אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש לאלסטום: משכו את העתירה נגד נת"ע, או שתשלמו הוצאות צילום: נטע שמעוני

ביהמ"ש לאלסטום: משכו את העתירה נגד נת"ע, או שתשלמו הוצאות

המחוזי בת"א ביקש מאלסטום להחליט בעניין עד יום חמישי. מדובר באחד המכרזים החשובים, לחשמול מסילת הרכבת הקלה שבוטל על ידי נת"ע, בטענה שהתמחור שהוגש אליו היה כפול מהאמדן המקורי

21.02.2017, 14:31 | ליאור גוטמן

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב קובי ורדי נוטה לדחות את עתירת חברת אלסטום כנגד חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) בגין ביטול מכרז המערכות.

מדובר במכרז לחשמול מסילת הרכבת הקלה והרכבת איתות שבוטל על ידי נת"ע לפני כמה שבועות, בטענה שהתמחור שהוגש אליו היה כפול ויותר מהאמדן המקורי. בית המשפט דן למעשה בסוגיה האם נת"ע הממשלתית רשאית לבטל את מכרז המערכות של הקו האדום ולהוציא תחתיו אחד חדש.
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (ארכיון), צילום: נטע שמעוני עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (ארכיון) | צילום: נטע שמעוני עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (ארכיון), צילום: נטע שמעוני

השופט בדיון אמר שהוא נוטה לדחות את העתירה, ולכן ביקש לדעת עד יום חמישי הקרוב (ה-23 לחודש) האם רוצים פסק דין וקביעת הוצאות, או שאלסטום תמשוך את העתירה ותייתר את התערבות בית המשפט.

שר התחבורה ישראל כץ הוציא שלשום (א') את עבודות הרכבת הקלה בתל אביב לדרכן, זאת עם תחילת חפירות התוואי התת־קרקעי של הקו האדום, הקו הראשון: פ"ת - ת"א - דרום בת ים.

אלו צפויות להתנהל ללא הפרעה, בהתאם להבטחה שלטונית ורגולטורית חד משמעית שכבר בחודש אוקטובר 2021 יהיה אפשר לקנות כרטיס נסיעה.

אולם בצד העבודות, מועד ההשקה הרשמי של הקו עלול להידחות בעקבות קביעת בית המשפט: אם יעכב את החלטתו או יקבע שהמכרז לא בוטל, משך העבודות בקו עלול להימשך גם לאחר תאריך היעד.

מכרז המערכות הוא אחד החשובים בפרויקט והוא כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות החשמל של הקו האדום ובכלל זה הצבת המסילה עצמה, אספקת החשמל, איתות ומחשוב, כרטוס וציוד הרציפים. בלי הציוד הזה אי אפשר יהיה להפעיל את הקו במועד.

האפשרויות שעומדות כרגע הן מצומצמות: במידה שבית המשפט יחליט שביטול המכרז חוקי כפי שנראה, העבודות ימשכו כסדרן ונת"ע כבר הבטיחה שעוד השנה היא תמצא קבלן חשמול חדש. זו גם הסיבה שעבודות החפירה החלו אתמול כדי שנת"ע תגיע לדיון בבית המשפט עם "עובדות בשטח".

מנגד, ככל שבית המשפט יקבע שביטול המכרז הוא לקוי או לא חוקי, נת"ע תצטרך לבקש עוד כסף מהמדינה ועל חשבון הציבור. מדובר בפרויקט תקציבי, במימון מדינה, ושר התחבורה כץ כבר הודיע שלא יתן לחרוג מעבר לתקציב.

אפשרות נוספת היא להוציא מכרז חדש ולהתמודד עם תזוזת לוחות הזמנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות