אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותגים הבולטים בפרסום במגזר החרדי ב־2016 צילום: אוראל כהן

המותגים הבולטים בפרסום במגזר החרדי ב־2016

במגזר החרדי החברות הגדילו את ההוצאה ב־39% לעומת 2015. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, שלושת המפרסמים הגדולים במגזר הם שטראוס עם דנונה וקפה טורקי, החברה המרכזית למשקאות עם המותג פיוז טי ופריגת וקבוצת תנובה עם גבינות העמק ויופלה

07.02.2017, 08:43 | אורנה יפת

בעוד במגזר הכללי צמצמו חברות האופנה את ההוצאה לפרסום ב־10% בשנת 2016, במגזר החרדי החברות הגדילו את ההוצאה ב־39% לעומת 2015, כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. נראה כי קטגוריית הביגוד במגזר פורחת ככל שהציבור החרדי יוצא לשוק העבודה וההכנסה הפנויה שלו גדלה. שלושת המפרסמים הגדולים במגזר הם קבוצת שטראוס עם דנונה וקפה טורקי, החברה המרכזית למשקאות עם המותג פיוז טי ופריגת, וקבוצת תנובה שבלטה עם גבינות העמק ויופלה.

רשתות השיווק הארציות מסתערות גם על המגזר החרדי ומציגות עלייה של 55% בהוצאה לפרסום. תת־הרשת יש מקבוצת שופרסל השקיעה כ־1.3 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, יינות ביתן השקיעה כ־720 אלף שקל, ורשת מחסני אושר עד עם השקעה של כ־600 אלף שקל. קופת חולים מכבי מובילה את הפרסום למגזר החרדי בקטגוריית המרכזים הרפואיים עם השקעה של 2.5 מיליון שקל וקמפיין למכבי שלי, שקיבל בולטות גם באינטרנט. אחריה דורגה שירותי בריאות כללית עם השקעה של 2.2 מיליון שקל ובמקום השלישי קופת חולים מאוחדת עם השקעה של כ־1.6 מיליון שקל. יבואניות החשמל והאלקטרוניקה הרחיבו את המלחמה השיווקית של המזגנים גם למגזר החרדי והעלו את הפרסום בקטגוריה ב־81%, שעיקר ההשקעה היתה במותגי המזגנים. המובילה בקטגוריה היא אלקטרה, עם הוצאה של כ־1.7 מיליון שקל.

יינות ביתן השקיעה כ־720 אלף שקל, צילום: מיקי נעם אלון יינות ביתן השקיעה כ־720 אלף שקל | צילום: מיקי נעם אלון יינות ביתן השקיעה כ־720 אלף שקל, צילום: מיקי נעם אלון

תגיות