אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר לקריאה ראשונה: ניתוק מחברת תקשורת, ינתק גם מהפרסומות שלה צילום: מיכאל קרמר

אושר לקריאה ראשונה: ניתוק מחברת תקשורת, ינתק גם מהפרסומות שלה

התקשרות עם חברת תקשורת כוללת לעיתים קרובות גם הסכמה למשלוח פרסומות. הניתוק לעומת זאת לא מפסיק אוטומטית את הפרסומות והחברות רשאיות להמשיך לשלוח אותן ללקוח

20.02.2017, 12:17 | שחר אילן

מי שיתנתק משירותי חברת תקשורת, יתנתק גם מהפרסומות שלה. כך עולה משתי הצעות חוק שאושרו היום (ב') לקריאה ראשונה בועדת הכלכלה של הכנסת. ההצעות המתקנות את חוק התקשורת, קובעות כי הודעה של לקוח על התנתקות משירות תיחשב גם כהודעה על סירובו לקבל פרסומות.

מדובר בשתי הצעות חוק שהגישו חברי כנסת ממספר סיעות וביניהם שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) רועי פולקמן (כולנו) ואורי מקלב (יהדות התורה). אחרי שיאושרו בקריאה במליאה ישובו ההצעות לוועדה להכנה לקריאה שניוה ושלישית.

התקשרות עם חברת תקשורת כוללת לעיתים קרובות גם הסכמה למשלוח פרסומות. הניתוק לעומת זאת אינו אומר בהכרח הפסקת הפרסומות. החברות רשאיות להמשיך ולשלול ללקוח מיילים אלא אם כן הם ביקשו במפורש להסיר אותם מרישמת התפוצה. כך נוצר מצב שלקוחות מתנתקים מחברות מסוימות וממשיכים לקבל מהן פרסומות, שרבות מהן כלל אינן רלבנטיות אליהם.

ח"כ אורי מקלב , צילום: עומר מסינגר ח"כ אורי מקלב | צילום: עומר מסינגר ח"כ אורי מקלב , צילום: עומר מסינגר

ח"כ מועלם רפאלי, אמרה ש"כמו שהתנתקנו בעניין העסקי אנחנו רוצים להתנתק גם מפרסומות. נכון שהיינו בקשר, אבל גמרנו. כמו בחתונה יהודית אפשר גם לנתק את הקשר". היו"ר איתן כבל (המחנה הציוני), אף הוא מיוזמי החוק, אמר שאם החברות היו משקיעות בלקוחות כמו שהן משקיעות במחלקות השימור, אולי לא היה צורך במחלקות השימור.

נציגת איגוד לשכות המסחר, עו"ד שרון כץ, התנגדה להצעה בטענה שהיא תגרום לעסקים לאבד בנק לקוחות פוטנציאלי קיים, בעוד שללקוחות יש אפשרות להתנתק מפרסומות בכל רגע נתון. היא הציעה כי הניתוק מפרסומות יעשה בהודעה סירוב נפרדת, לאחר הניתוק מהשירות. היו"ר כבל דחה את ההצעה ואמר כי הלקוח לא חייב לעבור את כל עשר המכות.

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) שאל לעומת זאת: "נניח שהתנתקתי מסלקום, בהתאם לשיקולים שלי, אבל סלקום יוצאת במבצע שיכול מאוד להתאים לי אז למה אני צריך למנוע ממנה לשלוח לי פרסומת".

היו"ר כבל השיב כי על כל פרסומת שמתאימה לצרכן יש אלף שלא מתאימות ואמר: "הם מפרסמים את המבצע בכל מקום ואפשר להגיע למידע. לעומת זאת, הניתוק מפרסומות הפך למשימה כמעט בלתי אפשרית".

תגיות