אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן הדיגיטל: לאומי ינסה לכבוש את דור המילניאלס צילום: אוראל כהן

ניתוח כלכליסט

מבחן הדיגיטל: לאומי ינסה לכבוש את דור המילניאלס

לאומי השיק אתמול באיחור ובאופן חלקי את אפליקציית הבנק הדיגיטלי PEPPER. בבנק מקווים למשוך באמצעותה לקוחות בגילי 35-18. אלא שכאן טמון גם המבחן הגדול: האם צעירים יפתחו חשבונות חדשים בלאומי והאם הממשק הפשוט ימשוך אותם

21.02.2017, 07:53 | רעות שפיגלמן

באיחור של כמעט שלושה חודשים בנק לאומי השיק אתמול (ב') את אפליקציית הבנק הדיגיטלי Pepper (פפר), בינתיים רק ללקוחות שנרשמו מראש באתר הבנק. הוא נחשב לבנק הראשון בישראל שפועל אך ורק באמצעות המובייל, ובלאומי מייעדים אותו בעיקר לבני דור ה־Y, כלומר לצעירים בני 18-35.

מדי יום יפתחו בלאומי עוד ועוד מקומות ללקוחות שנרשמו מראש, במטרה לפתוח אותו לכלל האוכלוסייה בעוד מספר חודשים. תאריך היעד המקורי להשקת האפליקצייה לכלל האוכלוסייה היה דצמבר 2016.

קראו עוד בכלכליסט

אף שהפרויקט נחשב לפרויקט הדגל של חטיבת הדיגיטל של הבנק, כזה שהושקעו בו יותר מ־100 מיליון שקל, הוא מוצע רק ללקוחות פרטיים. בשלב זה לא ניתן לקחת משכנתא דרך הבנק או לנהל דרכו תיק ניירות ערך, כשגם היקף הנכסים המנוהלים בחשבון וכמות הפעולות היומיות המותרות מוגבלות.

מנגד, הוא צפוי להציע ריבית נמוכה על הלוואות ופטור מעמלות עובר ושב, ועל כן הוא מיועד בעיקר לצעירים שאינם נדרשים לפעולות מורכבות. בלאומי מקווים כי הצעירים שיצטרפו לפפר יגדילו את בסיס הלקוחות שלהם, ואף יעברו בעתיד ללאומי במקרה שלא יסתדרו עם ההגבלות.

 

ההגבלות של בנק ישראל

על פי הגבלות בנק ישראל, פתיחת החשבון מותרת רק ללקוחות מעל גיל 18 אשר מחזיקים בחשבון בנק אחר. ההגבלה הזאת נקבע במטרה למנוע הלבנת הון דרך השירות הדיגיטלי, אך לאחר פתיחת החשבון בפפר הלקוח יוכל לסגור את חשבונו הקודם. ניתן להעריך כי לקוחות מסוימים, להם יש כבר חשבון בבנק אחר, יימנעו מלעבור לשירות בשל הבירוקרטיה הכרוכה בסגירת החשבון הפעיל.

עד היום צעירים שפתחו חשבון בנק ראשון עשו זאת בדרך כלל בבנק שבו הוריהם מחזיקים חשבון. בלאומי מצביעים על כך שהדור הצעיר מחפש חדשנות גם בעולם הבנקאות, ועל כן הם מנסים למתג שירותי בנקאות המתאימים לדור זה. "הבנקאות צריכה להדביק את הפער הטכנולוגי, ולהציע מענה מתקדם ורלבנטי המתאים את עצמו ללקוחות", אמרה אתמול מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק־עמינח.

מנכ"לית לאומי רקפת רוסק־עמינח: "הבנקאות צריכה להדביק את הפער הטכנולוגי, ולהציע מענה מתקדם ורלבנטי המתאים את עצמו ללקוחות", צילום: יובל חן מנכ"לית לאומי רקפת רוסק־עמינח: "הבנקאות צריכה להדביק את הפער הטכנולוגי, ולהציע מענה מתקדם ורלבנטי המתאים את עצמו ללקוחות" | צילום: יובל חן מנכ"לית לאומי רקפת רוסק־עמינח: "הבנקאות צריכה להדביק את הפער הטכנולוגי, ולהציע מענה מתקדם ורלבנטי המתאים את עצמו ללקוחות", צילום: יובל חן

הניסיון של הפועלים

פפר הוא הבנק הדיגיטלי הראשון בארץ שמתנהל אך ורק במובייל, אך גם בנק הפועלים עשה ניסיון לפני כשנה וחצי בבנקאות דיגטלית. הבנק השיק אז את הפועלים בי־און ליין, שפעיל הן באינטרנט והן במובייל, אך המותג לא ענה על ציפיות הבנק. גם המותג של הפועלים מציע פטור מעמלות עובר ושב, ולא מאפשר לנהל תיק ניירות ערך ולקיחת משכנתא, אך הוא לא יועד לצעירים בלבד, ופנה לכלל פלחי האוכלוסייה. הבדל נוסף הוא המיתוג: בעוד בי־אוןליין הוא מותג תחת הפועלים, פפר ממתג עצמו באופן נפרד לחלוטין מבנק לאומי.  

תגיות