אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס רוצה לשווק את להיטיה עם מרצ'נדייז צילום: איי פי

נטפליקס רוצה לשווק את להיטיה עם מרצ'נדייז

ענקית התוכן מחפשת מנהל שירכז את רישום הזכויות עבור האביזרים הנלווים לתכנים שהיא מפיקה, כמו ספרים, קומיקס וצעצועים

08.02.2017, 21:11 | שירות כלכליסט

ענקית התוכן נטפליקס תתחיל לייצר אביזרים נלווים לסדרות בהפקתה, כולל ספרים, קומיקס וצעצועים.

החברה פרסמה הצעת עבודה באתר שלה, ולפיה היא מבקשת לשכור לעבודה מנהל שירכז את רישום הזכויות עבור המרצ'נדייז שתייצר לתוכניות שלה. "אנחנו רוצים מרצ'נדייז שיעזרו לנו לקדם את התכנים שלנו, כך שיהפכו לחלק מרוח הזמן לתקופות ארוכות יותר", נכתב במודעה.

במקביל, נטפליקס פנתה לשותפות המייצרות עבורה תוכן ודרשה אחוזים מההכנסות מאביזרים הקשורים לתוכניות שהיא מפיצה אך הזכויות אליהם לא בידיה, כך על פי מקורות שציטטה סוכנות בלומברג.

מילי בובי בראון, צילום: איי פי מילי בובי בראון | צילום: איי פי מילי בובי בראון, צילום: איי פי

מרצ'נדייז יאפשר לנטפליקס לשווק את התוכניות שלה לקהל רחב יותר ולהגדיל את הרווחים שלה. חברת התוכן ניסתה לעשות דבר דומה בשנה שעברה, אז חברה לחברת האופנה הוט טופיק לייצור קוקלציית חולצות המוקדשת לסדרה המד"ב המצליחה "דברים מוזרים". במסגרת שיתוף הפעולה מכרה הוט טופיק עבור נטפליקס חולצות, ספלים, כובעים ותכשיטים בהשראת הסדרה.

ייצור אביזרים בהשראות תוכניות הוא הצעד ההגיוני הבא עבור נטפליקס. בחברת וולט דיסני, למשל, שיפרו את הההכנסות מקניינים רוחניים כמו דמויות מסרטים לאמנות: חטיבת הצרכנים בדיסני גלגלה מחזור מכירות של 1.5 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

לנטפליקס עדיין אין שאיפות להפוך לדיסני אך היא החלה בבדיקת מצב השוק. כבר בשנה שעברה אמר סמנכ"ל התכנים של החברה, טד סרנדוס, כי לחברה ישנן שאיפות לייצר צעצועים ומוצרי צריכה. "ילדים עם תיקים ממותגים מוכרים את התוכנית" אמר אז.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות