אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלתא סוגרת רבעון רביעי חזק: הרווח התפעולי זינק ב36% לכ-32 מיליון דולר צילום: אריאל בשור

דלתא סוגרת רבעון רביעי חזק: הרווח התפעולי זינק ב36% לכ-32 מיליון דולר

יצרנית הטקסטיל והאופנה רשמה גידול של 51% ברווח הנקי שהסתכם ב-18.5 מיליון דולר לעומת 12.3 מיליון דולר ברבעון המקביל; ההכנסות עלו ב-31% והסתכמו בכ-376 מיליון דולר

23.02.2017, 10:13 | ניר טל

יצרנית הטקסטיל והאופנה דלתא מסכמת את הרבעון האחרון לשנת 2016 כשבשורה התחתונה היא רושמת גידול של 51% ברווח הנקי החשבונאי שהסתכם ב-18.5 מיליון דולר לעומת 12.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי סעיפים חד-פעמיים, הרווח הנקי גדל בכ-16% בהשוואה לרבעון המקביל.

קראו עוד בכלכליסט

היקף ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-376 מיליון דולר, עליה של 31% בהשוואה לרבעון המקביל אז הסתכמו ההכנסות ב-287 מיליון דולר. הרבעון הרביעי הינו הרבעון החזק ביותר של החברה במהלך השנה החולפת בדומה לשנים האחרונות. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ברבעון הרביעי בכ-32.3 מיליון דולר וזאת בהשוואה לרבעון המקביל אז הסתכם ב23.7 מיליון דולר, גידול של 36% - נתון המשקף שיעור רווחיות תפעולית של 8.6%.

שנת 2016 הייתה בבחינת שנת צמיחה עבור החברה מקיסריה שנמצאת בשליטתו של אייזק דבח (48.8%). במהלכה רכשה דלתא את פעילות חטיבת CBC הכוללת את מותגי 'For All Mankind7' ואת 'Splendid' ו–'Ella Moss' מידי תאגיד האופנה VF Corporation בתמורה ל-120 מיליון דולר. תוצאות פעילות זו, המרוכזת תחת חטיבת הפרימיום החדשה בחברה, מאוחדות לדו"חות החברה מזה ארבעה חודשים (ספטמבר-דצמבר).

נכון לסיכום הרבעון הרביעי הניבה פעילות זו רווח תפעולי של 1 מיליון דולר למחזור הכנסות של 80 מיליון דולר. כלומר, שיעור רווחיות תפעולית של 1% כתוצאה מהוצאות תפעוליות, כפי שבאו לידי ביטוי בגידול בהוצאות הנהלה, הנובעות מתהליך איחוד מטות והתייעלות של הפעילות בארה"ב. בחברה מציינים כי הצמיחה במגזר מותגי הפרימיום, שמאופיין בשיעורי רווחיות גבוהים יותר, תבוא לידי ביטוי במהלך השנתיים הקרובות.

אייזיק דבח בעל השליטה ומנכ"ל קונצרן דלתא , צילום: אריאל בשור אייזיק דבח בעל השליטה ומנכ"ל קונצרן דלתא | צילום: אריאל בשור אייזיק דבח בעל השליטה ומנכ"ל קונצרן דלתא , צילום: אריאל בשור

נוסף על הרכישה פעלה החברה במהלך השנה להגדלת פעילותה האורגנית. זו באה לידי ביטוי בהשקעה בהיקף של 46 מיליון דולר לעומת 40 מיליון דולר אשתקד. מתוכם, השקיעה החברה בתהליכי ייצור בהיקף של 26 מיליון דולר. 65% מתוכם מיוחסים להקמת 3 מפעלים בויאטנם. שניים מהם התחילו בפעילות התחלתית במהלך השנה. הקמת המפעלים היא חלק מפעילות החברה להרחבת שיתוף הפעולה עם מותגים עולמיים כמו נייקי ואנדר-ארמור, הדורשים כי הייצור ובקרת האיכות ייעשו באופן עצמאי ע"י החברה. זאת בניגוד לאופי הפעילות של דלתא עד כה שנהגה לייצר 60%-70% מתוצרתה באמצעות קבלני משנה.

חלק נוסף בהשקעות החברה הוקצה לטובת הגדלת התפוקה במפעל החברה ליצור בטכנולוגיית האל-תפר שבסין. צעד זה נובע מרצון החברה לחדור לשוק האסייתי, שנכון להיום מהווה אחוזים בודדים מפעילותה (פחות מ-4%) מתוך הנחה כי מדובר בשוק שבו פעילותה החברה תחת מגוון רחב של מותגים תוכל להשתלב. בהתייחס לזה אומר אייזק דבח, מנכ"ל החברה "אנו נמשיך לצמוח בפעילות הממותגת שלנו ולהרחיב את הנוכחות הגיאוגרפית שלה בדגש על צמיחה בסין" על פי תחזית החברה, היקף ההשקעות בשנת 2017 צפוי להיות נמוך בשליש (30 מיליון דולר) בהשוואה לשנה החולפת.

בסיכום שנת 2016 הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ- 1.179 מיליארד דולר, גידול של 9% בהשוואה להכנסות בהיקף של 1.08 מיליארד דולר וקצת מעל תחזיות החברה נכון לרבעון השלישי. תזרים המזומנים השוטף שייצרה החברה הסתכם בשיא של 76.6 מיליון דולר.

ההכנסות מוול-מארט התכווצו אך דלתא ממשיכה לצמוח בארה"ב

חברת דלתא-תעשיות מדווחת על חמישה מגזרי פעילות שונים והיא פעילהכמעט בכל הסגמנטים בעולם האופנה, החל מלבנים דרך בגדי ספורט (active wear) ועד למותגי הג'ינס (DENIM) היוקרתיים. החברה מעסיקה סה"כ כ-10,300 עובדים. 40% מבין עובדי החברה נמצאים במצרים, תאילנד וויאטנם במפעלי הייצור של חטיבת פלח שוק עליון (Global upper market) תחת ניהולו של גיל שמעון שמונה לפני כשבועים כנשיא החטיבה. פילוח הכנסותיה למגזרי פעילות משקף כי חטיבת דלתא יו.אס.איי (USA) נותרה דומיננטית במהלך 2016, פעילות שאחראית לכ-40% מהכנסות הקבוצה ו-36% מהרווח התפעולי שלה.

הכנסות דלתא יו.אס.איי הסתכמו בכ-461 מיליון דולר וזאת בהשוואה להכנסות בהיקף של 490 מיליון דולר אשתקד. כלומר, היקף ההכנסות בחטיבה זו ירד ב-6% והוא מיוחס ברובו לירידה בהיקף ההכנסות של החברה מרשת וול-מארט, אחד הלקוחות המהותיים של החברה שלו היא מייצרת בקטגוריית המותג הפרטי.

בפילוח תוצאות הקבוצה לאזורים גיאוגרפיים ניכר כי 55% מהכנסות החברה, שהסתכמו במהלך השנה בכ-641.5 מיליון דולר מיוחסות למכירותיה בארה"ב. אחריו השוק האירופי, בו פועלת באמצעות חטיבת שיסר, שאחראי לכ-15% מהכנסות הקבוצה שהסתכמו בכ- 181 מיליון דולר. בסיכום הדו"חות מעדכנת החברה כי היא תחלק דיבידנד בהיקף של 3.5 מיליון דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות