אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא נבהלת מהתחרות: מריוט סיימה את הרבעון עם זינוק של 21% ברווח צילום: marriott

לא נבהלת מהתחרות: מריוט סיימה את הרבעון עם זינוק של 21% ברווח

קבוצת המלונאות הגדולה בעולם דיווחה על רווח של 244 מיליון דולר ברבעון הרביעי. ההכנסות צמחו ב-47% ל-5.46 מיליארד דולר - מעל לתחזיות השוק

16.02.2017, 11:26 | מיקי גרינפלד

התחרות העזה בענף המלונאות העולמי - כמו גם זו שמציב בפני הענף אתר האירוח האישי airbnb - אינה פוגעת בקבוצת בתי המלון הבינלאומית מריוט (Marriott International). כך עולה לפחות מהדוחות הרבעוניים של הרשת, המצביעים על צמיחה מרשימה.  

קראו עוד בכלכליסט

מריוט סיימה את הרבעון הרביעי עם עלייה מהותית ברווח ל-244 מיליון דולר, מול 202 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 21%. הרווח המתואם למניה עמד על 85 סנט, בקצה העליון של תחזית החברה (שעמדה על 85-80 סנט).

ההכנסות בתקופה המדווחות עלו ב-47% ל-5.46 מיליארד דולר – הרבה מעבר לציפיות האלינסטים שעמדו על 4.96 מיליארד דולר. ההכנסות לחדר פנוי (RevPAR)  עלו ב-0.8% - התחזית המוקדמת של החברה עמדה על טווח שבין קיפאון לעלייה של 1%.

חלק מהותי בצמיחה מיוחס לשילוב תוצאות קבוצת סטארווד (Starwood Hotels & Resorts Worldwide), שאותה רכשה מריוט תמורת 13 מיליארד דולר.

העסקה יצרה את חברת המלונאות הגדולה בעולם, עם למעלה מ-1.1 מיליון חדרים ב-5,700 בתי מלון, ביותר מ-110 מדינות. ברשת הענק נכללים כל מותגי מריוט, ובהם ריץ-קרלטון, לצד שרתון ומותגים נוספים מבית סטארווד.

מריוט ציינה כי המיזוג צפוי להוביל לחיסכון שנתי של 250 מיליון דולר בעלויות. עוד אומרים בהנהלת החברה כי יתרון הגודל ישפר את תנאיה בתחרות מול אתרי התיירות המובילים ברשת (Expedia והמקבילות).

לרבעון הראשון של 2017 צופה מריוט רווח של 91-87 סנט למניה, בשעה שציפיות האנליסטים עומדות על 90 סנט. בשורת ההכנסות לחדר פנוי צופה הקבוצה לרבעון הנוכחי עלייה בטווח של 1%-3%.

מריוט בלונדון , צילום: בלומברג מריוט בלונדון | צילום: בלומברג מריוט בלונדון , צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות