אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד חידוש של אמזון: להזמין באינטרנט, לאסוף מהמשאית צילום: amazon

עוד חידוש של אמזון: להזמין באינטרנט, לאסוף מהמשאית

ענקית הקמעונאות בודקת שיטת מכירות חדשה-ישנה בסיאטל באמצעות משאית "פופ-אפ על גלגלים למבצעים מיוחדים" שנראית כמו הכלאה בין אוטו גלידה ללוח מודעות נייד

13.02.2017, 11:50 | רפאל קאהאן

אמזון משתמשת בנמל הבית שלה - סיאטל - כשדה ניסוי לשלל טכנולוגיות וטכניקות קמעונאות שהיא מפתחת. העיר סופגת חדשות לבקרים מיני רעיונות ושיטות חדשניות למכור מוצרים לתושבים. עבור חלקם מדובר בטרחה ועבור אחרים בשגרה, אבל כל חידוש של אמזון מעורר עניין.

קראו עוד בכלכליסט

ההברקה האחרונה של ענקית הקמעונאות המקוונת היא "משאית האוצרות". לא כמו המשאית שהשיקה חברת הבת AWS שאמונה על איסוף פיזי של נתונים ומידע ארגוני, אלא משאית שנראית כאילו מישהו ניסה להכליא אוטו גלידה מופרע עם לוח מודעות שכונתי. החברה עצמה מגדירה אותה: "חנות פופ-אפ על גלגלים למבצעים מיוחדים".

 

הרעיון הוא שהמשאית מגיעה לשכונה או אזור מסוים כשהיא עמוסה בשלל מוצרים בהנחה שניתן להזמין דרך האפליקציה ולהגיע לאסוף מהמשאית. בין המוצרים שניתן היה למצוא בה בגיחה הראשונה שלה: סטייקים משובחים, קונסולות משחקים ושלל פיצ'יפקעס שניתן למצוא בדרך כלל בחנויות גדג'טים או דוכני רחוב.

סיאטל היא מקום שמקבל חדשנות וקמעונאות בברכה. לא מעט רשתות גדולות כמו קוסטקו, נורדסטורם וסטארבאקס, פתחו את חנויותיהן הראשונות בסיאטל. אבל עבור חלק מהתושבים, המורשת הצרכנית של העיר אינה משהו להתגאות בו. אחת הטענות העיקריות שלהם היא נגד העלייה במחירי המחייה. מחירו של בית משפחתי, למשל, עלה מ-340 אלף דולר ב-2012 לכ-548 אלף דולר כיום, עלייה של כמעט 45%.

אבל סיאטל היא לא לוס אנג'לס או סן פרנסיסקו, ובזה טמון היתרון שלה. "אנחנו העיר הכי מידווסט של החוף המערבי", מתגאה סטארט-אפיסט מקומי. "מה שמושך את אמזון או חברות אחרות לכאן זה שהאוכלוסייה מייצגת את רוב המגוון האמריקאי, לא כמו בערים הגדולות האחרות, מסביר בכיר בחברת עיצוב תעשייתי מקומית גדולה.

עבור קמעונאים זעירים מקומיים, אמזון וניסיונותיה מעוררים לפעמים גיחוך או חוסר הבנה. בעל חנות ספרים מקומית הסביר שהוא לא מבין למה החברה הקימה חנות ספרים פיזית. "הם מוכרים מיליארדי ספרים דיגיטליים, למה להם להתעסק עם ספרים מנייר ועוד בחנות?", הוא שואל. אבל אמזון מנסה כל מיני כיוונים ובחלקם הם משתמשים אותה להבין את השוק ואת הצרכנים.

"זו לא חברה ששמה את כספה היכן שהיא יכולה לחסוך. זו חברה שחושבת רזה", מסביר בכיר לשעבר באמזון. "הם לא אוהבים להטיס עובדים ברחבי המדינה אם יש להם את האפשרות לבדוק את עצמם במקום אחד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות