אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשנות ולמות: מי רוצה בית חכם?

מאקרו טכנולוגי

חדשנות ולמות: מי רוצה בית חכם?

הרצון לחדש דוחף את חברות הטכנולגיה לפתח מוצרים שהצרכנים לא רוצים. בית חכם, מחשוב לביש וטלוויזיות תלת-ממד הם דוגמאות לשלושה תחומים שהושקעו בהם מיליארדי דולרים ללא תוצאות

04.02.2017, 14:03 | רפאל קאהאן

חברות הטכנולוגיה נמצאות במלכוד: מצד אחד חברה שלא מחדשת סופה ליפול לתהום הנשייה של עולם עסקי המחשבים או הגדג'טים, מצד שני החדשנות הזו שהם נדרשים לה עלולה להיות גם האויבת הגדולה שלהן. מחקר של חברת PWC שפורסם השבוע מצא שלמרות ש־81% מהצרכנים בארה"ב יודעים מהו בית חכם, רק 26% מחזיקים במוצר כזה כיום. ל־8% היה מוצר כזה והם ויתרו עליו, 15% מתכננים לרכוש אחד כזה בשנה הקרובה, 28% מעוניינים לרכוש מוצר בית חכם בעתיד ו־23% מהצרכנים לא מעוניינים כלל במוצרים כאלה.

קראו עוד בכלכליסט

המחקר מלמד כמה דברים לגבי החיבור של חברות הטכנולוגיה ללקוחות. לא חסרות טכנולוגיות חדשניות שהיצרנים ניסו לדחוף לשוק ללא הצלחה, כמו שעונים חכמים ומחשוב לביש. לא מעט חברות כבר ויתרו על התחום ואילולא גוגל ואפל, שדוחפות אותו בכל הכוח, סביר שהוא כבר היה נמחק כליל. פיטביט, אחת מהיצרניות המזוהות ביותר עם צמידים ושעונים חכמים, הודיעה השבוע על פיטורים של כ־10% מכוח העבודה שלה, תוצאה ברורה של חוסר התאמה בין הביקוש למוצריה לבין היקף הפעילות שלה.

עוד טכנולוגיה שהייתה אמורה להיות הדבר החם הבא היא טלוויזיות תלת־ממד. 10 שנים אחרי שהן היו אמורות לשנות מקצה לקצה את חוויית הצפייה שלנו, סמסונג, LG, סוני, טושיבה, פיליפס וכל שאר היצרניות כבר לא ישיקו מוצרים כאלה למרות השקעה של מיליארדים במחקר ופיתוח. האולפנים ימשיכו להציע סרטי תלת־ממד בקולנוע — שם הצופים דווקא הראו שמדובר במוצר ששווה לשלם עבורו את הפרמיה הכספית.

הרמקול החכם של גוגל. הצרכן לא ממהר לקנות הרמקול החכם של גוגל. הצרכן לא ממהר לקנות הרמקול החכם של גוגל. הצרכן לא ממהר לקנות

אפשר למנות מספר סיבות שהביאו לכך שהטכנולוגיות שהיו אמורות להיות הדבר החם הבא נעלמו בקול ענות חלושה. אחת מהן טמונה בחוויית המשתמש, וכשזו לא נוחה, היא בדרך כלל מסמנת את הקץ על מוצרים כאלה. שנית, פעמים רבות החברות לא משכילות לפתח את המוצרים עד הסוף ולמצוא להם שימושים שיהפכו אותם לנדרשים עבור רוב הצרכנים. לסמארטפון, למשל, נדרש 20 שנה עד שאפל הצליחה לפצח את המבנה והממשק המתאים. הצרכן מעוניין במוצר שניתן להשתמש בו ושמספק ערך מוסף. אם הוא לא מתאים לדרישות האלה, טכנולוגיה, חדשנית ככל שתהיה, לא תשכנע את קהל הלקוחות.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
זאת לא הסיבה
הסיבה שאנשים לא מתלהבים מהרעיון של בית חכם זה כי יש עדיין רמה מינימלית של פרטיות שאנשים מעוניינים שיהיה להם ושכל הבתים החכמים נותים לגוגל/אמאזון/אפל/מיקרוסופט מיקורופון בבית שלך שמחובר תמיד לאינטרנט זה מה שקורה אותו הדבר קרה שהייתה שמועה שקינטקט הולך לעבוד כל הזמן לראות ולשמוע כל מה שנעשה סביבו החברות עברו את הגבול ברמת החדירה לפרטיות בגלל שהמחוקק לא שם חסמים מינימלים
שחף  |  05.02.17
לכל התגובות