אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיתוח חדש של הסטארט-אפ הישראלי EyeSight יבחן ערנות של נהגים

פיתוח חדש של הסטארט-אפ הישראלי EyeSight יבחן ערנות של נהגים

EyeSight הישראלית פיתחה מערכת שמאפשרת לזהות תנועות של הנהג ולהגיב להן. בשלב הנוכחי היא תשמש לניהול מערכת הבידור וכן לזיהוי מצבים כגון הירדמות על ההגה

14.02.2017, 16:29 | מאיר אורבך
אייסייט טכנולוגיות (EyeSight) הישראלית פיתחה טכנולוגיית חישה לרכב שמספק מידע על מצב הנהג, זיהוי הנהג הספציפי ותפעול מערכת הבידור של הרכב באמצעות מחוות ידיים. המודעות למצבו של הנהג מתאפשרת באמצעות טכנולוגיית ראייה ממוחשבת, הלומדת את הנהג ומתאימה עצמה לאדם מסויים. עם זיהוי עייפות או הסחת דעת של הנהג, הפתרון של אייסייט ינחה את מערכות המכונית לספק התרעה או לנקוט בפעולה מונעת באמצעות מערכות הבטיחות, כמו למשל הגדלת המרחק מהמכונית שלפנים באמצעות בקרת שיוט.

קראו עוד בכלכליסט

זיהוי נהג ייחודי מאפשר להציע התאמה אישית של מערכות המכונית לנהג. המערכת מסוגלת ללמוד ולהתאים את דיווחיה למצבו של אותו נהג. בנוסף, מרגע שהנהג יושב בכסאו, המערכת תנחה את המכונית להתאים את עצמה להעדפותיו, כגון כיוון המושב והמראות, הטמפרטורה, רמת עוצמת הקול ותחנות רדיו מועדפות.

הטכנולוגיה של אייסייט מאפשרת לנהל את מערכת הבידור בעזרת מחוות ידיים הטכנולוגיה של אייסייט מאפשרת לנהל את מערכת הבידור בעזרת מחוות ידיים הטכנולוגיה של אייסייט מאפשרת לנהל את מערכת הבידור בעזרת מחוות ידיים

פתרון הרכב של אייסייט מאפשר גם שליטה באמצעות מחוות יד ללא-מגע במערכת הבידור של הרכב. צורת שליטה זו מאפשרת רמה נוספת של אינטראקציה מידית ונוחה במטרה למזער הסחות הדעת בנהיגה. הפשטות והטבעיות של המחוות הן גורם מפתח בצמצום העומס הקוגניטיבי על הנהג, בהקטנת החיכוך בתפעול מערכות כגון איתור כפתורים במסכי מגע ולחיצה עליהם.

החברה מעסיקה 50 עובדים בישראל , ארהב וסין. החברה גייסה עד היום כ-35 מיליון דולר כאשר הגיוס האחרון היה מהקרן הסינית קואנג צ'י. החברה הוקמה ב-2005. "התחום שלנו הוא ראיה ממוחשבת שאנחנו מעבירים לרמה של המשתמש על המכשיר. המערכות שלנו משתמשות בוידאו מאוד מהיר שמאפשר תגובה מיידית", אומר מנכ"ל החברה גדעון שמואל.

"אנחנו לוקחים את זה לשני תחומים עיקריים הבית המחובר שבו אנחנו מספקים מצלמות ותוכנה גם למרחקים גדולים, התחום השני הוא תחום הרכב שבו אנחנו עובדים כשנתיים בשקט. משתמשים באותה טכנולוגיה שם אנחנו מספקים טכנולוגיה ייחודית שכוללת את כל הזיהוי שנדרש ברכב. גם מחוות זיהוי וערנות שלנו וגם אנליטיקס של הנהג", הוסיף שמואל ל"כלכליסט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות