אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כוכבי סרט הקאלט "זוהי ספיינל טאפ" תובעים 400 מיליון דולר מחברת המדיה ויוונדי צילום: MGM/Embassy Pictures

כוכבי סרט הקאלט "זוהי ספיינל טאפ" תובעים 400 מיליון דולר מחברת המדיה ויוונדי

שלושה מהיוצרים-שותפים של הסרט והכוכבים שלו הסכימו להתאחד ולהצטרף לעמיתם הרי שירר בתביעה נגד החברה בטענה שלא חילקה כראוי את הרווחים מהסרט, מאז רכשה עליו את הזכויות ב-1989

08.02.2017, 15:20 | שירות כלכליסט

חברי הלהקה האגדית מסרט הרוק הדוקומנטרי "זוהי ספיינלטאפ" ( This is Spinal Tap) הסכימו להתאחד בניסיון לנצח בתביעה של 400 מיליון דולר נגד חברת המדיה "ויוונדי" ( Vivendi).

שלושה מהיוצרים-שותפים של הסרט והכוכבים שלו הסכימו להתאחד ולהצטרף לעמיתם הרי שירר בתביעה נגד החברה הצרפתית, שהינה חברת האם של "יוניברסל מיוזיק" (Universal Music).

ספיינל טאפ , צילום: MGM/Embassy Pictures ספיינל טאפ | צילום: MGM/Embassy Pictures ספיינל טאפ , צילום: MGM/Embassy Pictures

שירר, המדבב גם דמויות מסדרת האנימציה "הסימפסונס" – תובע את ויוונדי על סך 125 מיליון דולר, בטענה שהחברה לא חילקה כראוי את הרווחים מהסרט, מאז רכשה עליו את הזכויות ב-1989.

הצטרפותם של יתר חברי הלהקה – המוכרים הודות ליומרנות הראוותנית של דמויותיהם בסרט – הביאה את סך התביעה ל-400 מיליון דולר.

האיחוד, מחוץ למסך הקולנוע, מביא יחדיו את הדמויות של הבסיסט דרק סמולס (המגולם על-ידי שירר עצמו), הגיטריסט נייג'לטופנל (כריסטופר גוסט), הסולן והגיטריסט דייויד סנט האבינס (מייקל מק'קין) וכן הבימאי והקריין רוב ריינר.

לטענת חברי הלהקה, ויוונדי ביצעה מניפולציות בנתוני ניהול החשבונות שלה, והתעלמה מהמחויבויות החוזיות שלה וחובת הדיווח, ובכך שללה מהם את הנתח המגיע להם ברווחי הסרט.

על פי התלונה, בין 1989 ל-2006, ויוונדי דיווחה שההכנסה הכוללת מפסקול הסרט הסתכמה ב-98 דולר בלבד.

כמו כן, נטען כי ויוונדי דיווחה שהנתח של ארבעת יוצרי הסרט במיתוג העולמי בין 1984 ל-2006 הסתכם ב-81 דולר, חרף העובדה כי המוסיקה של הסרט והמוצרים גרפו "עשרות מיליוני דולר" בהכנסות.

לדברי גוסט "הבלבול במתכוון מצד ויוונדי וחברות הבת שלה הוא שערורייה. חשוב שהתנהגות כזו תאותגר באופן הבוטה ביותר האפשרי".

ריינר אמר: "...התנהלות אנטי-תחרותית כזו צריכה להיחשף. אני מקווה שהתביעה תגיע ל-11", בהתייחסו לכפתורי העוצמה של ציוד ההגברה של הלהקה בסרט, המגיעים ל-11 במקום ל-10 כנהוג.

הסרט, שהופק בתקציב עלוב יחסית של 2.25 מיליון דולר, שוחרר לאקרנים ב-1984 והפך ללהיט קאלט קלאסי.

תגיות