אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בית הדין לעבודה הורה לטייסי אל על לחזור מיד לעבודה: "עשו דין לעצמם"

בית הדין לעבודה הורה לטייסי אל על לחזור מיד לעבודה: "עשו דין לעצמם"

בהחלטה שניתנה לפני זמן קצר הורה בית הדין לטייסים לשמור על שקט תעשייתי ולהימנע מלבטל טיסות: "שני הצדדים נהגו בכוחנות ובאדישות ביחס לנזק לציבור"

06.02.2017, 13:50 | תומר הדר

הסוף לשיבושים באל על? בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה לטייסי אל על לשוב לעבודתם. במסגרת ההחלטה נאסר על הטייסים לשבות או לשבש את העבודה באופן כלשהו.

הדיון הבא בפרשה נקבע לעוד שבועיים ל-22 לחודש. כזכור, בשבת הודיעה אל על כי טייסי החברה מסרבים שוב להגיע לטיסות – וזאת למרות שבפועל הגיעה החברה כבר להסכמים מול טייסיה.

קראו עוד בכלכליסט

יש לציין שהחברה הודיעה לפני דקות אחדות על ביטול טיסה לאמסטרדם (הלוך ושוב) – כעת טיסה זו ככל הנראה תצא כרגיל.

בהחלטת בית הדין נאמר בין השאר: "בדיון שהתקיים לפנות בוקר, ניסינו לשכנע את הצדדים להסכים על מתווה של ניהול מו"מ בחסות בית הדין... המבקשת (חברת אל על) הסכימה להצעת בית הדין ואולם למרבה הצער המשיבים (הקברניטים ניר צוק, ניר ראובני, איתן מנור ורן אלקבץ וקצין ראשון ערן פורת) טענו בפנינו כי לא יוכלו להסכים להצעה. הקברניט ניר צוק הודיע: 'הגענו למצב שגם אני לא מצליח לשלוט במצב'. הקברניט ניר ראובני מצא להוסיף ולהבהיר כי 'החוק אוסר על טייסים לטוס בלחץ נפשי'.

"אנו מתרשמים כי התנהלות שני הצדדים מאז מתן פסק דינו של בית הדין הארצי (ב-9.11.16 שהורה לצדדים לנהל מו"מ) לעבודה מעוררת קושי רב. נדמה כי מהלכיה החד צדדים של הנהלת אל על, דחפו את עובדיה להתנהלות שאיננה תקינה כשלעצמה, כאשר שני הצדדים בחרו להתנהל בכוחנות, שבה משולבת מידה לא מבוטלת של אדישות לנזק הרב שמשלם הציבור...ניתן להצביע על זיקה שקיימת בין ריבוי מקרי ההשתמטות וההיחלות אשר הובילו לביטול טיסות והדרכות, לבין הפחתת השכר לאצ"א (אנשי צוות אוויר) בגילאי 67-65. דהיינו כי יש שימשו בהעדרויות מהעבודה לצורך הגשת תכלית קיבוצית... בשים לב לכך שאין מדובר בעונה עמוסה במיוחד, אני מתרשמים כי הקושי לאייש טיסות איננו מקרי, מה גם שאצ"א התבטאו באופן מפורש בעניין. התרשמנו כי במקרה דנן אצ"א מפרים את הוראות המעסיק מתוך כוונה לשבש את עסקו, על מנת להשיג מטרות קיבוציות, וזאת תוך עשיית דין עצמי והתעלמות מהכללים שנקבעו בחוק ובפסיקה".

דוד מימון מנכ"ל אל על דוד מימון מנכ"ל אל על דוד מימון מנכ"ל אל על

השיבושים בחברה נובעים בשל זעמם של הטייסים על היחס לחבריהם, שעברו את גיל 65. על פי תקנות טיסה בינלאומיות, טייס אינו יכול, מאז 2014, להטיס מטוס מעל גיל 65. מכיוון שכך, אל על מעסיקה טייסים אלה- כ-40 במספר- בעבודות הדרכה. אלא שבהדרכה השכר נאמד בכ-30% מגובה השכר שמקבל טייס. משמע, טייסים אלה מרוויחים פחות, מה שמשפיע גם על הפנסיה. במהלך הימים האחרונים בוטלו כבר חמש טיסות – ורק לפני כשעה הודיעה אל על על ביטול טיסת הלוך וחזור לניו יורק שהיתה אמורה להמריא בצהריים.

טייסי החברה פרסמו הודעה התומכת בחבריהם בני ה-65 ומעלה. לפי ההודעה: "מהבוקר אנחנו עדים למסע השמצות אינסופי כלפינו הטייסים, ועל מה? על שנלחמנו עבור טייסינו הוותיקים שרוצים לפרוש בכבוד כפי שחוזה העבודה שלהם מבטיח. טייסים שבוקר אחד התעוררו וגילו שמישהו החליט לקצץ להם שני שליש מהמשכורת. שני שליש. למה? כי אפשר. אז אנחנו מצטערים, אבל לנטוש את החברים שלנו, רגע לפני הפרישה, זה לא משהו שלמדנו לעשות.

"אנחנו גדלנו על אתוס אחר - שלא משאירים פצועים בשטח, וטייס ששכרו קוצץ ב-70% הוא פצוע בשטח". הסברנו את כל זה להנהלה, אמרנו אפילו שניקח חלק בעלויות האלה, הצענו דיאלוג במקום צעדים חד-צדדיים אבל במקום זה, מישהו שם בהנהלה החליט שהוא יראה ל"אויביי הציבור" האלה מי הבוס, אז כל ויכוח הופך פומבי ותלושי השכר הפיקטיביים שמנפיקה החברה כ"משכורות שלנו" מתנוססים בתקשורת מבוקר עד ערב, אבל אנחנו לא מוכנים יותר לשחק את המשחק הזה. אף אחד לא ילמד אותנו מהי אחריות. אנחנו, מצטערים על הקלישאה, הטייסים הטובים בעולם, רובנו יוצאי חיל האוויר הישראלי - אלה שכל חברות התעופה בעולם מחזרות אחריהם. ואנחנו לא נוותר, לא על החברים שלנו, הטייסים בני ה-65 שרוצים להמשיך לטוס ולעבוד ולתרום מהניסיון שלהם ומהמיומנות שלהם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות