אי ודאות בשוק מצד ספונסריות גדולות, על רקע בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט

31.01.2017, 19:18 | שירות כלכליסט

ההוצאות ברחבי העולם על חוזי חסות וספונסרשייפ צפויות לעלות השנה ל-62.8 מיליארד דולר, כך על פי התחזית השנתית שמפרסמת חברת IEG, זו השנה ה-32. מדובר על עלייה של 4.2% לעומת הוצאות של 60.1 מיליארד דולר שנרשמו ב-2016.

חוזי ספונסרשיפ בספורט ייצגו 70% מכלל הסכום, אף שהדו"ח מציין שיש אי ודאות בשוק מצד ספונסריות גדולות, זאת בעיקר על רקע ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לארה"ב והחלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. גורמים כלכליים כמו מחירי האנרגיה (חברות אנרגיה נחשבות לספונסריות גדולות), והגבלות מתוכננות על השקעות סיניות ישפיעו לשלילה על השוק.

ליאו מסי וכריסטיאנו רונלדו, צילום: רויטרס ליאו מסי וכריסטיאנו רונלדו | צילום: רויטרס ליאו מסי וכריסטיאנו רונלדו, צילום: רויטרס

לפי ההערכות, כלל הוצאות הפרסום יגדלו בשיעור זהה לזה של חוזי הספונסרשיפ. ברמה האזורית, אסיה צפויה לצמוח בשיעור הגבוה ביותר, וההוצאות על חוזי ספונסרשייפ יעמדו על 15.7 מיליארד דולר, עלייה של 5.8%, זאת לעומת הוצאות של 16.7 מיליארד דולר באירופה. בשנה שעברה נרשמה צמיחה של 5.7% בהוצאות באסיה, בהובלות סין.

מגמה זו מטיבה עם הכדורגל באסיה בכלל וקונפדרציית הכדורגל של אסיה בפרט. האתגר שעומד בפניהם יהיה לשמור שכספי הספונסרשיפ יישארו באזור ולא יושקעו במועדונים הגדולים של אירופה.

תגיות