אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אל על: "מתנצל בפני הנוסעים באופן אישי"; הטייסים: "ההנהלה יצרה משבר מכוון" צילום: יאיר שגיא

מנכ"ל אל על: "מתנצל בפני הנוסעים באופן אישי"; הטייסים: "ההנהלה יצרה משבר מכוון"

דוד מימון אמר את הדברים בתערוכת התיירות כאשר ברקע נמשך הסכסוך בין ההנהלה לטייסים. במקביל, פרסמו הטייסים הודעה לפיה ההחלטה על הורדת שכר בני 65 ומעלה התקבלה בדירקטוריון בידיעה שזו תוביל לפגיעה בנוסעים

07.02.2017, 16:07 | תומר הדר

"זה לא סוד שאל על חווה ימים קשים ואני רוצה לנצל הזדמנות זאת להתנצל באופן אישי בפני הנוסעים שחוו חוסר נוחות עקב הבעיה שנוצרה. אנו מנסים לפתור את הבעיה במהירות האפשרית", כך אמר היום (ג') מנכ"ל אל על דוד מימון במהלך תערוכת התיירות IMTM כאשר ברקע נמשך סכסוך העבודה בין הנהלת חברת התעופה לבין הטייסים שהביא לשביתות וביטול טיסות. 

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מימון, "השנה אל על תפתח צי חדש עם 16 מטוסי בואינג חדשים ואנו צופים שהם יהיו באוויר ברבעון השלישי של 2017 . הצי החדש צפוי להטיס את נוסעינו לעידן חדש של נוחות ואיכות ויגיע עם כל החידושים הטכנולוגים".

דוד מימון, מנכ"ל אל על. מתנצל, צילום: יאיר שגיא דוד מימון, מנכ"ל אל על. מתנצל | צילום: יאיר שגיא דוד מימון, מנכ"ל אל על. מתנצל, צילום: יאיר שגיא

מימון ציין כי: "השנה יצאו יותר מ-30 אלף טיסות של אל על, למעלה מ-1.6 מיליון תיירים - כ-40% מהאוכלוסייה". כך הסביר מימון לאחר שטייסי החברה שבו בשבת לשבש את טיסות החברה, במחאה על יחסה של החברה לטייסים שגילם הוא מעל 65. טייסים אלה מועברים למשרות בצוות ההדרכה בשכר נמוך.

במקביל, טייסי אל על פרסמו היום (ג') הודעה משלהם התוקפת את הנהלת החברה ומדגישה כי למעשה מדובר במשבר שנוצר במכוון. לפי הצהרת הטייסים: "לפני מספר שבועות התקיים דיון בדירקטוריון החברה לגבי סוגיית טייסי אל על בני 65 ומעלה. במסגרת זו הציגה ההנהלה כי לחברה יש צורך בטייסים בני 65 שישמשו כמדריכי סימולטור והדרכה, במיוחד לאור המחסור בקברניטים ולאור ניסיונם הרב בהדרכה, אך באותה נשימה המליצה שיבוצעו מהלכים שיובילו להורדת עלות העסקתם בצורה משמעותית".

לטענת הטייסים, "הוחלט ליצור משבר מכוון וידוע מראש עם הטייסים ולפעול לקיצוץ מאסיבי בשכרם בכל מחיר, תוך כדי המשך ניהול מו"מ על תנאיהם".

הטייסים המשיכו וטענו כי: "נקודת ההנחה של ההנהלה, אשר אושרה על ידי הדירקטוריון, הייתה כי הפעולות שנקטה החברה כנגד הטייסים בחודשים האחרונים יגרמו לכך שהם יירתעו מהתנגדות להנהלה, וכי הטייסים הצעירים, שלהם יש עדיין שנים רבות עד הגיעם לגיל 65, לא יתנגדו גם כן. או לחילופין, תביא למשבר ולפגיעה בנוסעים שאותה יהיה קל לייחס לטייסים, פגיעה שתייצר דעת קהל כנגד הטייסים. בכך אישר הדירקטוריון להנהלה לייצר את המשבר שאנחנו עדיין בעיצומו".

מאל על נמסר בתגובה לדברי הטייסים: "הדברים המיוחסים כביכול להנהלה ולדירקטוריון בהודעת נציגות טייסי אל על הם שקר וכזב ממוחם הקודח של ניר צוק וחבריו לנציגות. אנו קוראים לטייסים להתעשת ולציית לצו בית המשפט שקבע כי עליהם לשוב לעבודה סדירה ולחדול משיבושי הטיסות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
הזוי שהאדם הכושל הזה עדיין בתפקיד, איפה הבעלים?
האיש הזה גורם לכם נזק אדיר, תעיפו אותו לכל הרוחות ותמנו במקומו מישהו עם קבלות, לתפקיד כזה צריך להגיע עם משהו גדול ומוצלח ברקורד, ולא מהאגודה למען החייל. אגב, אני לא אומר שהטייסים בסדר, אבל צריך לדעת איך לנהל משבר כזה ולאיש הזה אין מושג
אייל  |  08.02.17
14.
התנצלות אפשר לקבל פעם אולי פעמים
וגם זה תלוי בנקודת המוצא. כמה פעמים אפשר לבקש סליחה על אותו הדבר ? גם אם המנכל צודק ובטוח ובטוח שהוא מתוסכל מהמצב, הוא צריך להבין שאחרי פעם אחת - התנצלות כללית לא כל כך עוזרת. וצריך לזכור שיש הרבה לקוחות שלא היו מרוצים מאל על עוד הרבה לפני משברי הטייסים ועזבו לחברות אחרות.
צ  |  08.02.17
לכל התגובות