אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כסף? זו הסיבה האמיתית שבגללה רוב העובדים לא אוהבים את העבודה שלהם

כסף? זו הסיבה האמיתית שבגללה רוב העובדים לא אוהבים את העבודה שלהם

סקר חדש שנערך בארה"ב: רק כשליש מהעובדים חשים מעורבים, 55% מהם אדישים; מדוע רבים מאתנו פשוט עובדים על אוטומט?

18.02.2017, 23:07 | שירות כלכליסט

אם אתם אוהבים את העבודה שלכם, מסתבר שאתם במיעוט.

על פי סקר שנערך לאחרונה בידי מכון גאלופ, רק כשליש מהעובדים בארה"ב אומרים כי הם חשים מעורבים (Engaged) בעבודה. אמנם ישנם כאלו שטענו כי הם שונאים בלהט את עבודתם, אך רוב האנשים (55%) פשוט אדישים לעבודה שהם עושים בכל יום.

קראו עוד בכלכליסט

מדוע כה רבים מאתנו פשוט עובדים על אוטומט? ובכן חלק ניכר נובע מבעיות תקשורת עם הבוס הישיר. באופן כללי מרבית העובדים טוענים שהבוסים שלהם לא גורמים להם לחוש נלהבים לגבי עתידם המקצועי. ברמה היום-יומית, רוב העובדים טוענים שהם יודעים מה מצפים מהם אולם הם לא מרגישים מוערכים על כך שהם מבצעים את עבודתם כראוי.

הממצא החשוב אולי מכולם בסקר, לאור העובדה כי הטבות הם כלי נפוץ בידי מעסיקים למשיכת עובדים מוכשרים הוא זה: בוסים לא נוהגים לתקשר עם עובדיהם בכל מה שנוגע להטבות כמו ביטוח בריאות, תוכניות פנסיה, חופשות בתשלום ותוכניות הכשרה מקצועיות.

מרבית העובדים לא מרגישים מוערכים, צילום: שאטרסטוק מרבית העובדים לא מרגישים מוערכים | צילום: שאטרסטוק מרבית העובדים לא מרגישים מוערכים, צילום: שאטרסטוק

וזוהי בדיוק הנקודה שבה כשל בתקשורת עלולה לא רק להביא לניתוק רגשי אצל העובד אלא אף למהפך אצלו. תנאי עבודה טובים – ובעיקר ביטוח וחופשות בתשלום – הם לא פעם סיבה טובה דיה כדי לגרום לעובד לשקול להחליף מקום עבודה, בחיפוש אחר תנאים טובים יותר. 53% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לעזוב מקום עבודה כדי לזכות ביותר ימי חופשה בתשלום אצל מעסיק אחר.

האנליסטים בגאלופ מצאו כי 51% מהעובדים נמצאים בשלבי חיפוש שונים אחר עבודה אחרת. כיום לעובדים יש יותר אפשרויות מאי פעם, מזהירים עורכי הסקר. היעדר תקשורת טובה בין בוסים לעובדים עלול להוביל להפסדים גדולים לחברות.

על פי הערכות גאלופ, עובדים מנותקים רגשית מעבודתם יכולים לעלות עד כ-605 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בשל ירידה בפריון העבודה. מנכ"ל ויו"ר גאלופ, ג'ים קליפטון, כותב: "אם חברות אמריקאיות היו פשוט מכפילות את שיעור העובדים המעורבים בעבודתם משליש לשני שלישים הרי שהעובדים הנלהבים היו בולמים והופכים את מגמת הירידה של פריון העבודה".

כך שחרף הידיעה שתנאים טובים הם מה שמושכים אנשים מלכתחילה למקום העבודה, וחרף הנכונות של חברות להשקיע סכומי כסף בלתי מבוטלים בליטוש תדמיתו של מותג המעסיק שלהן, מראה הסקר של גאלופ שישנו פער תקשורתי ההולך ומתרחב, והוא מוכיח, שוב, כי אנשים לא עוזבים מקום עבודה – הם עוזבים את הבוס.

תגיות