אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חורים ברשת: יאהו מודה בעוד פריצה אך לא ברור מה היקפה

חורים ברשת: יאהו מודה בעוד פריצה אך לא ברור מה היקפה

יאהו מדווחת על פריצה שלישית למחשביה שהתרחשה בשנים 2015 ו-2016. בשתי הפריצות הקודמות נגנבו פרטים אישיים של כמיליארד וחצי משתמשים

16.02.2017, 11:59 | רפאל קאהאן
יאהו הודיעה אתמול (ד') שהאקרים פרצו לחשבונות של משתמשיה גם ב-2015 ו-2016. החברה לא סיפקה הערכות לגבי היקף הנפגעים מהפריצה, אך ציינה ששיטת הפריצה התבססה על זיוף קבצי קוקיז שמשמשים בימים כתיקונם לזכירת ססמת המשתמש על מחשבו.

קראו עוד בכלכליסט

זוהי הפרשה השלישית שיאהו חושפת מאז הניחה ורייזון את הצעת הרכישה שלה על השולחן. בספטמבר שעבר היא חשפה פריצה לכ-500 מיליון חשבונות משתמשים ובדצמבר האחרון היא חשפה פריצה נוספת שפגעה בכמיליארד משתמשים.

מאריסה מאייר מנכ"לית יאהו, צילום: בלומברג מאריסה מאייר מנכ"לית יאהו | צילום: בלומברג מאריסה מאייר מנכ"לית יאהו, צילום: בלומברג

אמש (ד') דווח שוורייזון מורידה את הצעת הרכישה שלה בכ-250 עד 350 מיליון דולר. הסיבה הרשמית שנמסרה לכך היא הנזק התדמיתי שנגרם ליאהו בעקבות הפריצות. במקרה הנוכחי, ההאקרים הצליחו לגנוב את קוד המקור של יאהו שמשמש ליצירת קבצי הקוקיז וכך הצליחו לזייף אותם כרצונם.

עד כה, שגרמה לנזק הפיננסי הגדול ביותר שנרשם עבור חברה היתה הפריצה לרשת הקמעונאות טארגט ב-2014 שהביאה לנזק של כ-162 מיליון דולר. אולם כעת התואר המפוקפק עבר ליאהו לאחר הורדת הצעת הרכישה. בנוסף, החברה נמצאת עדיין לא סיפקה תשובות לגורמי ממשל שבודקים את שתי הפריצות הקודמות.

ורייזון כבר הודיעה שהיא לא תשמור את מאריסה מאייר כמנכ"לית. לא ברור אם זה בגלל הביצועים החלשים שלה ברמת אבטחת המידע או ההחלטות העסקיות שלה שלא הצליחו להוציא את החברה מהבוץ. בכל מקרה, עתיד המותג יאהו לא נראה מבטיח, אפילו אם הוא יעבור לחסות תחת צילה של ורייזון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות